پوشاک مردانه ست من

آداب پوشیدن لباس مردانه

در لباس مردانه / آداب لباس مردانه

قسمت دوم

بر خلاف تصور عموم، آقایان برای داشتن استایلی جذاب هزینه های زیادی می کنند و ممکن است برای خرید و تهیه لباس مردانه خود حتی به دردسر بیافتند. طبق تحقیقات مردان سالانه هزینه بیشتری نسبت به خانم ها برای خرید لباس مردانه می دهند، اما به دلیل کم توجهی در برخی قسمت های استایل آن ها، این موضوع کم اهمیت جلوه شده است و باعث افت ارزش استایل آن ها می گردد و این گونه به نظر می رسد که برخی آقایان آنطور که باید به استایل خود و خرید لباس مردانه مناسب نمی پردازند. برای آشنایی با آداب پوشیدن لباس مردانه مناسب ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  1. اندازه کراوات
  2. از مهمترین نکات در لباس مردانه و به ویژه در اکسسواری ها می توان به کراوات اشاره کرد. کراوات نقش مهمی در جذابیت و زیبایی استایل شما ایفا می کند و می توانید با این اکسسواری جذاب و خیره کننده حتی استایل خود را تکمیل کنید. از دیگر نکات مهم راجع به کراوات می توان گفت که به هیچ استایل خاصی تعلق ندارد و شما می توانید از استایل کژوال تا رسمی از آن در سبک پوشش خود بهره بگیرید. بنابراین شما می توانید از کراوات در ترکیب رنگی متفاوت در سبک و پوشش خود استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که هر رنگ و طرح برای آن مجاز نمی باشد و بهتر است از رنگ و طرحی هماهنگ با سایر آیتم های لباس خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال اگر از کت شلوار سورمه ای و پیراهن سفید استفاده می کنید، رنگ کراوات شما می تواند ترکیبی از سورمه ای و سفید باشد. از طرف دیگر مهمترین نکته در انتخاب کراوات مناسب در لباس مردانه می تواند اندازه آن باشد. عرض کراوات مردانه می بایست هماهنگ با اندام شما باشد و اگر دارای بالاتنه درشتی هستید، حتما از کراوات پهن تر و اگر دارای بالاتنه ظریفی هستید، از کراواتی با عرض کمتر بهره بگیرید. قد کراوات می بایست حتما تا روی کمربند شما قرار بگیرد و کراوات کوتاهتر یا بلندتر از کمربند مناسب استایل شما نخواهد بود.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. عینک آفتابی را روی موهای خود نگذارید!
  2. برخی آقایان پس از پایان مدت استفاده از عینک افتابی آن را بر روی سر و موهای خود قرار می دهند. شاید به طور قطع نتوان گعت که قرار دادن عینک آفتابی بر روی سر، استایل شما را به هم ریخته و نامناسب نشان خواهد داد، اما حتما به موهای شما آسیب خواهد زد و آن را پریشان و آشفته خواهد کرد. علاوه بر آن برای افرادی که دارای چهره و صورت بیضی شکل هستند، گذاشتن عینک بر روی سر به هیچ وجه توصیه نمی گردد، زیرا باعث عریض تر نشان دادن سر و صورت شما می گردد. بهتر است برای عینک از جیب کوچک سمت چپ کت خود استفاده کنید و یا آن را بر روی بالاترین دکمه های پیراهن خود قرار دهید. به این ترتیب علاوه بر اینکه عینک خود را در محل مناسبی قرار داده اید و مانع از آسیب رسیدن به آن می گردید، باعث می شود که استایل و مدل موهای شما دچار مشکل نگردد.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. ورزش کردن با لباس های مخصوص ورزشی
  2. بسیاری از آقایان هنگام ورزش کردن به پوشش و لباس مردانه ورزشی خود اهمیت نمی دهند و همینکه بتوانند در آن راحت باشند کافیست، اما خوب است بدانید که لباس های ورزشی نه تنها برای راحتی شما طراحی می گردند، بلکه به منظور حفظ بدن و پوست شما از آسیب های احتمالی می باشند. بنابراین اگر به دنبال ورزش کردن بدون آسیب رسانی به پوست و بدن خود هستید، حتما از لباس ورزشی مناسب با ورزش خود استفاده کنید و اگر به دنبال ورزش های حرفه ای هستید که مسلما بدون پوشیدن لباس ورزشی مناسب نخواهید توانست به هدف خود برسید. از طرف دیگر لباس های ورزشی با نوعی بافت و تارو پود خاصی طراحی و تولید می گردند که امکان گردش هوا و ورود خروج آن وجود داشته باشد تا بدن دچار تعریق و به دنبال آن عرق سوزی مکرر نگردد. علاوه بر آن بافت پارچه آن ها به صورت کششی است و در صورت انجام تمرین های ورزشی مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. استفاده از کیف پول و یا کیف دستی
  2. یکی از مهمترین ایتم ها در میان اکسسواری های لباس مردانه می توان به کیف پول و یا کیف دستی اشاره کرد. آقایانی که دارای مدارک و وسایل زیادی برای حمل تا محیط کار و یا مکان های دیگر می باشند، بهتر است از کیف دستی بزرگ و یا کیف دوشی استفاده کنند، اما افرادی که تنها برای حمل پول، کارت اعتباری و کلید دنبال راه حل هستند، قطعا استفاده از جیب شلوار، کت و پیراهن گزینه مناسبی نخواهد بود. این افراد باید از کیف پول ها و یا کیف دستی کوچک استفاده کنند‌. سعی کنید کیف مورد استفاده شما از نوع چرم باشد که دوام و کیفیت بهتری دارد و رنگ ان نیز بهتر است با سایر آیتم های چرمی اسنایل شما هماهنگ باشد و به این ترتیب شما می توانید از کیف دستی یا کیف پول برای نگهداری از ابزارهای کوچک خود همچون کارت، پول و یا دسته کلید استفاده کنید تا علاوه بر اینکه این موارد را در جیب خود قرار نمی دهید، بتوانید با خود حمل کنید و از آنها استفاده کنید.

آداب پوشیدن لباس مردانه

  1. دکمه بالایی پیراهن خود را ببندید.
  2. اگر در مراسم دوستانه شرکت نکرده اید، در سایر حالت ها و استایل های خود سعی کنید برای تکمیل کردن لباس مردانه خود حتماً دکمه بالایی پیراهن را ببندید و از باز گذاشتن دکمه های پیراهن خودداری کنید. برخی آقایان حتی دکمه دوم و سوم بالای پیراهن را باز می‌گذارند و این نوعی بی احترامی به اشخاص مقابل یا مراسمی است که در آن شرکت کردند. در مواقعی که قصد استفاده از کراوات و پاپیون را دارید، حتماً بالاترین دکمه پیراهن را هم ببندید و مطمئن باشید در این حالت بسیار جذابتر به نظر خواهید رسید. حتی این موضوع برای دکمه های کت نیز صدق می‌کند. به خاطر داشته باشید که اگر شما دارای کت تک دکمه، دو دکمه و یا سه دکه هستید، در صورت ایستادن آن را ببندید و هنگامی که قصد نشستن دارید، دکمه خود را باز بگذارید و علاوه بر اینکه کت شما چروک نمی گردد. زیباترین شکل را نیز به خود خواهد گرفت.

آداب پوشیدن لباس مردانه

خلاصه مطلب

برای داشتن استایل مردانه جذاب بهتر از قوانین و آداب و آن را رعایت کنید و مسائلی را که باعث عدم جذابیت پوشش شما می شود را نیز از استایل خود حذف کنید. برای دانستن موارد مهم در استایل و لباس مردانه می‌توان این مطلب را مطالعه کنید، زیرا سعی بر آن شده است که تمامی موارد ممنوع در لباس مردانه را یادآوری کند.