پوشاک مردانه ست من

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

در لباس مردانه / رنگ لباس

قسمت سوم

ست کردن رنگ لباس یکی از نکات مهمی است که می بایست به آن توجه گردد. البته ممکن است گاهی این ست کردن و هماهنگ بودن رنگ لباس به یک دغدغه ذهن ما تبدیل خواهد شد و تنها راه خلاصی از آن شناخت دنیای رنگ ها و علم بر رنگ های مکمل، رنگ خنثی، رنگ های اصلی و...می باشد. هر چه اطلاعات شما در مورد رنگ ها و نحوه ست کردن آن ها با یکدیگر بیشتر باشد، بهتر خواهید توانست رنگ لباس خود را به نسبت آیتم های مختلف تغییر دهید تا با یکدیگر هماهنگ گردند. برای آشنایی با دنیای رنگ های موثر در استایل و سبک پوشش خود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بخش سوم: استفاده از ترکیب های مطمئن
  1. از رنگ ها به همراه رنگ های خنثی استفاده کنید
  2. همانطور که می‌دانید رنگ خنثی از جمله رنگ هایی است که معمولا اکثر رنگ ها قابلیت هماهنگی و ست پذیری را دارد و شما می توانید از آنها به خوبی استفاده کنید و استایل خود را جذاب تر کنید. در واقع استفاده از رنگ های خنثی در میان لباس‌های خود می‌تواند باعث زیباتر نشان دادن سایر رنگ‌ها در استایل کلی شما گردد. به عبارت دیگر رنگ خنثی باعث می‌شود که رنگ لباس شما تأثیرگذارتر باشد. شما می توانید از انواع روش های ترکیب کردن رنگ خنثی در استایل خود استفاده کنید، مثلاً می‌توانید از یک رنگ خنثی و یک رنگ دیگر در پوشش خود بهره ببرید؛ همچنین می‌توانید از رنگ‌های آبی و سفید استایل تابستانی جذابی خلق کنید و همچنین می توانید از دو رنگ به همراه یک رنگ خنثی استفاده کنید. سعی کنید ترکیب رنگهای استایل خود را بیشتر از سه رنگ نکنید و وقتی که رنگ پوشش شما از سه رنگ بیشتر می‌شود، باعث شلوغ تر نشان دادن و شلخته نشان دادن استایل شما می گردد و معمولاً جذابیت استایل را تحت تاثیر قرار دهد. حتی اگر از لباس های برند و مارک معتبری خرید کرده باشید.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

حتما از رنگ لباس خنثی در ترکیب استایل خود بهره بگیرید

  1. از رنگ های خنثی گرم بهره ببرید
  2. رنگ های خنثی شامل رنگ های مشکی، سفید و خاکستری می باشد. در برخی شرایط رنگ های نود و کرم قهوه ای نیز به رنگ‌های خنثی اضافه می‌شود که البته شرایط خاص خود را دارد. دقت داشته باشید که رنگ های خنثی رنگ سرد و گرم به خود نمی پذیرد. در واقع سه دسته رنگ های گرم و سرد و خنثی داریم و برخی رنگ های خنثی به سمت رنگ های گرم تمایل دارند و برخی رنگ های خنثی به رنگ زرد متمایل هستند؛ به عنوان مثال رنگ های طوسی را می‌توان به سمت رنگ های سرد متمایل دانست و یا رنگ مشکی را می‌توان به سمت رنگ گرن متمایل دانست. از ترکیب رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی همراه با قهوه ای و مشکی رنگ گرم جذابی را خلق کنید. البته بهتر است در استفاده از رنگ‌های گرم افراط و تفریط نکنید و به اندازه استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد از رنگ های گرم باعث شلوغ نشان دادن استایل شما می گردد و جذابیت خاصی ندارد. از رنگ‌های خیلی گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد برای شلوار استفاده نکنید. این رنگ‌ها معمولاً در اکسسوری ها مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است در این شرایط رنگ شلوار یا پیراهن خود را از میان رنگ های خنثی انتخاب کنید.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

در ترکیب رنگ لباس با رنگ های خنثی می توانید از رنگ های خنثی متمایل به رنگ های سرد و گرم نیز استفاده کنید

  1. لباس های طرح دار را با رنگ های خنثی ست کنید.
  2. آقایانی که به دنبال استفاده از لباس های طرح دار یا به نوعی لباس های گل گلی و رنگی رنگی را دارند، بهتر است در انتخاب سایر آیتم های لباس خود دقت کافی را به خرج دهد، زیرا شما نمی توانید از لباس های پر طرح و پر نقش و نگار همراه با آیتم های رنگی و شاد و رنگ های گرم استفاده کنید، زیرا استایل شما را بیش از حد شلوغ و طرح دار نشان می‌دهد و در واقع هیچ جذابیتی برای شما نخواهد داشت. حتی اگر در انتخاب تمام آنها به دقت زیادی به خرج داده باشید؛ به عنوان مثال شما می توانید از پیراهن طرح دار و رنگی استفاده کنید، ولی در کنار آن شلوار خود را از میان آیتم های ساده استفاده کنید. اگر از پیراهن راه راه یا گلدار یا پر نقش و نگار استفاده می کنید، شلوار شما باید کاملاً ساده باشد و رنگ آن هماهنگ با یکی از طرح‌های موجود در پیراهن شما باشد. به عبارت دیگر شما مجاز هستید که از یک آیتم طرح دار و پر نقش و نگار در استایل خود استفاده کنید و استفاده کردن از چندین آیتم طرح دار مجاز نیست مگر آن که شما از کت شلوار طرح دار استفاده کنید؛ به عنوان مثال از کت شلوار راه راه استفاده کنید که این مورد با استفاده از لباس‌های طرح دار دیگر کاملاً متفاوت است. البته در همین مورد نیز شما می بایست پیراهنی که همراه با کت شلوار ست می‌کنید، از پیراهن ساده استفاده کنید. اگر بخواهید پیراهن خود را هم طرح دار استفاده کنید هیچ جذابیتی به استایل شما نخواهد بخشید. شما می توانید اگر قصد استفاده از لباس های طرح دار و رنگی رنگی را دارید سایر آیتم های خود را از میان رنگ های خنثی استفاده کنید. تا علاوه بر اینکه از یک لباس کاملاً ساده استفاده کرده اید، باعث شده است که رنگ اصلی استایل شما بیشتر به چشم بیاید و جذابیت خاصی را برای شما فراهم کند.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

لباس های طرح دار خود را با رنگ لباس ساده ست کنید

نکات مهم در مورد انتخاب رنگ در لباس مردانه
  • در انتخاب رنگ لباس برای خود سعی کنید بیش از یه رنگ در یک استایل استفاده نکنید، زیرا در غیر اینصورت باعث شلوغ نشان دادن پوشش شما می گردد.
  • اگر علاقمند به استفاده از رنگ های جیغ و شاد در رنگ لباس خود هستید، بهتر است استفاده از این رنگ ها را به سمت اکسسواری ها سوق دهید و تا جای ممکن در آیتم های اصلی از این رنگ بهره نبرید.
  • از پوشیدن دو رنگ خیلی نزدیک به هم در یک استایل خودداری کنید تا رنگ لباس شما کاملا یکدست به نظر نرسد و کمی تفاوت رنگی در پوشش خود ایجاد کنید و جذابیت آن را افزایش دهید.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

برای داشتن ترکیب رنگ لباس جذاب، از پوشیدن دو رنگ مشابه خودداری کنید

خلاصه مطلب

برای ست کردن رنگ لباس خود در مرحله اول بهتر است که با دنیای رنگ ها آشنایی پیدا کنید، زیرا همین آشنایی با دنیای رنگ‌ها و نحوه ست کردن رنگ های گرم سرد و خنثی با یکدیگر می تواند به شما الهام زیادی برای ترکیب رنگ لباس شما ارائه دهد. برای آشنایی با چرخه رنگها و به طور کلی تاثیر و نفوذ رنگ ها بر روی رنگ لباس شما می توانید این مطلب را مطالعه کنید.