پوشاک مردانه ست من

آداب پوشیدن لباس مردانه

در لباس مردانه / آداب لباس مردانه

قسمت اول

بر خلاف تصور عموم، آقایان برای داشتن استایلی جذاب هزینه های زیادی می کنند و ممکن است برای خرید و تهیه لباس مردانه خود حتی به دردسر بیافتند. طبق تحقیقات مردان سالانه هزینه بیشتری نسبت به خانم ها برای خرید لباس مردانه می دهند، اما به دلیل کم توجهی در برخی قسمت های استایل آن ها، این موضوع کم اهمیت جلوه شده است و باعث افت ارزش استایل آن ها می گردد و این گونه به نظر می رسد که برخی آقایان آنطور که باید به استایل خود و خرید لباس مردانه مناسب نمی پردازند. برای آشنایی با آداب پوشیدن لباس مردانه مناسب ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  1. عدم استفاده ساسبند و کمربند بطور همزمان
  2. استفاده از ساسبند یکی از انواع مدل های پوشیدن لباس دراستایل کلاسیک بوده و هست. در قدیم آقایان در لباس مردانه خود عموما از ساسبند برای نگهداری کمر شلوار خود استفاده می کردند و استفاده از کمربند در سال های پس از آن رواج پیدا کرد، اما امروزه استفاده از کمربند متداول تر از ساسبند می‌باشد و اکثر شلوارهای تولیدی برای مردان دارای بندینک کمر که برای قرار دادن کمربند می باشد، هستند. بنابراین اگر از شلوارهایی استفاده می کنید که دارای بندینک کمر هستند، حتماً از کمربند برای پوشاندن بندینک ها استفاده کنید و اگر شلواری استفاده می‌کنید که کمر آن ها ساده است، می‌توانید از ساسبند استفاده کنید. دقت داشته باشید که رنگ ساسبند نیز مانند قوانین استفاده از رنگ کمربند می باشد. بهتر است رنگ و مدل های ساسبند با سایر اکسسواری های شما هماهنگ باشد. اگر از ساسبند با بند چرمی استفاده می کنید، حتماً رنگ آن با سایر اکسسوری های چرمی استایل شما هماهنگ باشد و اگر از جنس چرم استفاده نمی کنید، حتما طرح آن با سایر طرح‌های لباس شما تطابق داشته باشد.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. عدم هماهنگ کردن کت با کاپشن کوتاه تر از آن
  2. همانطور که می‌دانید کت تقریباً یک آیتم مورد پسند جهانی در لباس مردانه می باشد که شما می توانید تقریبا در هر استایل از آن به خوبی استفاده کنید و استایل خود را جذاب و حرفه‌ای نشان دهید. این مورد به خصوص در فصل زمستان با مشکلاتی روبرو خواهد بود، زیرا برخی از افراد علاقه به پوشیدن پالتو و کاپشن های زمستانی کوتاه دارند و به این ترتیب به علل مختلف یا علاقه آنها به کت در زیر آنها قصد پوشیدن کت را نیز دارند، اما اگر کاپشن یا پالتویی که روی کت می‌پوشید از کت شما کوتاه‌تر باشد باید بدانید که مرتکب اشتباه بزرگی از نظر استایلیست ها شده اید و پوشش شما را به طور کلی تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین سعی کنید حتماً قبل از اینکه در فصل زمستان یا پاییز که نیاز به پوشیدن پالتو و کاپشن بر روی کت شلوار خود دارید، حتماً به اندازه قد آنها دقت کنید و اگر کاپشن یا پالتوی شما از لحاظ قدی از کت شما کوتاه تر بود به هیچ وجه آنها را با یکدیگر هماهنگ نکنید و نپوشید.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. کت و کوله پشتی را با یکدیگر ست نکنید!
  2. کوله پشتی و کت هر کدام به طور جداگانه باعث جذابیت استایل خود می شود. همانطور که می دانید شما می توانید با استایل کژوال یا غیر رسمی خود از کوله پشتی استفاده کنید و وسایل و ابزار خود را درون آن قرار دهید تا در هنگام حمل و نقل دچار مشکل نشوید. همچنین می توانید از کوله پشتی های مخصوص لپ تاپ برای حمل آن استفاده کنید، اما به هیچ وجه نمی توانید از کوله پشتی در استایل نیمه رسمی یا رسمی استفاده کنید. شما نمی توانید از کت شلوار برای حضور در محل کار یا دانشگاه استفاده کنید و هنزمان با آن از کوله پشتی بهره ببرید، زیرا این دو برای استایل‌های متفاوت می باشند. بهتر است برای جابجایی وسایل و ابزار و لپ تاپ از کیف های دوشی و کیف‌های دستی مخصوص لپ تاپ استفاده کنید و وسایل و مدارک خود را درون آن بگذارید، اگر از استایل رسمی و کت شلوار استفاده کنید، ولی اگر استایل مد نظر شما استفاده از استایل کژوال و غیررسمی می‌باشد و در آن از پوشیدن کت خبری نیست می توانید از کوله پشتی نیز همراه خود استفاده کنید.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. عدم استفاده از ساعت خراب
  2. همانطور که میدانید ساعت یکی از مهمترین اکسسواری های مورد استفاده به ویژه در استایل مردانه می باشد و در بین انواع لباس مردانه اگر از ساعت به عنوان اکسسواری استفاده کنید، نهایت جذابیت و زیبایی را به پوشش خود هدیه خواهید داد. شما می توانید از ساعت‌های مختلف و برند های متعدد استفاده کنید و بهتر است از ساعت های مارک معروف و با کیفیت استفاده کنید، زیرا ساعت تنها اکسسواری است که هرچه آن را گران تر و با کیفیت تر خریداری کنید، بیشتر جلوه زیبایی به شما خواهد بخشید. اگر از ساعت های بند چرمی استفاده کنید می‌توانید هم در استایل‌های رسمی، نیمه رسمی و تماما رسمی از آن استفاده کنید. اگر ساعت های بند فلزی و استیل استفاده می‌کنید می‌توانید در استایل های نیمه رسمی و تماماً رسمی از آن بهره ببرید و بهتر است برند ساعت و صفحه ساعت را با اکسسواری های فلزی و چرمی خود ست کنید که جذابیت بیشتری به پوشش شما ببخشد و از طرف دیگر برخی از افراد ممکن است در قرارهای مهم متوجه گردند که ساعت آنها خراب شده یا کار نمی کند یا باتری آن تمام شده است، اما همچنان از آن ساعت بر روی دستان خود استفاده می‌کنند. این بزرگ‌ترین خطا از نظر استایلیست ها برای استفاده از اکسسواری ارزشمندی همچون ساعت در استایل شما می باشد. اگر ساعت شما خراب شده اسا، بهترین روش آن است که آن را استفاده نکنید و این خیلی بهتر از آن است که از ساعت خراب و بدون کاربرد روی دستان خود استفاده کنید. بهترین ساعت برای استفاده در استایل مردانه و همچنین برای تکمیل کردن لباس مردانه می توانید از ساعت هایی استفاده کنید که برند و کیفیت آنها کاملا مورد تایید باشد و دارای جذابیت زیادی باشد، زیرا علاوه بر نشان دادن تایم و زمان به عنوان یک اکسسواری در دستان شما نشان داده خواهد شد که به درخشش ایتایل شما نیز کمک خواهد کرد.

آداب پوشیدن لباس مردانه

خلاصه مطلب

برای داشتن استایل مردانه جذاب بهتر از قوانین و آداب و آن را رعایت کنید و مسائلی را که باعث عدم جذابیت پوشش شما می شود را نیز از استایل خود حذف کنید. برای دانستن موارد مهم در استایل و لباس مردانه می‌توان این مطلب را مطالعه کنید، زیرا سعی بر آن شده است که تمامی موارد ممنوع در لباس مردانه را یادآوری کند.