پوشاک مردانه ست من

آداب پوشیدن لباس مردانه

در لباس مردانه / آداب لباس مردانه

قسمت سوم

بر خلاف تصور عموم، آقایان برای داشتن استایلی جذاب هزینه های زیادی می کنند و ممکن است برای خرید و تهیه لباس مردانه خود حتی به دردسر بیافتند. طبق تحقیقات مردان سالانه هزینه بیشتری نسبت به خانم ها برای خرید لباس مردانه می دهند، اما به دلیل کم توجهی در برخی قسمت های استایل آن ها، این موضوع کم اهمیت جلوه شده است و باعث افت ارزش استایل آن ها می گردد و این گونه به نظر می رسد که برخی آقایان آنطور که باید به استایل خود و خرید لباس مردانه مناسب نمی پردازند. برای آشنایی با آداب پوشیدن لباس مردانه مناسب ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  1. توجه به طول آستین
  2. سعی کنید حتما به طول آستین خود توجه داشته باشید. این مورد به خصوص در هماهنگی بین آستین کت پیراهن پیش خواهد آمد. شما می بایست آستین کت خود را به گونه ای انتخاب نمائید که زمانی از پیراهن در زیر آن استفاده می کنید، حتما لبه آستین پیراهن دو سانت بلندتر از لبه سرآستین کت باشد و این مورد جز اصول کلی یک لباس مردانه خواهد بود. بنابراین سعی کنید حتما به این مورد دقت داشته باشید و از طرف دیگر هنگام انتخاب و خرید پیراهن به آستین آن دقت کنید و اگر برای مراسم رسمی به دنبال پیراهن می باشید، حتما از سر آستین های بدون دکمه استفاده کنید و برای بستن آن از دکمه سر آستین بهره ببرید و اگر به دنبال پیراهن غیر رسمی هستید، می توانید از انواع پیراهن ها با سر آستین تک دکمه، دو دکمه و یا سه دکمه نیز بهره ببرید. دقت داشته باید که هر برندی ویژگی خاص خود را در تولید لباس به عهده دارد و ممکن است سر آستین پیراهن ها در برندهای مختلف دارای طراحی و شکلی متفاوت باشد. از طرف دیگر توجه به طول کلی آستین ها منوط به در نظر گرفتن قرار گرفتن درز شانه ها دقیقا بر روی سر شانه شما می باشد و اگر پیراهن برای شما گشاد باشد، سر آستین افتاده و شل نشان داده می گردد و اگر پیراهن خیلی تنگ و چسبان باشد، سر شانه دقیقا روی شانه شما نمی نشیند و برای شما کوچک تر خواهد بود و باعث کشیدگی در قسمت حلقه آستین خواهد گردید.

آداب پوشیدن لباس مردانه

توجه به طول آستین در لباس مردانه شما می تواند نکته مهمی در میزان جذابیت شما محسوب گردد

  1. تیشرت خود را زیر شلوار قرار ندهید.
  2. یکی از قواعد و اصول کلی لباس مردانه در مورد روش های مجاز برای زیر شلوار قرار دادن پیراهن و یا تیشرت می باشد. به خصوص این موضوع در فصل تابستان پیش می آید و بهتر است که برای قرار دادن تیشرت و پیراهن در زیر شلوار به دو نکته توجه کنید. مورد اول در رابطه با نوع استایل شما می باشد، هر چه استایل شما به سمت کژوال و غیر رسمی پیش برود، می توانید نرمش بیشتری به این قضیه داشته باشید. در واقع برای ست کردن شلوار و تیشرت نیازی به قرار دادن تیشرت در شلوار نیست و در واقع این خلاف قواعد کلی دنیای مد می باشد. مگر اینکه در برخی استایل ها همچون اگزوتیک یا هنری بتوانید ابن کار انجام دهید که به طور کلی قاعده و قوانین خاصی ندارند. سعی کنید حتما تیشرت را روی شلوار خود قرار دهید و این مورد در رابطه با تیشرت های لانگ و یا معمولی تفاوتی نخواهد داشت، اما در رابطه با پیراهن با توجه به نوع پیراهن متفاوت است و اگر از پیراهن های اسپرت که قسمت پایینی آن ها به صورت هلالی شکل است، می بایست بر روی شلوار قرار داده شود و در غیر اینصورت سایر پیراهن ها باید داخل شلوار قرار داده شوند.

آداب پوشیدن لباس مردانه

برای همگام شدن با دنیای مد لباس مردانه به هیچ وجه تیشرت را درون شلوار قرار ندهید

  1. استفاده از پیراهن های فیت
  2. سعی کنید حتما پیراهن خود را فیت و اندازه بدن و اندام خود در نظر بگیرید. گمان نکنید که هر چه پیراهن جذب و چسبان تر باشد و اندام هر چند مناسب شما را به نمایش بگذارد، جذابیت بیشتری در استایل و لباس مردانه خود کسب خواهید کرد. پیراهن شما می بایست حتما اندازه و فیت بدن شما باشد. اگر پیراهن گشاد باشد، یقه و حلقه آستین و سرشانه ها نیز برای شما گشاد و آویزان قرار خواهد گرفت و به خصوص زمانی که روی آن کت بپوشید، کت در زیر پیراهن کاملا جمع و چروک خواهد گردید و جذابیت خاصی به شما القا نخواهد کرد. اگر پیراهن خود را کوچکتر از سایز بدن خود انتخاب کنید، یقه، حلقه آستین و دکمه های پیراهن در حالت کشیدگی قرار خواهند گرفت که نه تنها احساس راحتی شما را از بین خواهند برد، بلکه توجه اطرافیان به تنگ بودن لباس شما معطوف خواهد شد و هر چند که از برند گرانقیمتی خریداری کرده باشید، هیچگونه زیبایی برای شما به ارمغان نخواهد داشت.

آداب پوشیدن لباس مردانه

برای استفاده از پیراهن در لباس مردانه می بایست به اندازه و فیت بودن آن دقت کنید

  1. هماهنگی اکسسواری ها
  2. امروزه استفاده از اکسسواری های در میان آیتم های مختلف لباس مردانه نقش مهمی را بر عهده گرفته است. بهتر است برای استفاده از اکسسواری افراط و تفریط نکنید. نه آنقدر کم از آن استفاده کنید که استایل شما را تهی و بی روح نشان دهد و نه آنقدر به اکسسواری ها بها دهید، که تمام توجه اطرافیان به آن ها معطوف گردد و لباس اصلی شما مورد غفلت قرار بگیرد. سعی کنید حتما اکسسواری ها با یکدیگر هماهنگ باشند. اکسسواری های فلزی استایل شما همچون بند ساعت یا قاب صفحه آن، دکمه سر دست، گیره کراوات، سگک کمربند حتما با یکدیگر ست باشند. منظور از ست بودن آن است که اگر جنس آن ها از نوع استیل است، مابقی نیز به همین جنس تهیه گردند و در غیر این صورت رنگ و طرح آن ها یکسان در نظر گرفته شود‌. اگر از کفش سگک دار استفاده می کنید، حتما می بایست رنگ سگک کمربند و کفش شما هماهنگ در نظر گرفته شود‌. اگر از اکسسواری های چرمی استفاده می کنید، همانند بند ساعت، کمربند و یا کفش دقت کنید که تا جای ممکن همرنگ و یا حداقل در یک طیف رنگی قرار بگیرند. هر چه هماهنگی میان آیتم های مختلف لباس مردانه شما بیشتر باشد، از جذابیت بیشتری برخوردار خواهید گشت. در این میان توجه به هماهنگی رنگ و طرح کراوات و یا پوشت را با لباس های اصلی خود را فراموش نکنید.

آداب پوشیدن لباس مردانه

هماهنگی اکسسواری ها می تواند نقش مهمی در زیبایی لباس مردانه ایفا کند

خلاصه مطلب

برای داشتن استایل مردانه جذاب بهتر از قوانین و آداب و آن را رعایت کنید و مسائلی را که باعث عدم جذابیت پوشش شما می شود را نیز از استایل خود حذف کنید. برای دانستن موارد مهم در استایل و لباس مردانه می‌توان این مطلب را مطالعه کنید، زیرا سعی بر آن شده است که تمامی موارد ممنوع در لباس مردانه را یادآوری کند.