پوشاک مردانه ست من

نکاتی که کمتر در مورد سالواتوره فراگامو می دانید!

در برندها / سالواتوره فراگامو

برند سالواتوره فراگامو یک برند لوکس ایتالیایی می باشد که توسط فردی به همین نام در سال ۱۹۲۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی این شرکت در فلورانس ایتالیا می باشد. برند سالوارتوره فراگامو محدوده فعالیت جهانی دارد و در حوزه کفش، کالاهای چرمی و لباس فعالیت دارد. علاوه بر این شرکت سالواتوره فراگامو در زمینه تولید عینک و ساعت فعالیت زیادی دارد. این برند ناگفته‌های زیادی دارد، برای آشنایی با این برند مشهور ایتالیایی ادامه مطلب را از دست ندهید.

نکاتی که کمتر در مورد برند سالواتوره فراگامو می دانید!

تاریخچه برند سالواتوره فراگامو

برند سالواتور فراگامو توسط طراح ایتالیایی به همین نام یعنی سالواتور فراگامو در سال ۱۹۲۷ میلادی تاسیس شد. سالواتوره فراگامو در همان کشور ایتالیا، اما در خانواده ای پرجمعیت و تقریباً با ۱۴ نفر فرزند به دنیا آمد. او از همان سنین کودکی به کفش و طراحی کفش علاقه زیادی نشان داد و از آنجا که در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کرد و مجبور به کار کردن برای گذران زندگی خود بود، بنابراین سالواتوره در سن ۹ سالگی پدرش به او اجازه داد تا در شهر ناپل به عنوان کاراموز کفاشی فعالیت کند و در همان زمان کاملا کار کفاشی و تعمیر کفش و همچنین ساخت کفش از مواد مختلف نیز آشنا شد. به علت اینکه او به طراحی نیز علاقه زیادی داشت، باعث شد که طراحی کفش های مختلف را نیز خیلی سریع آموزش ببیند. بعد از آن زمانی که سالواتوره چهارده سال داشت همراه با گروهی از مهاجران ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرد و توانست در آنجا به خاطر شهرت خودش در کفاشی و طراحی کفش های جدید و به روز در هالیوود شهرت بسیاری را به دست بیاورد. البته قسمت زیادی از این شهرت خود را مدیون صندل های رومی اش برای فیلم های هالیوودی بود. کفش هایی که سالواتوره طراحی می‌کرد همگی دارای طرحی جذاب بود و در عین حال در پا کاملاً راحت و مدرن نشان می‌داد. سالواتوره فراگامو در سال ۱۹۹۸ میلادی در حوزه عطر نیز فعالیت‌های خود را وارد کرد و عطرهای او نیز همانند کفش های تولیدی بسیار طرفدار پیدا کرد و افراد زیادی خواهان خریداری عطرهای او بودند. سالواتوره فراگامو در سال ۱۹۲۳ فروشگاه بوت هالیوود را در همان آمریکا تأسیس کرد. در آن زمان سالوادوره کفش های خود را به صورت دست ساز تولید می‌کرد و ستارگانی مانند جان کرافورد تمایل زیادی به خریداری کفش های فوق العاده راحت با طراحی جذاب و زیبای او داشتند. سالواتوره سرانجام در سال ۱۹۲۷ میلادی به ایتالیا بازگشت و برند خود را در فلورانس تاسیس کرد. سالواتوره با اینکه می توانست تکنولوژی های جدید را در تولید کفش های خود به کار بگیرد، اما به تولید کفش های دست دوز فردا و به تولید محصولات چرمی همچون کمربند و کیف نیز تولیدات کفش خود پرداخت. بعد از مرگ سالواتور در سال ۱۹۶۰ همسر او اداره این برند را به عهده گرفت و هم اکنون این برند توسط فرزندان و نوادگان سالواتوره اداره می شود. وی در زمان حیات خود و در زمانی که روی کفش‌های خلاقانه خود کار می کرد ابداعات زیادی را رقم زد؛ از جمله پاشنه های کفش را طراحی کرد که به صورت نامرئی بودند و همین ها باعث موفقیت و پیشرفت برند سالواتوره فراگامو شد.

نکاتی که کمتر در مورد برند سالواتوره فراگامو می دانید!

عطر و ادکلن برند سالواتوره فراگامو

در مورد عطر و ادکلن های برند سالواتوره فراگامو می‌توان گفت که یک محصول با اصالت این کمپانی می باشد. از آنجا که سالواتوره فراگامو رویکردی خلاقانه و علمی نسبت به تمام محصولات خود داشت، بنابراین محصولات عطر و ادکلن او نیز بسیار نفیس بود و رایحه آن ها و همچنین زیبایی شیشه های تولیدی آن از نظر بسیاری از افراد کاملا جذاب و منحصر بفرد بود. زمانی که سالواتوره فراگامو بعد از اتمام تحصیلات به ایتالیا بازگشت، در مورد تمام فنون مربوط به عطر سازی اطلاعات زیادی داشت و همچنین شروع به فروش عطر و ادکلن های طراحی کرده خود به سلبریتی های ایتالیایی می کرد و همین موضوع سبب شد که سلبریتی ها علاوه بر اینکه از سالواتوره مبلغی برای تبلیغ محصولات به دریافت می کردند، باعث شد که آن ها را به خاطر کیفیتشان به دیگران نیز معرفی کنند و خودشان به عنوان مشتری ثابت این عطر به حساب می آمدند. اولین عطر برند سالواتوره فراگامو که برای بانوان تولید شده بود، در سال ۱۹۹۸ به نام Incanto تولید شد و از همان سال تا سال ۲۰۱۴ این برند دارای ۳۴ محصول و رایحه متفاوت در محصولات عطر خود بود‌. از جمله اهمیت های تولیدی است در شرکت سالوادور فراگامو این بود که مستر نوز یا همان آقای بینی که متخصص عطر در ایتالیا می باشد، مشغول به کار در قسمت عطرسازی برند سالواتوره فراگامو می باشد.

نکاتی که کمتر در مورد برند سالواتوره فراگامو می دانید!

ساعت های برند سالواتوره فراگامو

زمانی که سالواتوره مدیریت برند خود را به عهده داشت، شروع به رونمایی از لاین ساعت سازی خود کرد، اما وی موفق نشد که پیشرفت این خط تولید خود را مشاهده کند و ساعتهای لوکس فراگامو با شعار سادگی و راحتی، بسیار پرطرفدار شد و در بسیاری از شهرهای جهان خواستار استفاده از آن شدند و علاوه بر این برخی از سلبریتی ها امکانات این ساعتها شگفت‌آور شدند و خواستار تبلیغ این برند مشهور ساعت سازی نیز شدند. از جمله نکات جالب در مورد ساعت های این برند این است که بعد از مرگ سالواتوره خط تولید آن را البته با حفظ امتیازات و تنها ساخت آن توسط شرکت سوئیسی انجام می‌شود، اما با نام برند ایتالیایی فراگامو به فروش می‌رسد. در برخی از ساعت های برند فراگامو از جواهرات و اکسسوری های بسیار لوکس و گران قیمت استفاده می‌کند و عقربه ها و صفحه ساعت ساخت سوئیس می باشد.

نکاتی که کمتر در مورد برند سالواتوره فراگامو می دانید!

نکات مهم مربوط به برند سالواتوره فراگامو

  1. سالواتوره یک برند لوکس ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۸ میلادی تاسیس شد.
  2. سالواتوره از نه سالگی با طراحی و صنعت کفش سازی آشنا شد و به علت همین مهارت خود توانست کفش های جذاب زیادی را برای هالیوود طراحی کند.
  3. سالواتوره کفش های طراحی شده خود را کاملا به صورت دست دوز ارائه می داد.
  4. اولین عطر طراحی شده توسط سالوادوره فراگامو برای زنان طراحی شد.
  5. بسیاری از سلبریتی ها به علت رایحه و جذابیت عطر سالوادوره از آن استقبال کردند و باعث شهرت بیش از پیش آن شدند.

خلاصه مطلب

برند سالوادوره فراگامو یک برند ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۸ توسط فردی به همین نام تاسیس شد. سالوادوره فراگامو کار خود را طراحی و تولید کفش برای سلبریتی های هالیوودی آغاز کرد و بعدها در ایتالیا فروشگاه و برند خود را ثبت نمود. برای آشنایی بیشتر با برند سالوادوره فراگامو این مطلب را مطالعه کنید.


https://group.ferragamo.com/en/group/group-overview
https://www.ferragamo.com/index.html