پوشاک مردانه ست من

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن (3)

در استایل / استایل

قسمت سوم

از موارد مهم در دنیای مد و فشن می توان به مفهوم واژه استایل و آشنایی با آن دانست. استایل برای هر نوع سبک پوششی انجام می گردد و خانم ها و آقایان می توانند استایل شخصی خود را داشته باشند و فرم جدیدی از آن را برای خود به وجود بیاورند و یا از میان استایل های موجود نسبت به انتخاب یک یا چند مورد برای امور رسمی, غیررسمی، اسپرت و... در طول زندگی اقدام کند. در این مقاله قصد داریم با مفهوم استایل و نکات مربوط به آن آشنا شویم.

انواع استایل کژوال

با تعریف استایل کژوال تقریبا آشنا شده اید و از آن به عنوان یک استایل غیررسمی و راحتی یاد می شود که به چند دسته تقسیم می شود در قسمت دوم این مقاله در مورد کژوال هوشمندانه و بیزینس کژوال صحبت شد. در این مقاله به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.

  1. کژوال شیک (Chic Casual)
  2. این استایل از کژوال توسط یک طراح ایتالیایی به نام نینو سروتی طراحی گردید و خیلی زود مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. ماهیت این نوع کژوال به این شکل است که ترکیبی از یک آیتم رسمی و یک آیتم غیر رسمی و کژوال در آن به کار برده می شود؛ به عنوان مثال از ترکیب شلوار جین و یک پیراهن رسمی استایل جذابی خلق می کنند.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل کژوال شیک یه گونه ای است که دارای یک آیتم رسمی و یک آیتم غیر رسمی است

  1. کژوال استریت (Street Casual)
  2. کژوال استریت نیز یکی دیگر از سبک های کژوال می‌باشد که در واقع قاعده و قانون خاصی ندارد و همین که لباس ها اندازه بدن باشند و در آن راحت باشد، جز استریت محسوب گردد. در واقع این مدل زمانی مطرح شد که در آن گروهی از افراد که به هنرهای نمایشی خیابانی می‌پرداختند از این سبک لباس در حین کار های خود استفاده می‌کردند و مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

  3. کژوال اسپرت (Spory Casual)
  4. این مدل از کژوال با استایل اسپرت کاملاً متفاوت است. استایل اسپرت کاملاً برای افراد ورزشکار طراحی می شود، اما در کژوال اسپرت از آیتم هایی که شبیه به آیتم های اسپرت می باشد، استفاده می‌کند و سبکی راحت و روزمره دارند‌ معمولاً برندهای معروف دنیا دولاین تولید متفاوت برای اسپرت کژوال و استایل اسپرت دارند.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل اسپرت با استایل کژوال اسپرت متقاوت هستند

استایل الگانت

استایل الگانت جز استایل های پر زرق و برق و لوکس محسوب می‌شود و معمولاً از آیتم‌هایی که زرق و برق زیادی دارند در این سبک پوشش استفاده می شوند معمولاً از پارچه هایی از جنس لقمه و یا پارچه های پولک دار و همچنین عکس سوالی های برنامه که از جواهرات برای تزئین آن استفاده شدن بهره می‌گیرند معمولاً نوع وسایل الماس را بیشتر بانوان می‌پسندند اما در دنیای مد هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و آقایان بسیاری نیز وجود دارند که این استایل را ترجیح می دهند و در پوشش خود از آن استفاده می‌کنند.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل الگانت از آیتم های زرق و برق دار استفاده می گردد

استایل بوهمین

استایل بوهمین از گذشته افراد کولی و هیپی ها به وجود آمد و افرادی بودند که دارای موهای ژولیده و بلند و همچنین لباس های گشاد و طرح دار بودند. کولی ها نیز دارای لباس‌های به نظر کهنه و مندرس و طرح‌های تکه دوزی شده هستند. همین دو سبک موجب به وجود آمدن استایل بوهمین شد که در این استایل داشتن موهای بلند یا بافته شده همچنین لباس های طرح دار و استفاده از رنگهای خاص بسیار مورد توجه می باشد و در این استایل هیچ گونه قاعده و قانون خاصی وجود ندارد و ممکن است شما یک شلوار جین راحتی با لباس مجلسی ست کنید و نگران ست شدن آیتم های مختلف در این استایل نباشید‌. تنها باید قواعد کلی لباس های کولی رعایت شود.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل بوهمین استفاده از پارچه طرح دار بسیار مورد توجه می باشد

استایل کلاسیک

استایل کلاسیک جز ساده ترین استایل ها به شمار می رود و در واقع از آیتم های رسمی و کلاسیک در آن استفاده می شود. در واقع استایل کلاسیک جز پوششی محسوب می‌شود که در آینده از مد نمی‌افتد و اگر شما لباسی را اکنون خریداری کنید، چند سال آینده نیز می توانید از آن استفاده کنید. کلاسیک بیشتر برای افرادی که برای لباس های رسمی خود از این‌ مدل خریداری می‌کنند مناسب است، زیرا این لباس‌ها دیر از مد می افتند و نیاز به خرید مجدد آن وجود نخواهد داشت و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می گردد. از طرف دیگر باید دقت کنید، چون این لباس از پارچه های ساده و بدون طرح تهیه می شوند، لذا باید افراد کاملا دقت کنند و کسی که لباس کلاسیک می دوزد، می بایست کاملاً به اصول آن آگاه باشد و دوخت کاملاً تمیز و بدون عیب و نقص داشته باشد‌ برای دوخت لباس های کلاسیک از دوخت فرانسوی که در دوختی تمیز و بدون نقص بسیار مشهور است، استفاده می شود. در این استایل از اکسسواری ها و آیتم های ساده و بدون زرق و برق استفاده می شود و آرایش مو و ریش نیز جزو مواردی است که در این استایل به آن توجه می‌شود، زیرا مدل مو نیز بر استایل کلی لباس تاثیرگذار خواهد بود‌.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

استایل کلاسیک استایلی ساده می باشد که هیچگاه از مد نمی افتد

استایل مینیمال

استایل مینیمال در دهه ۶۰ میلادی شکل گرفت و دقیقا نقطه مقابل مصرف گرایی می باشد. در استایل مینیمال تمام آیتم ها ساده و با کمترین طرح ممکن می باشد و حتی معمولا بدون طرح و پترن می باشد. شما می بایست سعی کنید در استایل مینیمال از رنگ های خنثی همچون سفید، مشکی و طوسی بهره بگیرید و طرح و رنگ های دیگر در آن به کار برده نمی شود. البته اگر بخواهید، می توانید از رنگ های خیلی ملایم و روشن نیز در خلق این استایل به کار ببرید. به همین دلیل است که مینیمال را تنها یک استایل برای لباس نمی دانند و نوعی سبک زندگی می باشد. در واقع شما می توانید از مینیمال در ابزار و وسایل منزل خود نیز استفاده کنید و روحیه مصرف کمتر را در خود پرورش دهید. در واقع می توان گفت که مینیمال یک استایل بسیار ساده و به دور از تملق و زرق و برق است که جشم ها هیچگاه از دیدن آن خسته نخواهند شد. معمولا این نوع استایل به تک رنگ نیز مشهور است، زیرا خبری از آیتم های رنگارنگ در آن وجود ندارد و به خاطر سادگی ان همیشه مد است و ایتم های جذابی دارد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل مینیمال ساده گرایی اهمیت زیادی دارد

خلاصه مطلب

یکی از نکات مهمی که افراد می بایست در استایل خود به آن توجه کنند، فصل پیش رو می باشد و در فصل های مختلف باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بهترین استایل را برای خود خلق کنید. هز طرف دیگر میزان رسمیت پوشش شما نیز از دیگر دسته بندی ها برای استایل می باشد که در این مطلب به آن پرداخته شد.