پوشاک مردانه ست من

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

در برندها / کارتیه

از برند کارتیه بیشتر بدانید! همه ما جواهرات و ساعت های لوکس و لاکچری برند کارتیه (cartier) را به خوبی می شناسیم و بعد از گذشت چندین سال از طراحی اولیه برای جواهرآلات کارتیه هنوز هم مدل های آن روی بورس است و از آن استفاده می‌کنند. از طرف دیگر ساعت های برند کارتیه نیز همانند جواهرآلات آن بسیار پرطرفدار و لوکس محسوب می‌شود. برای دانستن اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت فرانسوی می توانید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

جواهرات و ساعت های برند کارتیه از محصولات پرطرفدار این برند می باشد. تاریخچه کارتیه برند کارتیه در سال ۱۸۴۷ توسط لویی کارتیه در پاریس تاسیس شد و با راه اندازی لاین جواهرات شروع به جواهر سازی لوکس و لاکچری کرد. پس از نوعی در سال ۱۸۷۴ پسران وی مسئولیت برند کارتیه را به عهده گرفتند و با وجود پسران وی این برند به یک برند جهانی و مشهور تبدیل شد. در سال ۱۹۰۴ یک خلبان پیشکسوت به نام آلبرت سانتوس (Albert Santos) به دلیل اینکه هنگام پرواز ساعت های جیبی کاربرد چندانی ندارند، اقدام به طراحی ساعت مچی با صفحه مربع شکل کرد و به صورت انحصاری این ساعت ها را برند کارتیه طراحی و تولید می‌کرد و با باعث شد که با صادرات این ساعت‌ها به اقصی نقاط جهان برند کارتی به یک برند بسیار مشهور و معروف و همچنین لوکس تبدیل گردد، زیرا این اولین ساعت برند کارتیه بود و همه علاقه مند به خرید این ساعت بودند. در سال ۱۹۰۷ کارتیه با ادمون جاگر قراردادی را امضا کرد و به موجب آن امتیاز طراحی و تولید ساعت‌های کارتیه را به وی واگذار کرد. سال ۱۹۳۳ را می توان سالی در جهت به دست آوردن دستاوردهای عظیم برای برند کارتیه محسوب کرد. در سال ۱۹۶۴ برند کارتیه توسط شرکت سوئیسی به نام ریچمون خریداری شد و هم اکنون برند کارتیه زیر نظر این شرکت فعالیت می کند. در مورد برند کارتیه همچنین می‌توان گفت که به تولید محصولاتی همچون روسری و محصولات چرمی نیز اقدام کرده است و از طرف دیگر لاین تولید ادکلن را نیز راه اندازی کرد و با تولید ادکلن های زنانه و مردانه که بسیار با کیفیت و دارای رایحه بسیار منحصر به فرد خود می باشد، بار دیگر نام خود را در میان برندهای معروف جهانی جای داد.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

اولین ساعت معروف برند کارتیه را آلبرت سانتوس طراحی کرد. انواع ساعت های معروف کارتیه کارتیه در طی سال ها ساعت متفاوتی را به بازار جهانی عرضه کرد و همه آن ها با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و حتی برخی مدل های آن در طی ساعاتی پس از انتشار کاملا به فروش رفت. در ادامه به مطالعه چند ساعت معروف برند کارتیه خواهیم پرداخت: ۱-ساعت کارتیه سانتوس ۱۹۰۴ ساعت سانتوس کارتیه مدل ۱۹۰۴ اولین ساعت برند کارتیه می باشد که توسط خلبان سانتوس طراحی و ارائه گردید. این ساعت با صفحه مربعی شکل و بند فلزی یا چرم بسیار معروف بود و نه تنها ساعت مورد علاقه سانتوس بود، بلکه افراد زیاد دیگری نیز به این ساعت مچی علاقه پیدا کردند.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

کارتیه در طول دوران فعالیت خود ساعت هایی با طرح های متفاوت ارائه داد و هم اکنون نیز ادامه دارد. ۲-ساعت کارتیه سانتوس ۱۹۷۸ این مدل ساعت سانتوس که در سال ۱۹۷۸ میلادی به روز رسانی شد. برای قاب آن از استیل ارزان قیمت تر با بند فلزی همراه با پیج های طلایی رنگ استفاده شد. در واقع به گونه ای طراحی و تولید شد که کاملا مقرون به صرفه باشد و همگان توانایی خرید آن را داشته باشند. ۳-ساعت کارتیه سانتوس ۱۰۰ این مدل ساعت در سال ۲۰۰۴ همزمان با صد سالگی برند کارتیه رونمایی شد، در این مدل صفحه ساعت کمی بزرگتر طراحی گردید تا با مد روز همگام تر باشد.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

ساعت کارتیه سانتوس 100 همزمان با صد سالگی این برند رونمایی گردید. ۴-ساعت کارتیه سانتوس تریپل ۱۰۰ این ساعت که در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد، دارای سه صفحه نمایشگر متفادت می باشد و دارای اعداد شمارشگر رومی می باشد. در این مدل ساعت که اوج خلاقیت و نوآوری را در ساعت های مچی مشاهده می کنید، همزمان با چرخاندن کوک، صفحه نمایش نیز میچرخد تا بتواند تغییر بعدی را نمایش دهد. ۵-ساعت کارتیه تونو این مدل ساعت در جهت درخواست خانم ها که دیگر نمی خواستند طبق نیاز مد روز از ساعت ها استفاده کنند‌ و در واقع دیگر علاقه ای به بهره گیری از ساعت های صفحه گرد نداشتند‌.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

ساعت کارتیه تونو برای خانم ها طراحی گردید. ۶-ساعت کارتیه تونو ۱۹۰۶ این ساعت که با قاب و بند ظریف در سال ۱۹۰۶ طراحی و تولید شد. نوعی ساعت زنانه بود که طراحی ظریف آن زبان زد شد و مختص بانوانی که علاقه به ساعت های گرد نداشتند، طراحی گردید. ۷-ساعت کارتیه تونو ۱۹۱۳ در سال ۱۹۱۳ میلادی ساعت کارتیه تونو به روز رسانی شد و این ساعت از نظر طولی کمی کوتاهتر شد و از نظر عرضی کمی عریض تر و پهن تر به نظر می رسید.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

ساعت کارتیه تونو به گونه ای طراحی گردید که از لحاظ عرضی کمی پهن تر شد. ۸-ساعت کارتیه تانک این ساعت که همان اوایل توسط لوئی کارتیه طراحی گردیده بود، رو نمایی شد و به تولید رسید. شکل ظاهری این ساعت از تانک های انگلیسی که در جنگ جهانی استفاده می شد، اقتباس گردید. ۹-ساعت کارتیه تانک ۱۹۰۴ این مدل ساعت با ظرافت و طراحی دقیق تری در صفحه نمایش و شمارشگرهای آن به وجود آمد در واقع این مدل جز پر فروش ترین انواع ساعت های کارتیه محسوب می گردد. این ساعت با وجود بند فلزی زیبا و جذاب این ساعت را شیک تر کرده است و ظاهری مینیمال به استایل فرد می دهد.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

ساعت کارتیه تانک با الگو برداری از نماد تانک طراحی گردید. ۱۰-ساعت کارتیه تانک cintre'e این مدل ساعت که برای طراحی آن از معابد چین الهام گرفته شده است. صفحه ساعت کارتیه به صورت مربع شکل و کمی جمع و جورتر از مدل های قبلی طراحی و تولید گردید. ۱۱- ساعت کارتیه تانک Basculante این مدل کارتیه که برای اولین بار یه این شکل طراحی گردید، دارای صفحه نمایش چرخشی است که به صورت ۱۸۰ درجه در حال چرخش است. ۱۲-ساعت کارتیه Guichets این مدل ساعت طرح بسیار ظریف و با دقتی دارد و در عین حال نیز صفحه نمایش آن کاملا جالب و ویژه به نظر می رسد و در واقع تمام صفحه نمایش از فلز پوشیده شده است و فقط قسمت شمارشگر مشخص است برای نمایش زمان‌، این ساعت برای ورزشکاران طراحی گردید که از ضربه خوردن در امان باشد.

از برند کارتیه بیشتر بدانید!

ساعت های برند کارتیه با هر دو جنس بندهای استیل و چرمی تولید می شود. ۱۳-ساعت کارتیه Cloche Cloce این مدل ساعت که به صورت سفارشی طراحی و تولید گردید، به علت شباهت ظاهر آن به زنگ کلیسا به این نام مشهور شد و همچنین اگر افراد دیگری آن را می خواستند، می بایست به صورت سفارشی آن را درخواست می دادند. خلاصه مطلب برند کارتیه را می توان یکی از اولین ها و همچنین بهترین ها در زمینه طراحی و تولید جواهرات و ساعت های لوکس و لاکچری دانست. برند کارتیه در پاریس پایه گذاری شد و ساعت های برند کارتیه بسیار مشهور و معروف است، تا جایی که بسیاری از افراد معروف از آن استفاده می کنند. لینک منابع خارجی مرتبط https://www.careers.cartier.com/en/about-cartier https://www.google.com/amp/s/www.truefacet.com/guide/10-facts-cartier/amp