پوشاک مردانه ست من

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

در برندها / ری بن

ری بن یک برند مشهور ایتالیایی است که خواستگاه آن در آمریکاست و در سال ۱۹۹۹ به یک شرکت ایتالیایی واگذار شد. عینک های برند ری بن در دو لاین عینک طبی و آفتابی، تولید و عرضه می گردد. در ابتدا عینک های ری بن برای محافظت از چشمان خلبان ها حین پرواز توسط یک افسر بازنشسته ارتش آمریکا ارائه شد و هم اکنون این برند مورد توجه تمام افراد و به خصوص جوانان می باشد. در ایران نیز عینک ری بن و آبادان شهرت زیادی دارد و این شهرت به علت سبکی و توانایی جذب درصد زیادی از نور ماورا بنفش توسط شیشه های این عینک می باشد. برای آشنایی بیشتر با عینک های ری بن ادامه مقاله را از دست ندهید.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

طرح اولیه عینک های ری بن توسط افسر بازنشسته ارتش آمریکا برای خلبانان ارتش ارائه گردید.

تاریخچه برند ری بن

در سال ۱۹۲۹ یکی از سرهنگ های ارتش آمریکا با برند Bausch & Lomb تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی در نیویورک برای ساخت عینک آفتابی گفت‌و‌گو کرد. وی به دنبال عینک های آفتابی بود که از انحراف دید و حواس پرت شدن خلبانان که ناشی از رنگ های سفید و آبی و موجود در آسمان بود، جلوگیری کند. عینک های آفتابی خلبانان در آن زمان بسیار تیره و کدر بودن و باعث کاهش دید خلبانان می شدند. بنابراین در سال ۱۹۳۶ اول عینک از مارک ری بن ساخته شد که دارای فریم پلاستیکی و عدسی های شیشه ای سبز رنگ بود که روشنایی رنگ آسمان را که به رنگ سفید و آبی بود بدون تیره کردن بینایی از بین ببرد. یک سال پس از این موضوع عینک های ری بن با فریم فلزی روی کار آمدند و به عنوان عینک خلبانی وارد بازار شدند. این عینک‌ها نه تنها مورد استفاده خلبان ها، بلکه مورد استفاده سایر اقشار مردم به ویژه جوانان نیز قرار گرفت.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

برند ری بن پس از چند سال از افتتاح آن توسط یک شرکت ایتالیایی خریداری شد.

این عینک ها به علت استفاده از لنزهای مخصوص کرومی برای آب و هوای سرد و مخصوصا روزهای مه‌آلود بسیار مناسب است. در دهه ۱۹۵۰ میلادی برند ری بن مدل کاروان را که با فریم مربع شکل بود، به تولید رساند و مشهور ترین و جذاب ترین مدل های عینک ریبن از دیدگاه مصرف کننده شامل مدل های Ray-Ban Wayfarer و Aviator می باشد. در سال ۱۹۹۹ عینک های مارک ری بن به یک شرکت تولیدی در ایتالیا به قیمت ۶۴۰ میلیون دلار به فروش رسید. نام این شرکت تولیدی Luxottica بود و به این دلیل امروزه بیشتر از اینکه ری بن را برندی آمریکایی بدانند، برندی ایتالیایی می نامند و علاوه بر این می توان گفت عینک های مارک ری بن عینک های طبی و آفتابی زیادی است که برای تمامی افراد و تمام فرم صورت ها مناسب می باشد و تمام افراد با توجه به نوع حرفه و ویژگی‌های شخصیت خود می‌توانند از انواع مدلهای این برند استفاده کنند. عینک مارک ری بن دارای طرح‌های مختلفی از جمله فرم های گرد، مستطیل، مربع و سایر اشکال هندسی و همچنین نیمه فریم، بدون فریم و فریم کامل ساخته شدند. بسیاری از عینک های برند ری بن به علت ساخته شدن از تیتانیوم و فیبر کربن باعث می‌شود که بسیار سبک و کاملاً راحت باشند و باعث می‌شود افرادی که از این نوع عینک ها استفاده می کنند تا آخر مشتری همین برند بماند.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

عینک های ری بن در تمامی طرح های فریم دار، نیمه فریم و تمام فریم تولید می گردند.

پر فروش ترین عینک های مارک ری بن

  1. عینک ری بن Aviator
  2. این مدل عینک ریبن کلاسیک ترین نوع می باشد که در سال ۱۹۳۶ برای خلبانان ساخته شده است. در واقع این مدل را می‌‌توان اولین مدل عینک ری بن با فریم فلزی دانست.

  3. عینک ری بن ویفرر
  4. این مدل اینکه جز عینک‌های یونیسکس محسوب می‌شود و خانم‌ها و آقایان می‌توانند از این مدل عینک استفاده کنند. فریم این مدل عینک به شکل ذوزنقه ای و کاملا انعطاف پذیر می باشد و مهارت دقت خاصی در تولید آن به کار برده شده است. این نمونه از عینک‌های ری‌بن کاملاً سبک و بی نظیر می باشد.

  5. عینک ری بن جاستین
  6. فریم عینک Ray-Ban Justin را می توان نوع پیشرفته طرح عینک ویفرر دانست. در واقع این مدل از عینک ری بن کمی بزرگتر است و قاب مستطیل شکل آن کاملاً بزرگ است و دور تا دور چشم را می‌گیرد. به دلیل بزرگتر و زمخت بودن و فریم این عینک بیشتر مناسب به مردان می باشد و حالت یونیسکس ندارد.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

عینک های برند ری بن اکثرا حالت یونیسکس دارند.

  1. عینک ری بن کلاب مستر
  2. عینک ری بن با فریم کلاب مستر که به عنوان Ray-Ban Clubmasters شناخته می شود. برای افرادی که به دنبال جشن و پارتی و طرفدار این جشن ها هستند، گزینه بسیار مناسبی می باشد. در واقع این مدل عینک که یادآور استایل های دهه ۵۰ می باشد و به هنگام تابش شدید نور خورشید می تواند محافظ خوبی برای چشم های شما محسوب گردد.

  3. عینک ری بن Round
  4. عینک ری بن با فریم Round همانطور که از نامش مشخص است، دارای فریم فلزی و شکل گرد می باشد که این مدل عینک نیز یونیسکس است و برای استفاده خانم ها و آقایان کاملا مناسب است و در واقع این فریم عینک ریبن را از مشهورترین برندهای تجاری این مارک عینک می توان نام برد.

  5. عینک ری بن Keyhole
  6. این مدل از عینک نیز دارای دسته های ضخیم می باشد. شیشه عینک ها به شکل گرد می باشد‌ رنگ شیشه ها نیز متفاوت است، از سبز قرمز و تمام رنگهای دیگر وجود دارد. نکته مهمی که در این نوع عینک می توانید مشاهده کنید و با سایر عینک های ریبن کمی متفاوت است این است که فاقد پد بینی می باشد و این به همین دلیل این نوع از فریم ها کاملا محکم و با کیفیت می باشند.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

عینک ری بن مدل کی هول بدون پد بینی می باشد.

  1. عینک ری بن Foldable
  2. این مدل از عینک ها برای افرادی که دارای فعالیت زیادی در طول روز می باشند، مناسب است. در واقع این عینک ها کاملاً تاشو هستند و یک اکسسواری کاملاً جالب به شمار می‌رود و در مقابل شکستن نیز کاملاً مقاوم و مستحکم هستند.

  3. عینک ری بن Flat top
  4. این مدل از عینک ها همان طور که از نام آن مشخص است، دارای سطح شیشه ای کاملاً صاف و فلت می باشد. بنابراین آن را می‌توان یکی از کلاسیک ترین انواع مدل های عینک ری بن دانست و به همین دلیل طرفداران زیادی را دارد.

برند ری بن و شهرت عینک های آن!

عینک ری بن فولدیبل در مقابل شکستن کاملا مقاوم می باشند.

خلاصه مطلب

عینک برند ری بن در ابتدا در آمریکا تولید شد، اما بعدها به یک شرکت تولیدی ایتالیایی فروخته شد و اکنون به عنوان یک برند ایتالیایی شناخته می‌شود‌ عینک های ری بن اولین بار توسط یک افسر خلبان آمریکایی برای جلوگیری از اذیت نور برای چشمان خلبانان طراحی شد و اکنون به عنوان یک نمونه عینک جذاب برای تمام افراد شناخته می شود. عینک های ری بن انواع متفاوتی دارد و شما می توانید با توجه به فرم صورت خود و انواع آن یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

لینک منابع مرتبط خارجی

https://www.luxottica.com/en/eyewear-brands/ray-ban
https://www.gearpatrol.com/style/g37594631/ray-ban-sunglasses/