پوشاک مردانه ست من

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

در برندها / نایکی

برند پوما یک برند آلمانی است که در حوزه محصولات کفش و پوشاک ورزشی و سایر تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند. برند پوما در واقع یک شرکت آلمانی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در بایرن آلمان می باشد. در واقع نام پوما به معنی نوعی گربه بومی قاره آمریکا و لوگوی آن نیز برگرفته از شکل گربه می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه برند پوما

برند پوما توسط دو برادر به نام آدولف و رودولف داسلر در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد. در واقع پدر این دو برادر کارگر کارخانه کفش بود و مادرشان در یک خشکشویی کوچک کار می‌کردند. رودولف بعد از بازگشت از جنگ جهانی به عنوان مدیر یک شرکت چینی فروشی مشغول به کار شد و بعد از آن در یک شرکت عمده فروشی چرم مشغول به کار شد و در سال ۱۹۲۴ به همراه برادرش آدولف یک کارخانه کفش را تأسیس کردند که نام آن را کارخانه کفش برادران داسلر نامیدند.

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

برند پوکا یک شرکت چند ملیتی است که در مرکز آلمان تاسیس شده است

در واقع این دو برادر کار خود را از گوشه‌ای از خشکشویی مادرشان آغاز کردند و در واقع به دلیل آنکه آن زمان تازه جنگ جهانی اتمام پیدا کرده بود و سر و سامانی نداشت و مجبور بودند برای تهیه محصولات خودشون از دو چرخه پدالی برای تولید برق استفاده کند و همین موضوع باعث شد که کفش های تولیدی آنها کیفیت بالایی را شامل شود. آدی همواره با چمدانی پر از کفش های تولیدی خود، به باشگاههای ورزشی می رفت و از آنها می‌خواست که کفش‌های ورزشی آنها را تست کنند‌. سرانجام در سال ۱۹۳۶ قهرمان سرعت آمریکا را به استفاده از کفش‌های خود مجاب کند. در آن زمان این قهرمان دو توانست چهار مدال طلا قهرمانی را به دست بیاورد و وی در تمام مصاحبه های خود گفت علت برد او علاوه بر تلاش های وی به خاطر کفش های خوب و باکیفیت شرکت داسلر است. همین موضوع باعث شد که تجارت این دو برادر کاملا رونق پیدا کند و فروش کفش های آن ها بالا برود. به مرور بین دو برادر اختلافاتی به وجود آمد تا سرانجام در سال ۱۹۴۸ کار خود را از یکدیگر جدا کردند و باعث شد که هر دو برادر به سمت کارهای مجزا از یکدیگر بروند.

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

برند پوما توسط برادران داسلر پایه گذاری شد

آدولف یک شرکت که از سه حرف اول نام و سه حرف اول نام خانوادگیش به نام آدیداس تاسیس کرد. دودولف نیز شرکت جدیدی به نام رودا تاسیس کرد که نام رودا را با توجه به حروف نام و نام خانوادگی خود انتخاب کرده بود. بعد از آن را در سال ۱۹۴۸ شرکت رودا نام خود را به پوما تغییر داد. بعد از تاسیس شرکت های آدیداس و پوما به علت اینکه این دو برادر هنوز اختلافاتی با هم داشتن وارد رقابت شدید و تلخی شدند و برخی از باشگاه ها طرفدار کفش ها و محصولات آدیداس بودند و برخی باشگاه ها نیز طرفدار کفش های پوما بودند.

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

برادران داسلر بعد از اختلاف میا آن دو جدا شدند و هر کدام برند خاصی را افتتاح کردند. یکی آدیداس و دیگری پوما

بعد از آن پوما با بازیکنان زیادی توافق کرد که از کفش‌های وی در مسابقات خود استفاده کنند؛ از جمله در مسابقات دوی ۲۵۰۰ متر المپیک و یا پله در مسابقات فوتبال خود و همچنین قهرمان دو ۴۰۰ متر بامانع، اما در تمام آن ها آن چنان که باید برند پوما نشان داده نشد و سرانجام در سال ۱۹۸۶ شرکت پوما به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و در بازار بورس قرار گرفت در سال ۱۹۸۹ پسران رودولف با یک شرکت سوئیسی برای فروش سهام شرکت توافق کردند. بعد از آن شرکت سوئیسی توانست؟ برند پوما را به شهرت برساند و چندین سهامدار اصلی داشت و با تبلیغ برند را که با توجه به معرفی این برند توسط ورزشکاران معروف به شهرت زیادی دست پیدا کنند.

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

برند پوما توانست با استراتژی تبلیغ محصولات خود توسط افراد مشهور به شهرت زیاذی دست پیدا کند

اولویت های استراتژیک پوما

اولویت های استراتژیک پوما و در واقع علل پیشرفت و رشد آن را می توان در علل مختلفی جستجو کرد. از جمله این علل می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. موفقیت برند
  2. برند پوما در کنار تولید محصولات با کیفیت و همچنین طراحی های به روز خود علل موفقیت خود را در سفیران تبلیغ این برند می داند. این برند مشهور با همکاری با ورزشکاران معروف و مشهور دنیا باعث شهرت بیش از پیش برند خود می گردد. برند پوما از دیرباز تا کنون با ورزشکارانی همچون یوسان بولت و یا همچنین نیمار در تعامل است. این برند همچنین برای تاثیرگذاری تبلیغات خود بر جوانان و نوجوانان نیز از سفیران فرهنگی خود همچون کارا دلوین و دعا لیپا همکاری و تعامل دارد.

  3. محصولات
  4. برند پوما همواره دارای محصولاتی نوآور و خلاقانه می باشد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. به لطف داشتن طراحان جوان و خلاق و ایده پرداز که همگی از جوانانی هستند که دقیقا برند و فلسفه وجودی پوما را درک کرده اند و کاملا توجیح شده هستند که باید سمت و سوی طراحی ها چگونه باشد و علاوه بر طراحان زبردست این برند از مهندسین عالی مشاوره می گیرد که در سال های مختلف شاهد تولید محصولاتی با امکانات مختلف از این برند مشهور بوده ایم.

از محصولات برند پوما چه می دانید؟

حضور زنان در مجموعه پوما یکی از مهمترین استراتژی های این برند می باشد

  1. زنان
  2. بر خلاف سایر برندها و محصولات ورزشی مهم، برند پوما از زنان نه تنها در تبلیغات موثر خود و همچنین مصرف کنندگان سطح بالای این برند استفاده می کند، بلکه درصد زیادی از طراحان و خوش فکران مجموعه خود را از میان زنان انتخاب کرده است و شعار وی همواره بر این اصل است که آینده پوما در دست زنان است و تا کنون با توجه به این شعار خود به موفقیت های پی در پی دست یافته است. در واقع از نظر پوما زنان درک عمیق تری از نیازهای جامعه و چگونگی برطرف کردن این نیازها از طریق طراحی محصولات جدید می باشند.

  3. توزیع
  4. شبکه وسیع توزیع برند پوما غیر قابل انکار است و این برند مشهور با خرده فروشان نیز در ارتباط است. بر خلاف برخی برندهایی که به شهرتی دست یافته اند، برند پوما نه تنها به طور مستقیم با خرده فروشان در تعامل است، بلکه تمامی سود و ضرر آنان را نیز در نظر می گیرد و به این ترتیب خرده فروشان رغبت زیادی در استفاده از محصولات برند پوما در فروشگاه های خود دارند و به خوبی روی محصولات آن مانور می دهند و تبلیغات زیادی برای آن انجام می دهند، بدون اینکه خود برند پوما درخواستی مبنی بر تبلیغ از آنان داشته باشد‌.

  5. سازمان تجارت بین المللی
  6. در واقع برند پوما را می توان یک سازمان تجارت بین المللی جهانی دانست که با تمام افراد جهان در ارتباط است. از این رو نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده می باشد که بتواند با نظم و ساختار سازمان های جهانی به صورت همگام و همسو رشد کند. بنابراین درنظر گرفتن نیازهای مخاطب و احترام به سلایق آن در حوزه رشد جهانی سازمان ها به عنوان معیار اول رشد و پیشرفت می باشد.

خلاصه مطلب

برند پوما از جمله برندهای مشهور جهانی است که در زمینه تولید لباس و محصولات ورزشی فعالیت دارد. برند پوما توسط برادران داسلر پایه گذاری شد و در انتها این دو برادر به همکاری خود خاتمه دادند و همچنین برند پوما دلایل موفقیت خود را در عوامل گوناگونی می بیند که برای آشنایی با آن ها می توانید از این مطلب بهره ببرید.

لینک منابع مرتبط خارجی

https://about.puma.com/
https://www.highsnobiety.com/tag/puma/