پوشاک مردانه ست من

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

در برندها / رالف لارن

اکثرا برند پولو رالف لارن را با نام مخفف آن یعنی پولو می شناسند، اما برخی دیگر آن را با نام کامل آن به یاد می آورند. در ایران تیشرت های پولو کاملا برای افراد معروف و جا افتاده می باشد و پولو شرت ها اکنون با برندهای دیگری نیز در حال تولید می باشد. چیزی که در مورد برند رالف لارن جذاب است، محصولات و یا ثروت و دارایی این شرکت عظیم نیست، بلکه در مورد زندگینامه این فرد می باشد که چطور توانسته به چنین مرحله ای از زندگی شخصی برسد. برند لارف لارن تولید کننده انواع لباس های زنانه، مردانه، بچگانه، عینک های آفتابی، عطر و ادکلن و... می باشد و هم اکنون در سراسر جهان دارای شعبه های متعددی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید رالف لارن فروش محصولات خود را با کراوات و پاپیون آغاز کرد و اکنون در سطح گسترده ای از محصولات به تولید می پردازد‌. اگر علاقمند به زندگینامه رالف لارن می باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

برند رالف لارن را با تیشرت معروف آن یعنی پولو می شناسند.


معرفی رالف لارن


برند رالف لارن را می توان یک برند مد معروف آمریکایی دانست که هم اکنون زیر مجموعه هایی برای خود دارد از جمله این زید مجموعه ها می توان به پولو لارف لارن، دابل آر ال، چیلدرنز ویر، کلاب مونوکو، پرپل لیبل و برند کالکشن نام برد. تمام این موارد زیر نظر برند بزرگ و معروف رالف لارن مشغول به کار هستند. برند لارف لارن یک برند نیمه لوکس حساب می شود که از رنج قیمتی متوسط تا سطح بالا و خیلی لوکس و لاکچری را شامل می گردد. شرکت لارف لارن در چهار زمینه اصلی پوشاک و لباس برای تمامی افراد خانم ها، آقایان و کودکان، عطر و ادکلن، وسایل و دکور منزل و اکسسواری فعالیت زیادی دارد.

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

رنج قیمت محصولات رالف لارن از متوسط تا لوکس و لاکچری می باشد.


تاریخچه رالف لارن


رالف لارن در جوانی فروشگاهی در نیویورک افتتاح می کند و محصولاتی که خودش آن ها را تولید کرده بود را به فروش می رساند، البته تنها محصولاتی که وی در ابتدا تولید می کرد شامل کراوات و پاپیون بود. زمانی که کراوات های او به سرعت برق و باد فروش رفتند، رالف لارن تصمیم گرفت که کار خودش را توسعه ببخشد و با دریافت کمک ۳۰ هزار دلاری توانست برند تجاری خودش را توسعه دهد و زیر مجموعه هایی را برای شرکت خودش ایجاد کند. در هر کدام از این زیر مجموعه ها یک محصول وی تولید می شد و پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه را نیز به تولیدات خود اضافه نمود. در ابتدا رالف لارن محصولات تولیدی خودش را با نام پولو به فروش می رساند. بعدها تصمیم گرفت برند تجاری اش شامل نام وی نیز باشد و طراحی برند خود را به یک ورزشکار سپرد و نام تجاری او شامل پولو رالف لارن (pololarph lauren) گردید. رالف همواره مورد انتقاد افراد زیادی مبنی بر عدم طراحی های خلاق و نوآورانه می باشد، اما با این وجود تعداد زیادی از افراد از این برند کاملا رضایت دارند و با اشتیاق به دنبال خرید لباس ها و محصولات آن هستند. زیر مجموعه های برند رالف لارن هر کدام وظیفه تولید محصولی منحصر به فرد داشتند از جمله:

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

برند رالف لارن توسط شخصی به همین نام در نیویورک افتتاح شد.


-رالف لارن پرپل (larph lauren purple) که وظیفه تولید لباس های لوکس را داشت. -آر آر ال (RRL) مربوط به تولید لباس هایی کاملا کلاسیک بود. -رالف لارن هوم (ralph lauren home) که وظیفه تولید محصولات خانه و آشپزخانه را بعهده داشت. -چیلدرن ویر (children wear) که لباس های بچگانه را طراحی و تولید می کند. و...

بیوگرافی رالف لارن
رالف لارن با نام اصلی لارف لیفشیتیز می باشد که در نوجوانی نام فامیل خود را به علت اینکه در تلفظ معنای خوبی نداشت و مورد تمسخر دیگران قرار می گرفت تغییر داد و به لارن تبدیل شد. زادگاه وی در نیویورک است و در نوجوانی علایق وی به طراحی و مد و لباس کاملا مشخص شد و دبیرستان را به پایان رسانید و دو سال هم به کالج در منهتن با رشته بیزینس رفت و پس از آن به دنبال کسب و کار و تجارت رفت و فروشگاه خود را افتتاح کرد. رالف لارن مدتی را نیز به خدمت ارتش آمریکا درآمد و در همان دوره بود که در فروشگاه مد و لباس به عنوان فروشنده مشغول به کار شد و ایده های زیادی در سر وی شکل گرفت تا توانست فروشگاه خود را افتتاح کند.

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

رالف لارن ادکلن های برند خود را با یک رایحه زنانه و مردانه به بازار عرضه کرد.


برخی محصولات معروف برند رالف لارن


۱-پولوشرت در سال ۱۹۷۲ میلادی رالف لارن اولین تیشرت های مجموعه خود را وارد بازار کرد. وی تغییری در ظاهر تیشرت ها اجرا کرد و آستین ها را کمی کوتاه تر کرد و در قسمت سینه تیشرت لوگوی ان دوخته شد. در واقع این لوگو امضایی بر تولیدات این شرکت بود و تیشرت های خود را در ۲۴ رنگ مختلف تولید و عرضه کرد. این تیشرت ها با نام پولو و به نام تجاری پولو شرت به فروش می روند. ۲-لوازم خانه و رنگ اولین بار در سال ۱۹۸۳ رالف لارن خط تولید محصولات کادویی مربوط به خانه و آشپزخانه را افتتاح کرد و که شامل تمام لوازم مورد نیاز خانه از جمله مبلمان، تخت، کفپوش، دیوارپوش، ظروف و ... بود و لاین تولید رنگ را نیز در سال ۱۹۹۵ میلادی افتتاح کرد. ۳-عطر و ادکلن اولین بار در سال ۱۹۷۸ رالف لارن اولین عطرهای تولیدی خود را با نام پولو وارد بازار کرد. وی دو عطر زنانه و مردانه را همزمان به بازار فرستاد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت و پس از آن عطرهای زیاد دیگری را نیز تولید کرد و به بازار فرستاد.

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

رالف لارن خط تولیدی ساعت را در سال 2009 به تولیدات خود افزود.


۴-ساعت و جواهرآلات لارف لارن در سال ۲۰۰۹خط تولید ساعت و جواهرات لوکس را نیز به تولیدات خود افزود و با وجود قیمت بالایی که داشتند، استقبال زیادی از این محصولات شد. جواهرات این برند از طراحی های بی نظیری بهره برده است و از مواد اولیه با کیفیت در تهیه ساعت های این مجموعه به کار گرفته می شود. ۵-رستوران رالف لارن در کنار تولیدات و مجموعه های خود رستوران هایی نیز با همین برند خود در سرتاسر آمریکا تاسیس کرده است و از غذاهای بسته بندی شده در آن سرو می کند.

تاریخچه برند لوکس رالف لارن

رالف لارن خط تولیدی رنگ خود را در سال 1995 افتتاح کرد.


خلاصه مطلب


برند رالف لارن را با تیشرت های معروف آن یعنی پولو می شناسیم، اما جالب است بدانید که برند رالف لارن در طی سالیان که از تاسیس آن می گذرد، خط تولید جدیدی را به تولیدات خود می افزاید. رالف لارن کار خود را با فروش کراوات و پاپیون آغاز کرد.

لینک منابع مرتبط خارجی


https://corporate.ralphlauren.com/our-company
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ralph_Lauren