پوشاک مردانه ست من

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

در برند / والنتینو

برند والنتینو یک برند مشهور ایتالیایی است که در زمینه طراحی و تولید محصولات لوکس فعالیت دارد و توسط فردی به نام والنتینو گاراوانی تاسیس شد. دفتر مرکزی این برند در حال حاضر در میلان ایتالیا می باشد و در حوزه محصولاتی مانند پوشاک، ساعت، عطر، عینک، کیف و کفش در حال فعالیت می باشد. البته شایان ذکر است که بدانید در سال ۲۰۰۸ قسمت عمده‌ای از سهام این شرکت توسط سازمان سرمایه‌گذاری قطر خریداری شد. برای آشنایی با تاریخچه و محصولات این برند جذاب ایتالیایی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

برند والنتینو یک برند مشهور ایتالیایی است که در حوزه تولید محصولات لوکس فعالیت دارد

تاریخچه برند والنتینو

برند والنتینو در سال ۱۹۵۹ توسط والنتینو گراوانی در رم ایتالیا بنا نهاده شد. والنتینو توانست به کمک والدین و یکی از دوستان نزدیکش این برند را راه اندازی کند و شامل موفقیت‌های زیادی در این راه شود. هنگامی که دوست والنتینو شروع به شراکت با او کرد، در حال ورشکستگی بود، اما با کمک های دوستش به روزهای خوبی در فروشگاه خود رسید. او توانست اولین فشن شوی فلورانس ایتالیا در سال ۱۹۶۲ شرکت کرد و به این ترتیب برند خود را به دید و نظر همگان رسانید. بعدها در سال ۱۹۶۸ به علت موفقیت ها و شهرت این برند در عرصه طراحی مدرن و لوگوی با نام (V) برای این برند طراحی کرد. در اواخر دهه ۶۰ میلادی والنتینو جایزه مارکوس که معادل همان جایزه اسکار در دنیای مد و فشن بود گردید و باعث شد که افراد مشهور دنیا به سمت استفاده از برند والنتینو کشیده شوند.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

والنتینو توانست برند خود را به کمک پدر و دوست خود تاسیس کند

در سال ۱۹۹۸ امتیاز این برند به کمپانی مارزوتو که یک نساجی بسیار بزرگی در میلان ایتالیا بود فروخته شد. در سال ۱۹۷۸ اولین برند عطر و ادکلن رو با نام والنتینو کلاسیک به دنیای مد معرفی کرد و به این ترتیب وارد دنیای عطر و ادکلن شد که موفقیت های بسیاری را نیز نصیب خود کرد و خیلی از مردم طرفدار این این شدند؛ از جمله عطر و ادکلن های معروف او می‌توان به والنتینو دونا زنانه و والنتینو اومو مردانه اشاره کرد. والنتینو در سال ۱۹۳۲ در شهر ووگرا به دنیا آمد و در جوانی برای یادگرفتن هنرهای زیبا تحصیلات خود را رها کرد و به پاریس رفت و توانست در پاریس به مدرسه عالی هنرهای زیبا برود و در آنجا به ادامه تحصیل بپردازد و بعد از بازگشت به کشور توانست به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای مد ایتالیا معروف شد.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

والنتینو خط تولید عطر و ادکلن خود را در سال 1978 بنا نهاد

به طور کلی بعد از تاسیس کمپانی والنتینو حدود سه سال طول کشید تا این برند در مسیر موفقیت قدم بردارد و والنتینو تناژخاصی از رنگ قرمز را برای محصولات خود انتخاب کرد که هم اکنون به عنوان قرمز والنتینو معروف شده است و هر سال در فشن شو های خود یک لباس قرمز طراحی می‌کنند. این برند معروف در کشورهایی مثل اسپانیا آمریکا پاریس فشن شو های خود را راه‌اندازی کرده است و از دلایل مهم مشهور شدن آن در آمریکا آن است که ژاکلین کندی طراحی های این برند را بسیار دوست می داشت و لباس های خود را از این برند تهیه می‌کرد. در سال ۲۰۰۷ والنتینو اعلام کرد که ممکن است در سال ۲۰۰۷ ورشکست شود و به همین دلیل خود را بازنشسته اعلام میکند.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

از علل شهرت برند والنتینو می توان گفت که ژاکلین کندی به این برند علاقه زیادی داشت

بنابراین این کمپانی به رئیس شرکت فیات فروخته شد. در سال ۲۰۰۷ نیز اعلام کرد که آخرین فشن شو خود را برگزار می‌کند که در موزه ای در پاریس برگزار شد، اما بعد از والنتینو طراحان دیگری در این شرکت قرار گرفتند و همچنان راه موفقیت این برند را طی می کنند. در سال ۲۰۱۲ والنتینو توانست از آثار قدیمی این برند نمایشگاهی را برگزار کند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

موفقیت های برند والنتیو در قرن ۲۱

در سال ۲۰۰۱ بازیگر معروف هالیوودی به نام جولیا رابرتز در مراسم اسکار و هنگام دریافت جایزه خود یکی از بهترین لباس های شب برند والنتینو را به تن داشت و همین موضوع باعث شد که دوباره برند والنتینو بر سر زبان ها بیفتد و به شهرت زیادی دست پیدا کند، اما در سال ۲۰۰۲ این برند به کمپانی پوشاک مارزوتو واگذار شد و با وجود تغییرات در مدیریت آن همچنان در مسیر رو به پیشرفت طی می کند.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

زمانی که در سال 2002 جولیا رابرتز برای دریافت جایزه اسکار خود یک لباس شب از برند وانتینو پوشیده بود، باعث شهرت بیشتر این برند گردید

والنتینو در سال ۲۰۰۶ به خاطر خدمات در عرضه مد و طراحی توانست جایزه لژیون دونور را از رئیس‌جمهور فرانسه دریافت کند و در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که سال دیگه قصر بازنشستگی دارد و یک شوی نهایی در موزه ای در پاریس برگزار کرد که این شو بسیار هم پرطرفدار بود‌ بعد از والنتینو این برند با طراحان معروف دیگری راه موفقیتش را طی کرد و یکی از این طراحان به نام ماریا گرازیا بود که توانست با توجه به طراحی های بسیار جذاب خود فروش والنتینو را به حداکثر برساند، اما وی در سال ۲۰۱۶ از این برند کناره‌گیری کرد و به برند دیور پیوست. در آنجا به ادامه طراحی های خلاقانه خود می‌پردازد. امروزه برند والنتینو محصولات زیادی از جمله لباس، کیف، کفش و عطر در لیست تولیدات خود دارد و در طی این سال ها توانست جوایز زیادی را از آن خود کند و بسیاری از چهره‌های سرشناس و افراد سیاسی علاقه‌مند به استفاده از لباس ها و محصولات این برند می باشد.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

برند والنتینو با افتتاح یک فروشگاه در رم توانست کار خود را رسما شروع کند

نکات مربوط به برند والنتینو

  1. برند والنتینو توسط والنتینو گاراوانی با افتتاح فروشگاهی در رم رسما شروع به کار کرد.
  2. برند والنتینو یک تناژ خاصی از رنگ قرمز را هر ساله در فشن شوهای خود به نمایش می گذارد که به قرمز والنتینو مشهور است‌.
  3. والنتینو این برند را با همکاری پدر و دوستش راه اندازی کرد.
  4. والنتینو چندین خانه مد در شهرهای مهم جهان دارد که این خانه ها سرشار از آثار هنری است که والنتینو با عشق و علاقه جمع آوری کرده است.
  5. ماریا گرازیا طراح مشهور برند والنتینو می باشد که با طراحی های جذاب خود، فروش این برند را به بی نهایت رسانید.
  6. امروزه مجموعه عظیمی از محصولاتی همچون لباس، عطر، کیف و کفش و عینک در کمپانی والنتینو تولید می گردد.
  7. برند والنتینو در مراسم های زیادی مانند گلدن گلوب و اسکار شرکت داشته است.

هر آنچه باید در مورد برند والنتینو بدانید!

امروزه مجموعه عظیمی از محصولاتی همچون لباس، عطر، کیف و کفش و عینک در کمپانی والنتینو تولید می گردد

خلاصه مطلب

برند والنتینو یک برند مشهور ایتالیایی است که در سال ۱۹۶۰ در رم افتتاح شد. والنتینو همواره کالکشنی از لباس های قرمز خود را در فشن شوها به نمایش می گذارد. این مقاله در مورد موسس برند والنتینو مطالب جالبی را در اختیار شما می گذارد.

لینک منابع مرتبط خارجی


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Valentino_(fashion_house)
https://www.valentino.com/en-us/world-of-valentino/maison