پوشاک مردانه ست من

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

در خبر / سبک لباس

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند قسمت اول در گذشته به خصوص در کشور ما ایران، استفاده از کراوات تنها محدود به مراسم جشن عروسی می شد و غیر از آن هیچ کاربردی در استایل افراد نداشت، اما امروزه استفاده از کراوات به عنوان یک اکسسواری شیک و جذاب به عنوان بخشی از مهمترین آیتم های استایل آقایان می باشد که تقریبا در بیشتر سبک های پوشش از آن استفاده می کنند. کراوات طرح ها و رنگ های متفاوتی دارد که شما باتوجه به استایل کلی لباس های خود می توانید هر کدام از آن ها دپرا انتخاب کنید و با رعایت کردن قوانین پوششی کراوات به راحتی می توانید استایل جذاب و منحصر بفردی را با این اکسسواری پر کاربرد خلق کنید. اگر علاقمند به آشنایی با این نکات در مورد کراوات هستید، این مطلب را مطالعه فرمایید.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

کراوات جز پر طرفدارترین اکسسواری های مردانه می باشد. برای خرید یک کراوات مناسب به چه مواردی توجه کنیم؟ کراوات در اکثر استایل ها، به خصوص در استایل های رسمی و نیمه رسمی و اداری قابل استفاده است و با پوشیدن آن و ست کردن با سایر آیتم های لباس خود، می توانید سبک جذابی را برای خود خلق کنید، اما نکته ای که در اینجا مطرح می شود آن است که هنگام خرید یک کراوات مناسب باید به چه مواردی توجه کرد؟ ۱-شکل ظاهری از پر کاربردترین و با اهمیت ترین موارد هنگام خرید یک کراوات می توان به شکل ظاهری آن اشاره کرد. شکل ظاهری کراوات را معمولا بر اساس نوع اندام و موارد مصرف آن انتخاب می کنند. البته لازم به ذکر است که در سال های اخیر استفاده از کراوات باریک جز ترند پوشش آقایان به عنوان عضو ثابت قرار گرفته است، ولی شما می توانید با توجه به اندام و موارد استفاده از آن از انواع مختلف کراوات بهره ببرید. اگر شما دارای بالاتنه درشت و حجیمی هستید و سر شانه های پهنی دارید، بهتر است از کراوات با عرض بیشتر استفاده کنید و اگر دارای بالاتنه ظریف و باریکی هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کراوات های با عرض کم و یا کراوات های باریک می باشد. علاوه بر این باید به تناسب کراوات و یقه کت و پیراهن خود نیز توجه کافی داشته باشبد، در برخی یقه ها به خصوص پیراهن ها به علت ظرافت آن ها جایی برای گره زدن کراوات های پهن وجود ندارد و برخی یقه ها برای کراوات پهن طراحی شده اند‌. با آگاهی کامل در مورد انواع یقه های پیراهن مردانه و عمل به آن ها می توانید استایل شکیل تری برای خود ایجاد کنید. همچنین به قد کراوات حتما توجه کنید. قد کراوات می بایست حتما تا روی کمربند شما قرار بگیرد، نه کوتاهتر و نه بلند تر. البته در صورتیکه از جلیقه استفاده می کنید و دنباله کراوات در زیر جلیقه قرار می گیرد، کوتاه بودن آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

شکل ظاهری کراوات و اندازه آن از عوامل مهم در انتخاب یک کراوات شیک می باشد. ۲-بخیه پشت کراوات این قسمت را نیز می توان جز پر کاربردترین بخش های یک کراوات دانست. معمولا اگر به قسمت پشت کراوات نگاهی بیاندازید، دارای دو بخیه در قسمت ابتدایی و انتهایی کراوات می باشد و این بخیه ها برای نظم بهتر کراوات ایجاد می گردد تا هنگام انجام فعالیت ها لبه های کراوات از یکدیگر باز نگردد و یا پف دار و حجیم نشود و شکل ظاهری کراوات نا مناسب و بهم ریخته دیده نشود. در واقع وجود این بخیه ها برای منظم تر قرار گرفتن کراوات می باشد.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

بخیه پشت کراوات برای ثابت نگاهداشتن کراوات در جای خود می باشد. ۳-جنس جنس کراوات نیز از عوامل تاثیرگذار در زیبایی و جذابیت یک کراوات به عنوان اکسسواری مهم در استایل شخصی آقایان محسوب می گردد. انواع جنس های کراوات شامل: -ابریشم ابریشم از پر طرفدارترین و در عین حال گران قیمت ترین اتواع کراوات به شمار می رود. پارچه ابریشم به علت نرم و قابل انعطاف بودن برای گره زدن کراوات آیتم بسیار مناسبی است، زیرا تقریبا هر گره ای را با آن می توان زد و نگران درست قرار نگرفتن گره به علت جنس و ضخامت پارچه کراوات نخواهید بود و به علت همین انعطاف پذیری بالای آن، دارای مقاومت و کیفیت و دوام بالایی می باشد و تا مدت زمانی طولانی سالم و بدون تغییر باقی خواهد ماند.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

جنس ابریشم را می توان از لطیف ترین و گرانقیمت ترین انواع جنس کراوات دانست. -ابریشم مصنوعی اگر جز آن دسته از افراد هستید که حامی حقوق حیوانات هستید و نمی خواهید از پارچه های طبیعی مانند ابریشم و یا چرم استفاده کنید و در عین حال از جذابیت پارچه ابریشم لذت می برید، بهترین راهکار برای شما استفاده از ابریشم مصنوعی می باشد. پارچه ابریشم مصنوعی نیز مانند ابریشم طبیعی دارای خاصیت نرم و انعطاف پذیری بالا با قیمت پایین تر می باشد و به علت اینکه رنگ پذیری آن نسبت به ابریشم طبیعی خیلی بیشتر می باشد، در طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می گردد. -پلی استر پارچه های پلی استر را تقریبا از انواع پارچه های پلاستیکی می توان دانست و افرادی که به مواد پلاستیکی حساسیت دارند، بهتر است از این نوع کراوات استفاده نکنند. این کراوات نسبت به انواع دیگر، دارای قیمت ارزان تری می باشند و از طرف دیگر به علت مواد به کار رفته در تولید آن، دارای حالت انعطاف پذیری کمی می باشد و گره زدن کراوات با این نوع پارچه کار سختی به شمار می رود.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

کراوات پلی استر برای افرادی که به مواد پلاستیکی حساسیت دارند، مناسب نمی باشد. -کشمیر کراوات های کشمیر نیز از جمله زیباترین و با دوام ترین انواع کراوات به شمار می رود و گره زدن با آن نیز کار راحتی به شمار می رود و تنها تفاوت آن با کراوات ابریشم در براق و درخشان بودن جنس پارچه می باشد. -پشمی کراوات های پشمی می تواند بهترین گزینه برای روزهای سرد سال باشند، تا علاوه بر گرم نگاهداشتن گردن شما باعث می گردد به علت سنگینی که نسبت به سایر کراوات ها دارند، هنگام هوای متغیر پاییز و زمستان در جای خود محکم قرار بگیرد و جابجا نگردد. این نوع کراوات نیز دارای جنس محکم و با دوامی می باشد و ضد چروک و تا حد زیادی ضد آب هستند. -نخی کراوات های نخی به علت قیمت ارزان و تنوع در طرح و رنگ مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته ایست و همچنین به خاطر سبکی و انعطاف پذیری بالا و ایجاد گره های متفاوت را می توان از مزایای این نوع کراوات دانست. کراوات نخی زود چروک می گردد و دوام و کیفیت نسبتا پایینی دارند.

نکاتی که آقایان باید در مورد کراوات بدانند

کراوات نخی برای روزهای تابستان و هوای گرم بسیار مناسب می باشد. خلاصه مطلب کراوات را می توان از جمله اکسسواری های پر کاربرد و جذابی دانست که این روزها آفایان در تمامی سبک استایل های خود آن را به کار می برند. کراوات انواع مختلفی دارد و شما با توجه به اندام خود و موارد مصرف می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. با آگاهی از نکات مربوط به کراوات و اجرای آن در استایل خود، می توانید سبک جذابی را برای خود خلق کنید. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.jjsuspenders.com/blogs/suspenders/54741697-8-types-of-ties-and-when-to-wear-them https://www.gentlemansgazette.com/alternative-ties-for-men/