پوشاک مردانه ست من

استایل مردانه برای شیک پوشان (قسمت اول)

در استایل / مردانه

قسمت اول

امروزه برخلاف گذشته اکثر آقایان به دنبال داشتن استایل مردانه جذاب و تاثیرگذار در نظر دیگران می باشند. سبک های متفاوتی برای نوع پوشیدن لباس و حتی انتخاب آن نیز وجود دارد و فرد می بایست با توجه به علاقمندی خود از انواع استایل مردانه و سبک کلی پوشش خود نسبت به انتخاب و یا خرید آیتم های مختلف از سایر استایل های مردانه اقدام کند، اما چیزی که در اینجا اهمیت پیدا می کند این است که با هر سبک و سیاق از استایل مردانه شما می بایست بدانید مجاز به استفاده از چه آیتم هایی در استایل خود هستید و از چه آیتم هایی نمی توانید استفاده کنید. در این صورت است که شما می توانید مدعی باشید که یک فرد شیک پوش و جنتلمن هستید. برای آشنایی با انواع استایل های مهم برای افراد شیک پوش این مطلب را از دست ندهید.

استایل مردانه برای شیک پوشان

اهمیت استفاده از استایل شخصی برای آقایان

البته کلیت این موضوع جنس خاصی را در بر نمی گیرد و خانم ها و آقایان می بایست هر دو به لزوم استفاده از استایل شخصی برای خود ترغیب شوند، اما در اینجا ما به اهمیت این مساله برای آقایان خواهیم پرداخت. به طور کلی آقایان باید بدانند که که نوع لباس مورد پسند خود را در چه مراسم ک جایگاهی قرار است بپوشند و تا چه حد انتظار رسمی یا غیر رسمی بودن از آن می رود. اگر در مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید و یا از قبل تم آن را با شما در میان گذاشته اند که حتما باید طبق تم به تغییر استایل مردانه خود اقدام کنید، ولی اگر تمی هماهنگ نشده است و شما با این پیش فرض که مراسم رسمی و یا غیر رسمی است می توانید به تغییر استایل رسمی خود بپردازید. اگر مراسم مورد نظر شما رسمی است، سعی کنید حتما از آیتم های تا حد ممکن رسمی همچون کفش، کراوات، کت شلوار، رنگ کت شلوار و طرح آن را در نظر بگیرید، ولی اگر مراسم مورد نظر غیر رسمی و یا دوستانه است می توانید از آیتم های غیر رسمی ولی نه خیلی راحت در حد آیتم های نیمه رسمی از شلوار کتان و یا جین و کت تک اسپرت با کت بلیزر بهره ببرید و یا اگر علاقمند به استفاده از کت نمی باشید، از جلیقه یا پیراهن و شلوار مناسب آن فصل استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که مراسم در فضای باز انجام می شود و یا بسته و همچنین فصل پیش رو در اجرای مراسم، همگی از نکات مهمی است که شما می بایست در انتخاب استایل مردانه خود توجه داشته باشید.

استایل مردانه برای شیک پوشان

انواع استایل مردانه

استایل های مردانه با توجه به علاقمندی فرد و استایل کلی خود و همچنین مراسمی که قصد حضور در آن را دارد، متفاوت می باشند و ممکن است تا ده ها استایل مردانه به شما پیشنهاد گردد، اما مهمترین دسته بندی استایل مردانه بر اساس رسمیت و فصل می باشد. به عبارت دیگر شما می بایست از میزان رسمیت استایل خود اطلاع دقیقی داشته باشید تا بتوانید یک فرد شیک پوش تلقی گردید و از طرف دیگر فصلی که قصد حضور در مکانی را دارید بر استایل شما بسیار تاثیر گذار است و مسلما یک استایل ویژه زمستانی با تابستانی و بهاره بسیار متفاوت است و از آیتم های متعددی سر چشمه می گیرد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

استایل مردانه برای شیک پوشان

انواع استایل مردانه بر اساس رسمیت

منظور از میزان رسمیت در لباس ها همان رسمی، نیمه رسمی، کژوال و غیر رسمی و از این سبک استایل هاست که ساده ترین نوع تقسیم بندی استایل مردانه به شمار می رود و کافیست شما با توجه به مکانی که قصد حضور در آن را دارید، میزان رسمیت آن را بسنجید؛ به عنوان مثال حضور در یک جلسه کاری مهم با حضور در یک پارتی دوستانه مسلما انواع مختلفی از آیتم ها و سبک های مختلف را برای یک مرد در بر می گیرد.

  1. استایل رسمی
  2. همانطور که می دانید بهترین آیتم برای هماهنگ کردن با استایل رسمی، کت شلوار می باشد. بهتر است در انتخاب جنس کت شلوار خود بسیار دقت کنید، زیرا با انتخاب کت شلواری با جنس کاملا صاف و اتوکشیده و کیفیت برتر حس شیک پوش بودن در شما تقویت خواهد شد و مسلما سایر آیتم های استایل مردانه شما بهتر در دید قرار خواهند گرفت. از طرف دیگر رنگ کت شلوار انتخابی شما نیز بسیار تاثیر گذار است. معمولا در استایل های رسمی از سه رنگ کت شلوار مشکی، خاکستری و سورمه ای استفاده می کنند و با توجه به رنگ کت شلوار خود، پیراهن و سایر اکسسواری ها را انتخاب می کنند. بهتر است کت شلوار مشکی را در مراسم خیلی رسمی استفاده کنید و کت شلوار سورمه ای یا خاکستری را در مراسمی با رسمیت کمی کمتر‌. البته این موارد تا حد زیادی به سلیقه شخصی فرد بستگی دارد، ولی مسلما شما نمی توانید در هیچ مراسم رسمی از کت شلوار رنگ روشن بهره ببرید. در این صورت رسمیت استایل خود و مراسم را زیر سوال خواهید برد. سعی کنید همراه با کت شلوار با کیفیت خود از کفشی مناسب و هماهنگ با استایل خود که معمولا از کفش آکسفورد استفاده می شود. مات و براق بودن کفش تفاوتی ندارد، اما بهتر است با کت شلوار خاکستری و سورمه ای از کفش مشکی آکسفورد غیر براق بهره ببرید. اگر کفش شما قدیمی است، حتما آن را تمیز کرده و واکس بزنید و کاملا مرتب و منظم باشد. برای انتخاب کراوات بهتر است رنگ آن را حتما هماهنگ با کت شلوار خود استفاده کنید. استفاده از کراوات تک رنگ را فراموش کنید و سعی کنید از کراوات های ترکیب دو رنگ بهره ببرید؛ به عنوان مثال اگر قصد پوشیدن کت شلوار سورمه ای را دارید، کراوات سفید سورمه ای یا آبی روشن و سورمه ای بهترین گزینه است، برای تم خاکستری نیز می توانید به همین نحو عمل کنید. در استایل های رسمی می بایست از پیراهن مردانه کاملا فیت بدن خود استفاده کنید. از انتخاب پیراهن های طرح دار و گل دار خودداری کنید. هر چه پیراهن انتخابی شما ساده تر باشد، جذابیت بیشتری در پی خواهد داشت. سعی کنید تم رنگی پیراهن را با کت شلوار در نظر بگیرید، از پیراهن سفید در هر سه کت شلوار می توانید بهره ببرید و انتخاب سفید بهتدین گزینه برای کت شلوار مشکی خواهد بود، اما برای کت شلوار خاکستری می توانید از پیراهن طوسب خیلی رکشن مایل به سفید و برای کت شلوار سورگه ای از پیراهن آبی روشن مایل به سفید بهره ببرید. هر چه پیراهن شما رنگ روشن تری داشته باشد، رسمیت آن دو چندان خواهد گشت. از طرف دیگر سعی کنید کمربند و کفش خود را از یک جنس و یک رنگ استفاده کنید. انتخاب کمربند قهوه ای و کفش مشکی را به طور کلی به فراموشی بسپارید. رنگ سگک کمربند خود را با بند ساعت و سایر اکسسواری های فلزی استایل خود همچون گیره کراوات حتما ست در نظر بگیرید‌.

استایل مردانه برای شیک پوشان

خلاصه مطلب

مهمترین نکته در استایل مردانه، انتخاب بهترین آیتم با توجه به سلیقه شخصی و مکانی که قصد شرکت در آن را دارید، می باشد. سعی کنید استایل مردانه خود را با توجه به رسمیت و فصل پیش رو در نظر بگیرید.در این قسمت از این مقاله و قسمت های بعدی نکات مهمی در مورد چگونگی استایل مردانه توضیح داده شده است.

استایل مردانه برای شیک پوشان

لینک منابع مرتبط خارجی


https://www.fashionbeans.com/
https://www.apetogentleman.com/category/fashion/