پوشاک مردانه ست من

ابر شرکتی به نام آدیداس!

در برندها / آدیداس

ابر شرکتی به نام آدیداس! همه ما در طول زندگی خودمان حداقل یکی از لوازم آدیداس را خرید کرده ایم! حالا ممکن است حتی فیک آن را خرید کرده باشیم، اما باز هم قرار گرفتن لوگوی آدیداس در لباس ما حتی با وجود فیک بودن آن احساس خوبی به شما داده باشد‌. برند آدیداس از جمله برندهای مشهور تولید لباس ورزشی و کتونی و سایر تجهیزات ورزشی در بایرن آلمان است که با وجود گذشت سال ها از تاسیس ان همچنان با قدرت به طراحی و تولید محصولات جذاب و با کیفیت خود ادامه می دهد‌. آدیداس به عنوان دومین شرکت تولید کننده لوازن ورزشی در جهان و اولین شرکت تولیدی ورزشی در اروپا شناخته شده است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و محصولات این برند جذاب ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

شرکت تولیدی آدیداس یک شرکت آلمانی الاصل می باشد. تاریخچه آدیداس شرکت آدیداس نخستین بار توسط آدولف داسلر و برادرش در سال ۱۹۲۴ پایه گذاری شد، البته از ابتدا نان شرکت آدیداس نبود و بعدها این دو برادر کار تولید کفش های خود را در محل کار مادر خود وسعت دادند و با شروع جنگ جهانی دوم، بسیاری از سربازان امریکایی از کفش های داسلر و برادرش خریداری می کردند. در طی زمان بین داسلر و برادرش اختلافاتی به وجود آمد و سرانجام این دو برادر کار خود را از یکدیگر جدا کردند و آدولف داسلر تولیدی خود را به نام آدیداس که مخفف نام و نام خانوادگی اوست انتخاب کرد و برادرش نیز تولیدی دیگری احداث کرد که بعدها با نام پوما در جهان معروف گردید‌. در قدیم مردم بر این تصور بودند که نام آدیداس برگرفته از جمله All Day I Dream About Sport به معنای هر روز درباره ورزش رویا پردازی می کنم، می باشد در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد و نام آدیداس برگرفته از نام موسس آن آدولف داسلر می باشد‌‌.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

شرکت آدیداس یک شرکت تولید کننده محصولات ورزشی می باشد. خط مشی داسلر برای تبلیغ کفش های تولیدی خود استفاده از ورزشکاران مطرح بود که به عنوان اسپانسر آن ها در مسابقات ورزشی حضور پیدا می کرد و دستمزد خود را به صورت دریافت فیدبک عظیمی از طرفداران آن ورزشکار خاص به سمت کفش های تولیدی خود می گرفت. داسلر در سال ۱۹۴۹ در سن ۴۹ سالگی شرکت آدیداس را در یکی از شهرهای بایرن آلمان راه اندازی کرد و کارمندان او در آن زمان ۴۹ نفر بودند. آدیداس همواره بر این تلاش بود تا محصولات جدید و خلاقانه ای را تولید کند که ورزشکاران مطرح بتوانند در مسابقات حیاتی و مهم و حساس خود از آن استفاده کنند و به این ترتیب فروش محصول خود را بالا ببرد.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

لوگوی برند آدیداس با توجه به طراحی کفش از سه خط تشکیل شده است. لوگو و نام برند آدیداس همانطور که گفتیم آدیداس از مخفف نام و نام خانوادگی موسس این برند یعنی آدولف داسلر به وجود آمد. به این ترتیب که دوستان و آشنایان وی را آدی می نامیدند و وی با ترکیب کردن سه حرف از نام خانوادگی خود برند آدیداس را برای همیشه جاودانه کرد. آدولف داسلر همچنین برای کفش های تولیدی خود سعی کرد از لوگویی خاص و منحصر به فرد استفاده کند، به همین منظور از سه خط که نمایانگر شکل کلی کفش می باشد، استفاده کرد و دارای سه خط نواری شکل از کوتاه به بلند می باشد‌. بعدها داسلر لوگوی تولیدی خود را به ثبت جهانی رسانید.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

برند فایو تن از زیرمجموعه های برند آدیداس می باشد. زیر مجموعه آدیداس آدیداس در حال حاضر شرکت هایی را به عنوان زیر مجموعه خود دارد و تولیدات این شرکت ها با توجه به قوانین آدیداس طراحی و تولید و به بازار جهانی عرضه می گردد، از جمله مهمترین این موارد می توان موارد زیر را نام برد. -برند five ten برند five ten را که بیشتر با نام Brave می شناسیم، تولید کننده کفش های تخصصی کوهستان و دوچرخه سواری در کوهستان می باشد و لباس های ورزش هایی همچون قایق سواری در آب های خروشان و ...را نیز در دست تولید دارد. -ریبوک ریبوک که خود یک برند مستقل امریکایی است در سال های اخیر زیر نظر آدیداس شروع به انجام فعالیت خود کرده است.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

ریبوک جز یکی از شرکت های مستقل آمریکایی است که زیرمجموعه آدیداس محسوب می گردد. -تیلور مید این برند که به طور تخصصی در مورد لباس ها و تجهیزات ورزش لوکس گلف فعالیت دارد، زیر نظر ابر شکت ادیداس می باشد. -راک پورت این شرکت نیز با توجه به خط مشی مدیران آن برای تولید کفش های به روز و فشن و راحتی بنا نهاده شده است. -برند CCM این برند به طور تخصصی و حرفه ای در‌ زمینه محصولات هاکی فعالیت دارد. محصولات آدیداس خط مشی مدیران ادیداس بررتولید محصولات تخصصی(Performance) و غیر تخصصی (Orginal) می باشد و در تولید محصولاتی همچون لباس ورزشی، کفش ورزشی، تجهیزات و ابزار آلات ورزشی، اکسسواری هایی همچون عینک و.‌‌.. به تولید محصولات خود پرداخته است.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

برند ccm به صورت تخصصی و حرفه ای به تولید محصولات هاکی اشاره دارد که زیر نظر برند آدیداس می باشد. محصولات تخصصی(Performance) آدیداس براین باور است که با بالا بردن سرعت، دقت و آرامش عمل در میان ورزشکاران می تواند سهم زیادی در موفقیت آن ها انجام دهید و به همین منظور در ورزش های بسیاری از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، شنا، بوکس، تنیس، هنرهای رزمی و... به تولید لباس، کفش و تجهیزات ورزشی مورد نیاز آن ها می پردازد. محصولات غیر تخصصی(Orginal) محصولات اورجینال ادیداس شامل تمام مواردی همچون کفش، کیف، لباس و لوازم شخصی مصرفی گردد و معمولا آن ها را در زیر مجموعه های خود تولید می کند. گران قیمت ترین قراردادهای آدیداس -بعد از اتمام قرارداد تیم فوتبال منچستر با شرکت نایکی، برند آدیداس قرارداد ۹۴۰ میلیون یورویی را با این تیم تنظیم کرد که به موجب آن منچستر در پی دریافت این هزینه به مدت ده سال لباس برند آدیداس را بر تن می کند‌. -از دیگر محصولات گرانقیمت آدیداس می توان به کتونی ام ان دی آر فامیلی اند فرندز اشاره کرد که در عین سادگی غیر قابل باور ان، قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار دارد و جز گرانقیمت ترین کتونی های جهان بشمار می رود. این کتونی برای استفاده روزمره طراحی و تولید گردیده است.

ابر شرکتی به نام آدیداس!

محصولات آدیداس در عین طراحی ساده و شیک بسیار جذاب و حرفه ای به نظر می رسند. -ادیداس کفش های فوق تخصصی و حرفه ای برای ورزش دو میدانی و به خصوص مسابقات مهم این رشته ورزشی طراحی و تولید می کند که با پوست کانگورو تولید نی گردند و دوام و کیفیت فوق العاده بالایی دارد. معمولا محصولات این ورزش به صورت تک سفارش توسط آدیداس انجام می پذیرد و قیمت گزافی دارند‌‌. خلاصه مطلب برند آدیداس یک شرکت چند ملیتی آلمانی الاصل است که دفتر مرکزی آن در بایرن آلمان دایر است. آدیداس در زمینه طراحی، تهیه و تولید انواع لوازم ورزشی و غیر ورزشی فعالیت دارد و به همین واسطه به یک ابر شرکت تبدیل گردیده است. برند آدیداس برگرفته از نام موسس آن آدولف داسلر می باشد. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.adidas-group.com/en/about/history/ https://www.highsnobiety.com/tag/adidas/