پوشاک مردانه ست من

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن (5)

در استایل / استایل

قسمت پنجم

از موارد مهم در دنیای مد و فشن می توان به مفهوم واژه استایل و آشنایی با آن دانست. استایل برای هر نوع سبک پوششی انجام می گردد و خانم ها و آقایان می توانند استایل شخصی خود را داشته باشند و فرم جدیدی از آن را برای خود به وجود بیاورند و یا از میان استایل های موجود نسبت به انتخاب یک یا چند مورد برای امور رسمی, غیررسمی، اسپرت و... در طول زندگی اقدام کند. در این مقاله قصد داریم با مفهوم استایل و نکات مربوط به آن آشنا شویم.

استایل ماکسیمال

در واقع استایل ماکسیمال نقطه مقابل مینیمال می باشد و در نقطه مقابل کمتر، بیشتر است که جمله معروف سبک مینیمال می باشد. خوب است بدانید که جمله معروف سبک ماکسیمال به این صورت است که بیشتر، بیشتر است. همانطور که می دانید سبک‌ مینیمال آخرین جنبش مدرنیته است و سبک هایی که بعد از آن شکل گرفته اند به صورت پست مدرن می باشند. بنابراین ماکسیمال را هم جز استایل های پست مدرن می شناسند. همان طور که از نام سبک ماکسیمال برمی‌آید، خبری از سادگی و طرح‌های ساده در آن نیست و تا آنجا که می‌توانند از طرح ها و پترن های شلوغ و پر زرق و برق در آن استفاده می‌کنند و در واقع برای انتخاب طیف رنگی کاملاً آزاد هستید و شما می توانید انواع رنگ ها و طرح ها را در سبک خود به کار ببرید.یکی از نکات معروف سبک ماکسیمال این است که شما می بایست از رنگ ها و طرح ها حداکثر استفاده را بکنید و این به این معناست که تا آنجا که می‌توانید باید لباس و سبک خود را شلوغ و پر نقش و نگار نشان دهید. در عین حال که رنگ ها با یکدیگر هماهنگی خاصی داشته باشند و شما می توانید از اکسسوری های کاملا رنگی و با رنگ های حتی متضاد استفاده کنید و اگر در انتخاب استایل ماکسیمال تازه کار هستید، بهتر است برای شروع از رنگ های کمتری آغاز کنید و بعد از گذشت مدتی رنگ های بیشتری را به استایل خود اضافه کنید.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل ماکسیمال خبری از سادگی و تک رنگی وجود نداردو استایلی شلوغ و پر طرح می باشد

استایل ویمسیکال

در استایل ویمسیکال شما می توانید تعداد زیادی از رنگ ها و پترن ها را در این سبک مشاهده کنید. در واقع در مورد چرایی این سبک گفته شده است که این استایل ساخته و پرداخته بلند پروازی ها و خیال پردازی ها می باشد. در این استایل از رنگ های مختلف برای ست کردن لباس استفاده می شود و رنگ تیره و مشکی را در آن مشاهده نمی‌کنید و اکثر رنگ ها روی زمینه سفید کار می‌شود و از رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی، سبز تیره و یا روشن استفاده می‌شود. تنها باید رنگ های شاد و جذاب استفاده شود. البته گاهی در ترکیب رنگ ها از رنگ های خاکستری و قهوه ای نیز استفاده می‌کنند، اما از رنگ مشکی خیر! این نوع استایل که بیشتر مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد، اما در برخی از آقایان که طرفداران این سبک هستند می‌توان در اکسسوری های آن ها به ویژه کراوات شاهد سبک ویمسیکال بود.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل ویمسیکال نیز شباهت هایی به سبک ماکسیمال دارد، اما در آن از رنگ مشکی استفاده نمی شود

استایل پانک

همانطور که می دانید یکی از مهمترین زیرمجموعه های موسیقی راک، پانک می باشد که توسط خواننده های موسیقی راک استایل پانک وارد دنیای مد شد. در مورد این استایل می‌توان گفت که به طور کلی مخالف مصرف گرایی هستند و به همین دلیل از لباس های بازیافتی استفاده می کنند؛ به عنوان مثال اگر یک قسمت از لباس آنها خراب یا پاره شود، آن لباس را بی‌مصرف و دور انداز نمی‌دانند. بلکه در تلاش برای ترمیم آن برمی‌آیند و ممکن است حتی مورد مصرف این لباس را تغییر دهند؛ به عنوان مثال اگر اگر آستین کت یک لباس دچار پارگی شود. آستین را از کت جدا می‌کنند و به عنوان جلیقه استفاده می‌کنند، به عبارت دیگر می توان گفت که آیتم‌های استایل پانک چندان گران قیمت نیستند و طرفدار مد و مدگرایی نمی باشند. از جمله لباس های تکه دوزی شده پارچه های چرم و جیر و جین های بسیار تنگ می توان به آیتم های مورد علاقه استایل پانک اشاره کرد و برای آرایش موهای خود نیز به دنبال آرایش های عجیب و غریب هستند و رنگ های فانتزی مانند سبز و بنفش را به قسمت هایی از مو های خود اضافه می‌کنند و همچنین استفاده از آیتم هایی مانند پیرسینگ و استفاده از تزئینات فلزی روی لباس بسیار دیده می شوند.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

طرفداران استایل پانک مخالف مصرف گرایی هستند و از لباس های بازیافتی استفاده می کنند

استایل تام بوی (TOMBOY)

در مورد استایل تامبوی می‌توان گفت که به نوعی برگرفته و الهام گرفته شده از لباس مردانه می باشد و در واقع پوشیدن لباس های مردانه توسط زنان به عنوان اعتراض به جایگاه تبعیض آمیز آنها بوده است و از لباس مردان برای نشان دادن این اعتراضات خود استفاده می کردند و به تدریج این لباس ها وارد دنیای مد شد و امروزه دیگر جنبه اعتراض ندارد و به علت زیبایی این استایل از آن استفاده می‌کنند و می توان گفت که اولین طراح مد فرانسوی به نام کوکو شنل این ایده را به استایل جذاب به نام تام بوی تبدیل کرد در واقع می‌توان گفت که لباس‌های تام بوی یک استایل یونیسکس محسوب می‌شود. یعنی هم آقایان و هم بانوان می‌توانند از آن استفاده کند و آیتم‌های اصلی استایل تام بوی شامل کت شلوار و تیشرت های اورسایز، شلوار فاق بلند و پیراهن های مردانه می باشد‌ در واقع می توان گفت در این نوع سبک راحتی در عین جذابیت مورد توجه می باشد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل تام بوی نوعی پوشش یونیسکس محسوب می گردد

استایل کابوی

استایل کابوی همان استایل وسترن می باشد که با توجه به لباس های غربی و منشا اصلی آن به لباس های کابویی اسپانیا برگردد و بعد از آن آمریکایی‌ها به این سبک بسیار توجه نشان دادند و با استفاده آن ها از این سبک لباس مورد توجه افراد زیادی در جهان قرار گرفت. پرکاربردترین رنگ در این استایل را می‌توان به رنگ قهوه‌ای و یا رنگ مشکی اشاره کرد و استفاده از پیراهن های دکمه دار جزو ضرورت‌های این سبک می باشد و در ابتدا از جنس پشم بود، اما اکنون از جنس چرم نیز در این استایل استفاده می کنند. در این ایتایل که اکسسواری ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، مثلاً می‌توان گفت کلاه در استایل کابوی دلخواه نیست، بلکه کاملاً جز واجبی محسوب می‌شود. همچنین بوت ها، کمربندهای چرمی، دستمال گردن و سایر اکسسواری ها را می‌توان در این استایل نام برد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

سر منشا استایل کابوی با توجه به استایل غربی و فرهنگ وسترن شکل گرفته است

خلاصه مطلب

یکی از نکات مهمی که افراد می بایست در استایل خود به آن توجه کنند، فصل پیش رو می باشد و در فصل های مختلف باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بهترین استایل را برای خود خلق کنید. از طرف دیگر میزان رسمیت پوشش شما نیز از دیگر دسته بندی ها برای استایل می باشد که در این مطلب به آن پرداخته شد.