پوشاک مردانه ست من

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

در لباس مردانه / رنگ لباس

قسمت اول

ست کردن رنگ لباس یکی از نکات مهمی است که می بایست به آن توجه گردد. البته ممکن است گاهی این ست کردن و هماهنگ بودن رنگ لباس به یک دغدغه ذهن ما تبدیل خواهد شد و تنها راه خلاصی از آن شناخت دنیای رنگ ها و علم بر رنگ های مکمل، رنگ خنثی، رنگ های اصلی و...می باشد. هر چه اطلاعات شما در مورد رنگ ها و نحوه ست کردن آن ها با یکدیگر بیشتر باشد، بهتر خواهید توانست رنگ لباس خود را به نسبت آیتم های مختلف تغییر دهید تا با یکدیگر هماهنگ گردند. برای آشنایی با دنیای رنگ های موثر در استایل و سبک پوشش خود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بخش اول: شناختن رنگ ها
  1. چرخه رنگ ها را بدانید!
  2. شناختن چرخه رنگ ها نکته مهمی در دانستن نحوه ست کردن رنگ لباس برای شما خواهد بود. در واقع چرخه رنگ ها به شما نشان می دهد که ترکیب رنگ ها با یکدیگر چه رنگ خاصی را برای شما به وجود خواهد آورد و با شناختن دنیای رنگ های سرد، گرم و خنثی می توانید ترکیب رنگ جذاب و زیبایی را به وجود آورید. در واقع آن ترکیب رنگی را که شما از ست کردن رنگ های مختلف به وجود می آورید، هارمونی رنگ می نامند، هارمونی رنگ همان ترکیب رنگ ها می‌باشد. همانطور که می دانید سه رنگ قرمز، زرد و آبی جز رنگ های اصلی می باشند و ترکیب رنگ های اصلی با رنگ های دیگر ترکیب رنگ های متفاوتی را به وجود می‌آورد که به آن رنگ های ثانویه می گویند. همانطور که گفته شد با شناخت دنیای رنگ های گرم و سرد و خنثی می توانید گام مهمی در شناخت ترکیب رنگ برای رنگ لباس خود بردارید. رنگ های گرم شامل رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز می گردد و رنگ‌های سرد نیز به بنفش، سبز و آبی می گویند.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

چرخه رنگ را برای انتخاب رنگ لباس مناسب حتما لحاظ کنید

شما می توانید رنگ های گرم را با یکدیگر ست کنید و رنگ های سر را نیز با همدیگر هماهنگ کنید. بنابراین با این روش برای افرادی که تازه کار هستند و با دنیای رنگ ها آشنایی چندانی ندارند، می توانید برخی از کارهای ابتدایی خود را انجام دهید تا کم کم با سایر آشنا شوی رنگ های مشکی، سفید و خاکستری رنگ های خنثی می باشند که معمولا رنگ های خنثی در ست کردن لباس ها کاربرد زیادی دارد و شما می توانید با استفاده از رنگ های خنثی استایل خود را کامل کنید. اگر شما رنگ سفید را به مجموعه رنگ های خود بیافزایید، رنگی که به وجود خواهد آمد به سمت ملایم و روشن تر سوق می دهد که به آن اصطلاحا ته رنگ می گویند. اگر رنگ سیاه یا رنگ های تیره را به رنگ های خود بیافزایید، رنگ ها به سمت تیرگی می رود که به آن اصطلاحاً سایه می گویند. با افزودن رنگ خاکستری یا توسی به مجموعه رنگ های خود حالت تن پیدا خواهد کرد و با توجه به شناخت سه حالت ته رنگ، سایه و تن باید بدانید که با ترکیب این طرح رنگ شما می توانید ترکیب خوب و جذابی برای خود خلق کنید و حتی برای رنگ لباس خود به کار ببرید.

  1. تا آنجا که می توانید از رنگ مکمل در رنگ لباس خود استفاده نکنید!
  2. رنگهای مکمل به رنگ‌هایی گفته می‌شود که در چرخه رنگ ها در مقابل یکدیگر قرار می گیرند؛ به عنوان مثال رنگ های زرد و بنفش را مکمل یکدیگر می دانند، یعنی در کنار یکدیگر می تواند ترکیب رنگی خوبی را ارائه دهند، اما مراقب باشید که در استایل خود زیاد از رنگ های مکمل استفاده نکنید، زیرا با این‌که این رنگ ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ست کردن رنگ لباس چندان ایده جذابی به نظر نمی‌رسند. رنگ های مکمل بیشتر برای استایل افرادی مناسب به نظر می‌رسد که بسیار جسور هستند و از پوشیدن رنگ های متفاوت و متضاد حتی اگر مکمل یکدیگر باشند، عبایی نخواهند داشت. بنابراین سعی کنید اگر هم به دنبال پوشیدن رنگ های مکمل با یکدیگر هستید از رنگ های مکمل با تناژ روشن تر استفاده کنید و رنگ های مکمل خیلی تیره را به کار نبرید.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

در رنگ لباس خود تا آنجا که می توانید از رنگ های مکمل استفاده نکنید

  1. استفاده از رنگ های مشابه
  2. در چرخه رنگ ها، رنگ های مشابه دقیقاً هم ردیف یکدیگر قرار می‌گیرد؛ مانند رنگ سبز و زرد و یا قرمز و نارنجی. رنگ هایی که در چرخه رنگ ها کنار یکدیگر قرار می گیرند، می توانند رنگ های جذاب و چشم نوازی را به وجود بیاورند؛ مثلاً شما می توانید از ترکیب رنگ قرمز و نارنجی در کروات خود برای استایل های تک رنگ استفاده کنید. از طرف دیگر دقت داشته باشید که برای استفاده کردن از رنگ های مشابه در استایل و رنگ لباس خود از بیش از سه رنگ استفاده نکنید؛ برای مثال شما می‌توانید از سه رنگ طلایی قرمز و صورتی در یکی از اکسسواری های خود را در استایل کلی و پوشش خود بهره ببرید و رنگ دیگری را نمی توانید به آن اضافه کنید، زیرا باعث شلوغ و شلخته نشان دادن استایل شما می گردد و نه تنها جذابیتی برای شما به ارمغان نخواهد داشت، بلکه حتی اگر آیتم های لباس شما از انواع گرانقیمتی باشد نیز آنها را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

سعی کنید از رنگ های مشابه روشن در رنگ لباس خود بهره بگیرید

  1. استفاده از رنگ های اصلی
  2. همانطور که می‌دانید سه رنگ آبی، قرمز و زرد جز رنگ های اصلی به شمار می‌رود و با اینکه این رنگ‌ها از دسته رنگ‌های اصلی می‌باشند، ست کردن آن ها کاری تقریباً مشکل به نظر می‌رسد. بنابراین اگر بتوانید از رنگ های اصلی برای ست کردن رنگ لباس خود استفاده کنید، ترکیب فوق العاده زیبایی را برای خود به وجود خواهید آورد. بهتر است اگر می‌خواهید از رنگ های اصلی در استایل خود استفاده کنید، به سراغ استایل تک رنگ بروید؛ به عنوان مثال شما می توانید از رنگ آبی در در رنگ لباس خود استفاده کنید و برای داشتن کمی تغییر از کمی رنگ های نود و خنثی بین آن بهره ببرید. بنابراین با اضافه کردن رنگ خنثی به رنگ‌های اصلی میتوانید جذابیت زیادی را برای استایل خود به وجود آورید.

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

با اضافه کردن رنگ های خنثی به رنگ لباس خود می توانید جذابیت آن را دو چندان کنید

خلاصه مطلب

برای ست کردن رنگ لباس خود در مرحله اول بهتر است که با دنیای رنگ ها آشنایی پیدا کنید، زیرا همین آشنایی با دنیای رنگ‌ها و نحوه ست کردن رنگ های گرم سرد و خنثی با یکدیگر می تواند به شما الهام زیادی برای ترکیب رنگ لباس شما ارائه دهد. برای آشنایی با چرخه رنگها و به طور کلی تاثیر و نفوذ رنگ ها بر روی رنگ لباس شما می توانید این مطلب را مطالعه کنید.