پوشاک مردانه ست من

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن (4)

در استایل / استایل

قسمت چهارم

از موارد مهم در دنیای مد و فشن می توان به مفهوم واژه استایل و آشنایی با آن دانست. استایل برای هر نوع سبک پوششی انجام می گردد و خانم ها و آقایان می توانند استایل شخصی خود را داشته باشند و فرم جدیدی از آن را برای خود به وجود بیاورند و یا از میان استایل های موجود نسبت به انتخاب یک یا چند مورد برای امور رسمی, غیررسمی، اسپرت و... در طول زندگی اقدام کند. در این مقاله قصد داریم با مفهوم استایل و نکات مربوط به آن آشنا شویم.

استایل گوتیک

قبل از اینکه در مورد استایل گوتیک مطلبی را بگوئیم خوب است با تاریخچه و معماری این سبک اندکی آشنا شوید. واژه گوتیک از قوم اروپایی گوتها برگرفته شده است که مربوط به دوره قبل از رنسانس است. در این دوره همه چیز تیره و تاریک بود و خوف و وحشت را می پرستیدند. حتی ساختمان ها تا جای ممکن خیلی بلند ساخته می شدند تا یادآور ناچیز بودن انسان در برابر پروردگارش باشد. به طور کلی دوره گوتیک را دوره تاریکی می دانند. در واقع دوره گوتیک برگرفته شده از دوره ویکتوریایی و پانک می باشد. در این دوره مردان معمولا از کت های بلند و کلاه های بزرگ استفاده می کردند و خوفناک می شدند و بیشتر از رنگ های تیره استفاده می کردند. در دوره گوتیک نیز غالب رنگ ها استفاده از رنگ مشکی می باشد، اما گهگاه از رنگ بادمجانی نیز بهره گرفته می شود. آیتم های مورد استفاده در استایل گوتیک به این شکل است که لباس ها هر چه‌ باشند، از رنگ مشکی استفاده می شود و اکسسواری ها نیز تا حای ممکن باید یادآور خوف و وحشت باشد. از اکسسواری هایی همچون چتر، دستکش، زیورآلات رنگ مشکی استفاده می کردند و معمولا جنس و طرح اکسسواری های پارچه ای از نوع تور بود. آرایش نوع صورت نیز تاثیر زیادی در این استایل دارد. معمولا چهره به صورت رنگ پریده است و زیر چشم و لب ها رنگ تیره دارد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل گوتیگ بیشتر از رنگ مشکی و یا خیلی تیره استفاده می گردد

استایل پرپی

این نوع استایل نوعی از خرده فرهنگ آمریکا می باشد و مربوط به دانش آموزان قشر مرفه جامعه بودند که به کالج می رفنند و تحصیل می کردند و علاوه بر آن لیگ iv که دارای باشگاه های ورزشی مختلف در سطح کالج ها بودند، در شکل گیری این استایل بسیار تاثیر گذار بودند، چرا که در این باشگاه ها ورزش هایی همچون تنیس، راگبی، گلف، چوگان، شمشیر بازی و قایق سواری بوده است و لباس های مربوط به این ورزش ها به تدریج وارد فرم کالج گردید. در واقع می توان گفت استایل پرپی یک استایل کاملا ساده و بی آلایش است و معمولا از تمام رنگ ها در آن استفاده می گردد، ولی اکثرا از رنگ های پخته همچون زرشکی، قهوه ای و..‌. در آن بهره برده می شود. نکته مهمی که می بایست در این مدل لباس ها حتما رعایت گردد، اندازه لباس می باشد که باید کاملا فیت و اندازه بدن شما باشد. نه خیلی کوتاه و تنگ و نه خیلی گشاد باشد. علاوه بر این بیشتر آیتم هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد، شامل مواردی همچون پارچه چهارخانه و یا خال خالی و طرح دار، پولوشرت، تیشرت های بلند، تونیک، کفش اکسفور، کتانی ساده و تک رنگ، ترکیب پیراهن و ژاکت یقه هفت و.‌. می باشد. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که تمام آیتم ها در اوج سادگی می باشند و از آنجا که پایه این سبک بر ساده گرایی است، مدل موها نیز باید کاملا ساده و کلاسیک باشد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل پرپی با توجه به استایل مدارس غربی شکل گرفته است

استایل اگزوتیک

همانطور که مشخص است، استایل اگزوتیک نوعی استایل است که به عجیب و غریب بودن شهرت دارد. در واقع تمام آیتم های آن به نوعی عجیب و غریب هستند. البته این عجیب بودن برای افرادی است که استایلی ساده دارند. برای تکمیل این سبک معمولا به دنبال عجیب ترین آیتم ها هستند که استایل های عادی تمایلی به پوشیدن آن ها ندارند. اگزوتیک را می توان زیر شاخه ای از سبک ماکسیمال دانست و می توان گفت برای داشتن چنین سبک و استایلی به جسارت زیادی از طرف فرد نیاز است و مرز باریکی بین این استایل و سبک های ماکسیمال و ویمیسکال نیز وجود دارد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل اگزوتیک به معنای استایلی عجیب و غریب است

استایل هیپ هاپ

استایل هیپ هاپ که جز پر طرفدارترین انواع استایل به شمار می رود، از سبک موسیقی رپ برگرفته شده است. رپ که در دهه ۷۰ میلادی توسط سیاهپوستان شکل گرفت و محتوای این موسیقی مربوط به اعتراض به تبعیضات جامعه بوده است‌. کم کم لباس های این افراد همچون موسیقی آن ها مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. همانطور که می دانید لباس های استایل هیپ هاپ اکثرا گشاد و اور سایز هستند و ریشه این لباس ها در این بود که در آن گروه های موسیقی رپ به علت اینکه به علت فقر لباس برادران بزرگتر خود را می پوشیدند، لباس های برای آن ها گشاد بود و همین لباس ها معرف شبک هیپ هاپ گردید. شما می توانید در سبک هیپ هاپ از انواع لباس های گشاد استفاده کنید و لباس بالا تنه و یا پایین تنه خود را به صورت گشاد در نظر بگیرید، ولی بهتر است یکی از آیتم ها گشاد و دیگری کمی جذب تر باشد تا هماهنگی بهتری ایجاد گردد. مهمترین آیتم های استایل هیپ هاپ شامل شلوار جاگر، هودی، تیشرت لانگ، تیشرت اور سایز، زیور آلات درشت و حجیم‌، کتونی های ورزش هایی همچون بسکتبال و راگبی از جمله آیتم های پر طرفدار این سبک می باشد. خرده فرهنگ های استایل هیپ هاپ شامل رپ، دی جی، گرافیتی و برک دنس می باشد که با آن ها کاملا آشنا هستید و همانطور که می دانید هر کدام از موارد ذکر شده زیرشاخه استایل هیپ هاپ می باشد. در حال حاضر افراد بسیاری طرفدار این سبک هستند و به راحتی از این سبک در استایل روزمره خود استفاده می کنند. در واقع این استایل بیشتر مورد توجه افراد جوان و نوجوان قرار گرفته است. تیشرت های این سبک اغلب به صورت چاپی هستند و از علائم و شکل های مختلف روی ان ها دیده می شود.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل هیپ هاپ معمولا به دنبال لباس های اور سایز و یا زاپ دار می باشد

خلاصه مطلب

یکی از نکات مهمی که افراد می بایست در استایل خود به آن توجه کنند، فصل پیش رو می باشد و در فصل های مختلف باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بهترین استایل را برای خود خلق کنید. هز طرف دیگر میزان رسمیت پوشش شما نیز از دیگر دسته بندی ها برای استایل می باشد که در این مطلب به آن پرداخته شد.