پوشاک مردانه ست من

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند (2)

در خبر / سبک لباس

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند قسمت دوم در گذشته به خصوص در کشور ما ایران، استفاده از کراوات تنها محدود به مراسم جشن عروسی می شد و غیر از آن هیچ کاربردی در استایل افراد نداشت، اما امروزه استفاده از کراوات به عنوان یک اکسسواری شیک و جذاب به عنوان بخشی از مهمترین آیتم های استایل آقایان می باشد که تقریبا در بیشتر سبک های پوشش از آن استفاده می کنند. کراوات طرح ها و رنگ های متفاوتی دارد که شما باتوجه به استایل کلی لباس های خود می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید و با رعایت کردن قوانین پوششی کراوات به راحتی می توانید استایل جذاب و منحصر بفردی را با این اکسسواری پر کاربرد خلق کنید. اگر علاقمند به آشنایی با این نکات در مورد کراوات هستید، این مطلب را مطالعه فرمایید.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

کراوات از جمله اکسسواری هایی است که در اکثر استایل ها قابلیت استفاده را دارد. ۴-رنگ کراوات رنک کراوات را می توان از جمله نکات مهم دیگر در انتخاب و خرید این اکسسواری جذاب دانست. رنگ کراوات با توجه به استایل و سلیقه شخصی و رنگ سایر آیتم های پوشش شما می تواند متنوع باشد، اما پر طرفدارترین انواع رنگ برای کراوات شامل موارد زیر می گردد: -قرمز روشن رنگ قرمز از پر طرفدارترین رنگ برای کراوات در بین آقایان محسوب می گردد و با رنگ لباس هایی همچون مشکی، سفید و خاکستری استایل جذابی را خلق خواهد کرد. -قرمز تیره رنگ قرمز تیره برای کراوات ، به شما ظاهری کلاسیک و تقریبا رسمی می دهد و برای افرادی که قصد دارند علاوه بر ظاهری جذاب و شیک، ابهت و صلابت کاری خود را به رخ دیگران نیز بکشند، قرمز تیره پیشنهاد می گردد.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

رنگ کراوات با توجه به سلیقه شخصی و استایل شما انتخاب می گردد. -آبی رنگ آبی برای کراوات در تمام طیف رنگی آن از آبی روشن گرفته تا آبی تیره را می توان جز استانداردترین رنگ محسوب کرد. رنگ کراوات آبی به خصوص برای کارهای اداری می تواند بهترین رنگ باشد. علاوه براین انتخاب آبی به عنوان رنگ پایه برای کراوات و ایجاد طرح و نقش و نگار بر روی آن بهترین انتخاب به شمار می رود. -نارنجی،بنفش و صورتی این رنگ ها ویژه فصل تابستان می باشد و بیشتر با لباس های رنگ روشن همچون سفید و یا صورتی و آبی خیلی روشن و ملایم ست می گردد. -قهوه ای انتخاب رنگ قهوه ای برای کراوات از جمله رنگ های پر ریسکی است که با هر رنگ لباس و پیراهن نمی توان آن را ست کرد و می بایست حتما کت شلواری مخصوص به همان رنگ کراوات را در کمد لباس خود داشته باشید. -مشکی رنگ کراوات مشکی جز رسمی ترین رنگ ها به خصوص برای مراسم عروسی و برای نزدیکترین افراد به عروس و داماد به کار می رود. البته استفاده از این رنگ در مراسم دیگر نیز پر کاربرد می باشد.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

کراوات مشکی در استایل رسمی و غیر رسمی قابل استفاده است. -سفید رنگ کراکات سفید معمولا کاربرد خاصی ندارد و بیشتر در برخی استایل های تک رنگ تیره مورد استفاده عده کمی از افراد قرار می گیرد. ۵-طرح کراوات طرح کراوات تا حد زیادی به سلیقه شخصی و پس از آن به استایل شما بستگی دارد. طرح های خال خالی، نقوش برجسته و شلوغ و چهارخانه و راه راه از جمله طرح های پر طرفدار برای کراوات در بین آقایان می باشد. بهتر است هنگام استفاده از کراوات های طرح دار، پیراهن خود را از انواع ساده و بدون طرح انتخاب کنید، زیرا انتخاب دو آیتم طرح دار جز اینکه شما را دچار سردرگمی کند، هیچ نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت. سعی کنید اگر از طرح های چهار خانه یا خال خالی بهره می برید، انواع طرح های ریز و ظریف آن را استفاده کنید و استفاده از طرح های درشت را به فراموشی بسپارید. دقت داشته باشید که هر چه طرح کراوات شما کمتر و ظریفتر باشد، رسمی تر می باشد و بالعکس.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

هر چه طرح کراوات ساده تر باشد، به استایل رسمی نزدیکتر می باشد. نکات مهم در انتخاب رنک کراوات ۱-برای کت شلوارها می بایست از کراوات های رسمی استفاده کنید. رنگ هایی همچون مشکی، آبی تیره، خاکستری و قهوه ای را می توان از رنگ های مناسب برای کراوات رسمی به شمار آورد. ۲-هرچه طرح کراوات ظریفتر و ساده تر باشد، کراوات رسمی تر خواهد بود. ۳-رنگ های زرد، آبی و قرمز جز رنگ های سه گانه برای کراوات محسوب می گردند و استفاده از آن به صورت تکی یا هماهنگ با یکدیگر در اغلب لباس ها و استایل ها کاربرد دارد. ۳-اگر به دنبال استایلی جسورانه تر می باشید، استفاده از رنگ های آبی، زرد و قرمز را به کار ببرید. شما می توانید یکی از این رنگ ها را به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید و بقیه رنگ ها را به صورت رنگ مکمل. ۴-استفاده از رنگ های مکمل نیز در کراوات یا خارج از آن می تواند به جذابیت استایل شما کمک شایان توجهی کند. ۵-استفاده از کراوات مشکی معمولا با تمام رنگ لباس ها و اکثر مراسم ها مطابقت دارد، اگر در مراسمی با رسمیت کمتری شرکت می کنید، می توانید از کراوات مشگی طرح دار استفاده کنید. ۶-شما می توانید از کراوات برای لاغرتر نشان دادن خود استفاده کنید، بهتر است از طرح های عمودی به جای طرح های افقی برای این کار استفاده کنید‌ هر چه از کراوات تک رنگ و با طرح های ظریفتر استفاده کنید، شما را کشیده تر و لاغرتر نشان خواهد داد.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

طرح های عمودی کراوات خیلی بیشتر از افقی شما را کشیده تر و باریک تر نشان خواهد داد. ۷-سعی کنید کراوات خود را تیره تر از پیراهن انتخاب کنید و از پوشیدن کراوات هایی با رنگ یکسان و یا روشن تر از پیراهن خود خودداری کنید، زیرا هیچگونه جذابیتی برای استایل شما به ارمغان نخواهد آورد. ۸-سعی کنید در فصل های سرد سال از کراوات هایی با جنس پشم و کشمیر و در رنگ های متناسب با این فصل ها استفاده کنید. رنگ کراوات خود را سعی کنید با توجه به رنگ پالتو در نظر بگیرید. در فصول گرمتر استفاده از کراوات های ابریشم و یا نخی را می توان جایگزین کراوات های سنگین و گرم کرد. ۹-معمولا کراوات های پشمی و کشمیر به علت جنس مخصوصی که دارند و کمی سنگین تر هستند، در طول انجام فعالیت های روزانه زیاد جابجا نمی گردند، اما این مورد برای کراوات های نخی و ابریشمی صدق نمی کند و برای جلوگیری از بروز چنین موردی، می توانید از گیره کراوات استفاده کنید. ۱۰-گیره کراوات در انواع طرح و جنس های مختلف از فلزی و پلاستیکی وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از گیره کراوات فلزی است و سعی کنید جنس و رنگ این گیره فلزی را با سایر آیتم های فلزی استایل خود ست کنید. خلاصه مطلب کراوات را می توان از جمله اکسسواری های پر کاربرد و جذابی دانست که این روزها آفایان در تمامی سبک استایل های خود آن را به کار می برند. کراوات انواع مختلفی دارد و شما با توجه به اندام خود و موارد مصرف می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. با آگاهی از نکات مربوط به کراوات و اجرای آن در استایل خود، می توانید سبک جذابی را برای خود خلق کنید. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.jjsuspenders.com/blogs/suspenders/54741697-8-types-of-ties-and-when-to-wear-them https://www.gentlemansgazette.com/alternative-ties-for-men/