پوشاک مردانه ست من

آنچه باید از برند دیور بدانید!

در برندها / دیور

برند دیور یک برند فرانسوی است که توسط طراح مشهور و معروف کریستین دیور پایه‌گذاری شد. این شرکت بزرگترین تولید کننده کالاهای لوکس می باشد. شرکت دیور در حال حاضر محدوده فعالیت جهانی دارد و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس کشور فرانسه می باشد و در حوزه پوشاک، کالاهای لوکس و مراکز خرید فعالیت دارد. برای آشنایی بیشتر با برند دیور ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

تاریخچه برند دیور

برند دیور توسط فردی به نام کریستین دیور که یکی از طراحان معروف لباس های زنانه کریستین دیور در شهری نزدیک به پاریس به دنیا آمد. خانواده وی بسیار مرفه و ثروتمند بودند و پدر کریستین در حوزه تولید کود فعالیت داشت و ثروت زیادی در این زمینه به دست آورده بود‌ کریستین به تحصیلات خود ادامه داد و در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد و مدتی بعد به ارتش فرانسه رفت. کریستین در سن ۱۰ سالگی به پاریس رفت و در سال ۱۹۳۵ با موضوع مد و طراحی آشنا شد، او که به طراحی و معماری نیز علاقه زیادی داشت، توانست برای مد و سرگرمی طراحی‌های اولیه داشته باشد و طراحی های خود را برای رابرت ارسال کرد و رابرت از طرح های اولیه کریستین استقبال کرد و در سال ۱۹۳۸ کریستین دیور در یک مجموعه طراحی و استخدام شد و بعد از آن دیور به علت شروع جنگ جهانی دوم به ارتش فرانسه پیوست و پس از آن هنگام بازگشت به پاریس در یک مجموعه معروف تری از مد استخدام شد و به طراحی‌های خود ادامه داد و سرانجام در سال ۱۹۴۶ به کمک رئیس این مجموعه که در آن استخدام شده بود، به تاسیس برند شخصی خود یعنی دیور پرداخت.

آنچه باید از برند دیور بدانید!

دیور یک برند معروف فرانسوی می باشد

در واقع نام برند دیور برگرفته از نام موسس یعنی کریستین دیور می باشد. اولین محصول برند دیور شامل یک عطر بود که او این اثر را به نام خواهرش نام‌گذاری کرد. هم اکنون در تولید محصولاتی همچون ادکلن، لباس های مردانه و زنانه، جواهرات و وسایل لوکس شهرت جهانی دارد. هم اکنون نیز خط تولید عطر و ادکلن برند دیور نیز بسیار معروف است و قیمت بسیار بالای محصولات عطر و ادکلن این برند باعث شده است که این برند به یک برند لوکس و لاکچری تبدیل شود، اما عواملی که باعث شهرت بیش از پیش برنده دیور شد، در سال ۱۹۵۰ میلادی کریستین دیور نام برند خود را بر تمام محصولات خود معروف و مشهور برای تبلیغ لباس های خود استفاده کرد. از طرف دیگر در سال ۱۹۴۷ دیور فشن شو های فراوانی رو در مورد پوشاک های فصل بهار و تابستان برند خود برگزار کرد. این فشن شو ها باعث شد که مخاطبان زیادی به این برند جذب شوند و باعث پیشرفته این گردند. در سال ۱۹۵۷ کریستین دیور درگذشت و بعد از شرکت بی تا مدتی دچار تشویش و سردرگمی بود تا اینکه تصمیم گرفتند که فعالیت این برند را متوقف کنند، اما جیکوس روئیت مدیر آن زمان برند دیور تصمیم گرفت که به مدیریت این برند بپردازد و با استخدام افراد جوان و هنرمند برای طراحی جدید باعث شد که شرکت دیور را دوباره سر پا و زنده نگاه دارد.

آنچه باید از برند دیور بدانید!

خط تولید عطر سازی برند دیور باعث شهرت بیش از پیش این برند نزد سایر برندها شده است

حقایقی در مورد برند دیور

  1. دیور قبل از وارد شدن به رشته سیاسی، علاقمند به معماری و طراحی بود، اما از آنجا که خانواده وی علاقه داشتند که فرزندشان در سیاست باشد، وی به ناچار مجبور به ادامه تحصیل در رشته سیاسی می شود، اما درس خود را کامل نکرد و سرانجام زمانیکه به پاریس رفت به علت آشنایی با مد و خانه های مد فراوان در شهری مشهور به شهر مد و مدگرایی، به طراحی روی آورد. وی در سال ۱۹۲۸ یک گالری آثار هنری ایجاد کرد و در آن از آثار مهم و مشهور جهان قرار داد.

آنچه باید از برند دیور بدانید!

برند دیور توسط فردی غرانسوی تبار به نام کریستین دیور پایه گذاری شد

  1. از انجا که دیور فردی علاقمند به معماری و طراحی توامان بود، اکثر طرح های او پر از پیچ و خم و انحنا بود و این به مذاق فمنیست ها خوش نیامد و آن ها این برند را قبول نداشتند. از نظر فمینیست ها برند دیور در پی معذب کردن خانم ها با نشان دادن اندام آن ها در روی طرح های برند می باشد. در صورتیکه دیور تنها به فکر پیچ و تاب دادن ذهن خود بود و نگاهی به اندام زنانه نداشت.
  2. اولین عطر دیور برگرفته از نام و خاطره خواهر دیور می باشد که نام این عطر میس دیور می باشد. در خلال جنگ جهانی دوم خواهر دیور عضو گروه مقاومت فرانسه در مقابل آلمان ها بود و در همین حین وی دستگیر می شود و تا مدت ها در اسارت نازی ها بود و دیور به افتخار خواهرش نام اولین عطر خود را که دارای رایحه ای از عطر گل ها به یاد اولین شهر خود که سرشار از گل های معطر بود، نامش را همنام خواهرش ثبت کرد.

آنچه باید از برند دیور بدانید!

دیور اولیت عطر برند تولیدی خود را به نام خواهرش میس دیور نامگذاری کرد

  1. دیدگاه دیور بستگی زیادی به حال و احوال جامعه در آن زمان داشت و طراحی محصولات وی نیز با همین دیدگاهش همسو بود، به عنوان مثال پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، وی به دنبال طرح هایی برای شاد کردن مردم بود و قصد داشت به هر طریقی آن ها را شاد کند و از جنگ و خونریزی دور کند. بنابراین کالکشن کرولا را با توجه به این موضوع طراحی کرد که پر از طرح هایی به شکل گل و رنگ هایی سرشار از امید و زندگی است.
  2. کیف لیدی دیور به علت احترام به پرنسس دیانا به این نام مشهور شد. چرا که وقتی پرنسس دیانا اولین بار این کیف سفارشی را از دست ملکه فرانسه دریافت کرد، تقریبا می توان گفت در کمتر مراسمی از آن استفاده نمی کرد و بعدها در سال ۱۹۹۵ دیور این کیف را روی خط تولید خود برد و به علت علاقه ای که پرنسس دیانا به کیف تولیدی آن ها نشان داده بود، آن را لیدی دیور نامید.

آنچه باید از برند دیور بدانید!

کیف های تولیدی برند دیور بعد از اهدای این کیف پس از اهدای اولین کیف به پرنسس دایانا شهرت یافت

  1. در سال ۱۹۵۲ دیور به صورت کاملا ناگهانی و در اثر سکته قلبی در گذشت. دیور را که به عنوان بهترین طراح مد همواره بر روی مجلات مد می دیدی، دیگر نبود و دنیای مد با شوک بزرگی روبرو گردید. علاقمندان زیادی در مراسم خاکسپاری وی حاضر شدند و تا مدت ها کسی برای جانشینی دیور اقدام نکرد.

خلاصه مطلب

دیور یک برند فرانسوی است که توسط شخصی به همین نام بنا نهاده شد. محصولات دیور به علت طراحی های دقیق و پیچیده و پارچه هایی با کیفیت بالا مشتریان زیادی دارد و طرفداران دیور هر ساله منتظر رونمایی از کالکشن جدید این برند می باشند.

لینک منابع مرتبط خارجی

https://www.lvmh.com/houses/fashion-leather-goods/christian-dior/
https://www.dior.com/en_int