پوشاک مردانه ست من

چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

در لباس مردانه / رنگ لباس

قسمت دوم

ست کردن رنگ لباس یکی از نکات مهمی است که می بایست به آن توجه گردد. البته ممکن است گاهی این ست کردن و هماهنگ بودن رنگ لباس به یک دغدغه ذهن ما تبدیل خواهد شد و تنها راه خلاصی از آن شناخت دنیای رنگ ها و علم بر رنگ های مکمل، رنگ خنثی، رنگ های اصلی و...می باشد. هر چه اطلاعات شما در مورد رنگ ها و نحوه ست کردن آن ها با یکدیگر بیشتر باشد، بهتر خواهید توانست رنگ لباس خود را به نسبت آیتم های مختلف تغییر دهید تا با یکدیگر هماهنگ گردند. برای آشنایی با دنیای رنگ های موثر در استایل و سبک پوشش خود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  1. برخی رنگ ها را با یکدیگر ترکیب نکنید!

    سعی کنید در ترکیب رنگ لباس های خود هر رنگی را با یکدیگر ترکیب نکنید، زیرا برخی رنگ ها با اینکه رنگ خنثی هستند یا جز رنگ های مکمل می باشند نمی‌توانند در کنار سایر رنگ ها ترکیب جذابی را خلق کنند؛ به عنوان مثال سعی کنید از ترکیب رنگ مشکی و قهوه‌ای در کنار یکدیگر استفاده نکنید. شاید با خود فکر کنید که مشکی رنگ خنثی است و می توانید در کنار هر رنگ دیگری از آن استفاده کنید و ممکن است مشکلی هم به وجود نیاید، اما در برخی موارد واقعاً ترکیب کردن رنگ مشکی و قهوه‌ای جذابیت خاصی را به وجود نخواهد آورد. از جمله ترکیب کردن کمربند رنگ قهوه ای با کفش رنگ مشکی می باشد، ولی اگر گاهی ترکیب رنگ مشکی و قهوه‌ای استایل جذاب را برای شما خلق کرد؛ در آن صورت مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد؛ به عنوان مثال شما می‌توانید از کرواتی با ترکیب رنگ مشکی و قهوه ای در سبک پوشش خود استفاده کنید. از طرف دیگر ممکن است در طیف رنگهای مختلف این قضیه متفاوت باشد؛ به عنوان مثال اگر شما از قهوه ای روشن همراه با مشکی رنگ ها را ترکیب کنید ممکن است استایل جذابی را خلق کنید، ولی همین مورد با قهوه ای تیره و رنگ مشکی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین برای داشتن رنگ لباس جذاب بهتر است هر رنگی را با یکدیگر مطابقت ندهید.

  2. چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

    ترکیب برخی رنگ ها نمی تواند رنگ لباس جذابی را خلق کند. پس در انتخاب آن ها دقت کنید

    بخش دوم: ایجاد مطابقت بین رنگ ها

    1. برای لباس های بیرون بیشتر از رنگ های خنثی استفاده کنید!
    2. البته منظور ما از این تایتل به این عنوان نیست که شما تمام لباس ها و آیتم های پوشش خود را از رن گهای خنثی استفاده کنیمد، بلکه منظور در این است که سعی کنید در لباس های بیرونی خود حتماً از یک آیتم با رنگ خنثی در بین لباس ها استفاده کنید؛ به عنوان مثال شما می توانید در ترکیب رنگ های لباس های تابستانی خود از رنگ خنثی سفید استفاده کنید. به این ترتیب می توانید رنگ اصلی استایل خود را بیشتر به نمایش بگذارید، زیرا رنگ سفید با تمام رنگ ها تطابق پذیر است و می تواند رنگ اصلی پوشش شما را به صورت بولد نشان دهد. در واقع رنگ های خنثی در لابلای استایل رنگی شما می تواند توجه اطرافیان را به رنگ های پر کاربردتر در پوشش شما جذب کند و همین باعث داشتن استایلی شیک‌ و جذاب برای شما خواهد شد یا در بین لباس های زمستانی نیز شما می توانید از رنگ خنثی استفاده کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که رنگ مشکی با تمام رنگ ها قابلیت ست شدن ندارد، ولی از آنجایی که رنگ های پاییزی و زمستانی بیشتر شامل رنگ های تیره می باشد، برای لباس‌های این فصل استفاده از رنگ مشکی توصیه می گردد. رنگ خاکستری را هم می توانید در تمام فصول و با تمام رنگها ست کنید و در واقع رنگ طوسی و خاکستری رنگ هایی هستند که با تمام رنگ های پیرامون خود قابلیت هماهنگی دارد.

    چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

    سعی کنید برای رنگ لباس بیرونی خود یشتر از رنگ های خنثی بهره ببرید

    1. از درجات رنگی متفاوت استفاده کنید.
    2. اگر قصد پوشیدن لباس های تماما روشن یا تماما تیره را ندارید، می توانید در استایل های روزمره و عادی خود از انواع درجات رنگی در سبک پوشش خود استفاده کنید. شما می توانید از هر رنگی در استایل خود استفاده کنید، به عنوان مثال از یک سوییشرت آبی روشن همراه با یک شلوار جین تیره بهره ببرید. رنگ آن را نیز با توجه به تطابق پذیری میان رنگ ها انتخاب کنید و این موضوع بدان معنا نیست که چون حتماً سوئیشرت شما رنگ آبی روشن است، شلوار باید آبی تیره در نظر گرفته شود و شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف در استایل خود استفاده کنید و درجات رنگ مختلف را نیز در پوشش خود به کار ببرید. به عبارت دیگر می‌تواند حالت سایه روشن داشته باشید و سعی کنید با رنگ ها بازی کنید. نیاز نیست خیلی به خود برای انتخاب یک رنگ خاص سخت گیری کنید و یا روشن و تیره در نظر گرفتن رنگ ها را به امری مشکل ساز تبدیل کنید. برای اینکه متوجه شوید که استایل شما از تناژهای مختلف یک رنگ استفاده شده است، می توانید لباس های خود را بپوشید و از پوشش خود عکس سیاه و سفید بگیرید. به این ترتیب کاملا متوجه خواهید شد که کدام قسمت از استایل شما دارای رنگی با درجه روشن تر و کدام یک دارای درجه رنگی تیره تر می باشد و به این ترتیب بهتر می توانید در مورد درجات رنگی استایل خود تصمیم گیری کنید.

    چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

    برای جذابیت بیشتر رنگ لباس خود سعی کنید از درجات رنگی متفاوتی استفاده کنید

    1. رنگ های مختلف را تجربه کنید
    2. سعی کنید در استایل خود حتماً از رنگ‌های مختلف تجربه کنید و از پوشیدن رنگ‌های مختلف با یکدیگر تمرین کنید، چون ممکن است برخی رنگ ها با یکدیگر کاملا تطابق پذیر و هماهنگ باشند و استایل جذابی را هم به وجود بیاورند، ولی با سلیقه شما هماهنگ نباشد؛ به عنوان مثال رنگ آبی و زرد را می‌توان با یکدیگر ست کرد، ولی ممکن است شما استفاده از رنگ زرد یا طلایی براق را همراه با یک آیتم آبی مورد پسند شما نباشد و ترجیح می‌دهید که همان رنگ لباس آبی را با زرد روشن استفاده کنید و این جز سلایق شما می باشد. در این مطلب سعی شده مطالب به صورت عمومی و کلی بیان گردد، اما اینکه شما چه رنگی یا درجات مختلف رنگی را ترجیح می‌دهید کاملاً به نظر شخصی شما بستگی دارد و همچنین سایر آیتم هایی که در استایل خود قصد پوشیدن آن را دارید.

    چگونه رنگ لباس خود را به صورت خلاقانه ست کنیم؟

    سعی کنید در استایل خود حتماً از رنگ‌های مختلف تجربه کنید و از پوشیدن رنگ‌های مختلف با یکدیگر تمرین کنید، چون ممکن است برخی رنگ ها با یکدیگر کاملا تطابق پذیر و هماهنگ باشند و استایل جذابی را هم به وجود بیاورند، ولی با سلیقه شما هماهنگ نباشد؛ به عنوان مثال رنگ آبی و زرد را می‌توان با یکدیگر ست کرد، ولی ممکن است شما استفاده از رنگ زرد یا طلایی براق را همراه با یک آیتم آبی مورد پسند شما نباشد و ترجیح می‌دهید که همان رنگ لباس آبی را با زرد روشن استفاده کنید و این جز سلایق شما می باشد. در این مطلب سعی شده مطالب به صورت عمومی و کلی بیان گردد، اما اینکه شما چه رنگی یا درجات مختلف رنگی را ترجیح می‌دهید کاملاً به نظر شخصی شما بستگی دارد و همچنین سایر آیتم هایی که در استایل خود قصد پوشیدن آن را دارید.

    خلاصه مطلب

    برای ست کردن رنگ لباس خود در مرحله اول بهتر است که با دنیای رنگ ها آشنایی پیدا کنید، زیرا همین آشنایی با دنیای رنگ‌ها و نحوه ست کردن رنگ های گرم سرد و خنثی با یکدیگر می تواند به شما الهام زیادی برای ترکیب رنگ لباس شما ارائه دهد. برای آشنایی با چرخه رنگها و به طور کلی تاثیر و نفوذ رنگ ها بر روی رنگ لباس شما می توانید این مطلب را مطالعه کنید.