پوشاک مردانه ست من

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

در برند / ساعت تودور

برند تودور را می توان یک برند موفق سوئیسی در زمینه تولید ساعت دانست که توسط هانس ویلسدورف تاسیس شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید موسس برند تودور مالک برند رولکس بود و برای تولید ساعت هایی که از لحاظ کیفیت تقریبا در سطح رولکس باشند، ولی قیمت تمام شده آن ها کمتر باشد که تمام افراد بتوانند از آن استفاده کنند، قدم برداشت. بنابراین خط تولید تودور را راه اندازی کرد که بعدها به علت استقبال مردم به یک کمپانی مجزا تبدیل شد. برای آشنایی با این برند جذاب ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

برند تودور یک برند سوئیسی تولید کننده ساعت می باشد

تاریخچه برند تودور

در سال ۱۹۲۶ مدیر برند رولکس به نام هانس ویلسدروف تصمیم گرفت کمپانی جدیدی را راه اندازی کند که از لحاظ کیفیت شبیه به ساعت رولکس می باشند، از لحاظ قیمت و هزینه ارزان تر باشند و افراد بیشتری توان خرید ساعت های با کیفیت تر را داشته باشند. بنابراین نام تودور را برای برند خود برگزید که یادآور خانواده سلطنتی بود و لوگوی خود را با یک گل رز بنا نهاد. بعد از اینکه هانس این کمپانی جدید را به ثبت رسانید شروع به معرفی و بازاریابی این محصول جدید در نزد همگان شد و در این راه نیز بسیار تلاش کرد و تا حدود بیست سال تقریبا در بازاریابی این ساعت قدم گذاشت و آن را به یکی از پر فروش ترین برندهای ساعت تبدیل کرده است. ساعت های تودور دقیقا از لحاظ قاب و بدنه مشابه رولکس و در قالب اسپرت ساخته می شوند و تنها تفاوت آن با برند رولکس در موتور به کار رفته در آن ها می باشند و هانس از موتور ارزان تر در ساعت تودور بهره گرفت.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

برند سوئیسی ساعت تودور زیر نظر کمپانی رولکس و مالک آن تاسیس شده است

از همان زمان تا به الان برند ETA وظیفه تولید موتورهای ساعت تودور را بر عهده دارد. ساعت تودور همواره زیر سایه کمپانی مادر خود یعنی رولکس به فعالیت می پرداخت، اما در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی در اثر بازاریابی عالی و همچنین معرفی سایر شرکت ها برای برند تودور باعث شد که به یک کمپانی مجهز و جداگانه عمل کند و کم کم از زیر سایه برند رولکس بیرون آید. هم اکنون برند تودور یک کمپانی موفق سوئیسی به شمار می رود که به تولید یاعت های بسبار با کیفیت و در حد رولکس می پردازد.

نکاتی در مورد برند تودور
  1. تودور با هدف تکمیل برند رولکس بنا نهاده شد. هانس ویلسدروف مدیر عامل شرکت رولکس تصمیم گرفت ساعتی را تاسیس کند که علاوه بر تولید ساعت های جدید و با کیفیت از لحاظ هزینه و قیمت بسیار مقرون به صرفه باشد و هم اکنون دو برند رولکس و تودور تحت عنوان رولکس مشغول به کار هستند و هر دو از زیر مجموعه بنیاد هانس می باشند.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

برند تودر برای تکمیل برند رولکس به وجود آمده است

  1. ساعت های قدیمی تودور دقیقا با قاب و بند رولکس تهیه می شد، اما موتور این دو ساعت با هم متفاوت بود و هانس توانست از موتور ارزان تر برای ساعت تودور بهره ببرد و به این ترتیب قیمت تمام شده ساعت های خود را کاهش دهد.
  2. تودور توانست ساعت های بسیار حرفه ای را برای عمق اب و برای غواصان حرفه ای و ارتش تهیه کند و به این ترتیب نشان داد که با وجود ارزانی این برند، از کیفیت بالایی برخوردار است که می تواند در عمق آب دوام بیاورد.
  3. تودور توانست برای نیروی دریایی ارتش فرانسه ساعت مقاومی طراحی و تولید کند و نام ان را Tudor Submariner گذاشت و ارتش فرانسه در حدود ده سال این مدل ساعت را خریداری کرد. البته ساعت های خریداری شده بدون بند بودند و ارتش فرانسه می توتنست از هر بندی برای آن بهره ببرد.
  4. تودور توانست اولین ساعت کورتوگرافی خود را در سال ۱۹۷۰ تولید کند. این ساعت مجهز به زمان سنج مکانیسم و همچنین کالیبر مکانیکی بالا بود.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

برند تودور توانست ساعت های حرفه ای غواصی برای ارتش فرانسه تولید کند

  1. برند تودور اولین ساعت ضدآب خود را در سال ۱۹۵۴ رونمایی کرد. در واقع این مدل ساعت این برند تا عمق صد متری اب قابلیت استفاده را داشت.
  2. در سال ۱۹۵۶ برند تودور شروع به استفاده از نماد گل رز بر روی محصولات خود کرد. در واقع این گل رز نماد استحکام در عین زیبایی و جذابیت بود.
  3. برند تودور در محصولات اخیر خود از صفحه محافظ برای ساعت ها استفاده می کند و از گل رز به عنوان نماد این برند با توجه به مدل ساعت در جاهای مختلف ساعت استفاده می کند.
  4. در بسته بندی ساعت های تودور یک بند پارچه ای رایگان نیز وجود دارد. این پارچه نزدیک سنت اتین فرانسه جایی که مرکز بافت های ابریشمی است، تولید می گردد. شرکتی که این دستبندهای پارچه ای را برای تودور فراهم می کند وظیفه تولید پارچه برای خانه های لوکس را بر عهده دارد.
  5. در ساعت های قدیمی برند تودور از نام و برند رولکس و نماد تاج بر روی آن که نماد رولکس می باشد، استفاده می کرد.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

در بسته بندی ساعت های تودور معمولا یک بند پارچه ای ابریشمی قرار داده می شود

انواع کلکسیون ساعت تودور
  1. کلکسیون black bay تودور
  2. این کلکسیون از برند تودور را از محبوب ترین ساعت های غواصی آن می توان دانست که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و بر اساس ویژگی های قدیمی این برند نظیر شیشه محدب و عقربه های زاویه دار ساخته می شوند. این ساعت برای استایل های نیمه رسمی که هم برای ورزش و اسپرت خوب باشد و هم بتوان با کت و شلوار پوشید بسیار گزینه خوبی محسوب می گردد.

  3. کلکسیون pelagos تودور
  4. این کلکسیون نیز برای غواصی طراحی شده است و قابلیت استفاده تا عمق ۵۰۰ متری آب را دارد و به گونه ای طراحی شده است که از بند تیتانیومی در تولید آن بهره برده شده ایت تا نسبت به استیل ضد زنگ کمی سبک تر باشد و اولین بار است که در ساعت های رولکس از این مدل بند استفاده می شود.

در مورد ساعت تودور چه می دانید؟

ساعت تودور دارای کلکسیون های مختلف و کاربردهای متفاوت می باشد

  1. کلکسیون North Flag
  2. این مدل کلکسیون از ساعت های تودور که هنگام معرفی آن نقدهای زیادی بر این ساعت وارد شد، دارای ظاهری براق و استفاده از موتور داخلی می باشد و قادر است تا ۷۰ ساعت ذخیره نیرو داشته باشد. بند این مدل ساعت به قاب صفحه متصل است و قابل تعویض و تغییر نیست و برای استایل های نیمه رسمی گزینه مناسبی محسوب می گردد.

خلاصه مطلب

ساعت تودور در ابتدا توسط موسس ساعت رولکس طراحی و بنا نهاده شد. با این هدف که با استفاده از موتور ارزان تر ولی کیفیت مشابه قاب و بند ساعت رولکس همگان بتوانند از ساعت با کیفیت و در عین حال با صرفه اقتصادی بیشتر استفاده کنند، بنابراین برند تودور به وجود آمد. امروزه ساعت تودور به عنوان یکی از پر فروش ترین برندهای سوئیسی می باشد.

لینک منابع مرتبط خارجی


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tudor_Watches
https://www.tudorwatch.com/en/watches