پوشاک مردانه ست من

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

در لباس مردانه / سبک رسمی

قسمت اول

سبک رسمی آن دسته از استایل های مردانه است که طرفداران زیادی دارد و از آنجا که معمولا اکثر آیتم های تشکیل دهنده آن به صورت کلاسیک است، لذا در تمام دوره ها روی مد خواهد بود و هیچگاه قدیمی نمی شود. در واقع شما اگر بع عکس های قدیمی خود با سبک رسمی خود بنگرید، به خوبی خواهید توانست درک کنید که هم اکنون نیز آیتم های آن قابل پوشیدن می باشد. بنابراین می توان گفت سبک رسمی تنها سبک مردانه ایست که علاوه بر شیک بودن، ست کردن آن کاملا آسان به نظر می رسد و از طرف دیگر صرفه اقتصادی قابل توجیهی دارد. برای آشنایی با قوانین سبک رسمی مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اصول سبک رسمی مردانه

از اصول سبک رسمی مردانه می توان به دو مورد بسیار مهم اشاره کرد یک مورد آن احساس راحتی در عین حال رسمی بودن لباس های سبک رسمی اشاره کرد. لباس هایی که کاملاً به اصطلاح اتو کشیده و صاف هستند، ولی این به آن معنا نیست که شما از لباس هایی استفاده کنید که در آن راحتی نداشته باشید و بخواهید هزینه بسیار زیادی انجام دهید، ولی در آن لباس هیچ استراحتی نداشته باشید. بنابراین از اصول مهم سبک رسمی داشتن لباسی کاملا راحت و منطبق با اندام و فرم بدنی شما، ولی در عین حال حفظ رسمیت آن می‌باشد و دوم این مورد در مورد ایجاد حس اعتماد و انگیزه در اثر پوشیدن به سبک رسمی لباس مردانه می باشد. در واقع شما هر چند که از برندهای معتبر و گرانقیمت خریداری کنید، ولی لباسی را که می‌پوشید معرف شخصیت شما و یا تداعی کننده انگیزه و شخصیت برای شما نباشد، هیچ ارزشی برای شما که به دنبال یک لباس گران قیمت برای شرکت در جلسات و میهمانی های خیلی رسمی هستید، نخواهید داشت. برای خرید در حوزه سبک رسمی لباس های خود حتما به این دو اصل مهم توجه داشته باشید.

سبک رسمی مردانه برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

از اصول سبک رسمی مردانه می توان به داشتن احساس راحتی نسبی در استایل اشاره کرد.

فاکتورهای مهم سبک رسمی مردانه

برای داشتن سبک رسمی مردانه فاکتورهای متعددی پیش روی شما قرار دارد. از جمله فاکتورها می‌توان به کت شلوار، اکسسواری، کفش، کیف، کمربند. پیراهن، کراوات و حتی لباس زیر اشاره کرد که اگر آنها را در استایل رسمی خود رعایت کنید، سبک بی نظیری را به شما اهدا خواهد کرد. برای داشتن اطلاعات تکمیلی در مورد فاکتورهای اساسی سبک رسمی ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

  1. کت شلوار

    کت شلوار را می‌توان یکی از اصلی ترین و اساسی ترین آیتم ها در سبک رسمی به شمار آورد، زیرا شما با داشتن کت شلوار مناسب و دوخت عالی هست که می توانید به استایل خود رنگ و نقش بدهید و در واقع کاری کنید که توجه اطرافیان به استایل شما جذب شود‌‌. تصور کنید که شما یک کت را که اندازه بدن شما نیست و گشاد یا خیلی چسبان برای شما می باشد و همچنین رنگ آن نیز مناسب استایل و سبک رسمی هم نخواهد بود و نمی توانید از آن رنگ در جلسات و مهمانی های بسیار مهم رسمی استفاده کنید و ست کردن سایر اکسسواری ها و آیتم های دیگر نیز با آن دچار مشکل باشد و یا به طور کلی از کت شلواری استفاده کنید که اصلاً برای مراسم رسمی مناسب نباشد.

سبک رسمی مردانه برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

کت شلوار یکی از مهمترین آیتم های سبک رسمی مردانه می باشد.

بنابراین حتماً باید دقت کنید که از چه نوع کت شلواری و چه رنگی و حتی چه جنسی استفاده می‌کنید که برای سبک رسمی شما مناسب باشد. به دلیل اهمیت آیتم کت شلوار در استایل رسمی مفصلاً در این مورد در ادامه توضیح خواهیم داد. معمولاً پرکاربرد ترین رنگ برای کت شلوار رسمی رنگ مشکی می باشد‌ شما می توانید از کت شلواری با رنگ مشکی در تمامی مراسم ها و جلسات رسمی و غیررسمی نیز استفاده کنید. در مراسم ازدواج نیز داماد در مهم‌ترین روز خود از کت شلوار مشکی رسمی استفاده می‌کند، زیرا رسمی تر از رنگ مشکی وجود ندارد، اما آقایان تمایل چندانی به پوشیدن کت شلوار رنگ مشکی ندارند و علاقمتدند از رنگ‌های تیره دیگر استفاده کنند. شما می‌توانید از رنگ‌های سورمه‌ای و یا خاکستری برای کت شلوار سبک رسمی خود نیز استفاده کنید، ولی باید دقت داشته باشید که سایر آیتم ها و اکسسواری های لباس خود را نیز با رنگ آن ها هماهنگ کنید‌ از این جهت است که می‌گوئیم رنگ مشکی برترین رنگ برای سبک رسمی است، زیرا ست کردن با رنگ مشکی که رنگ خنثی می باشد راحت تر می‌باشد، اما چیزی که مشخص است شما نمی توانید از رنگ هایی مانند رنگ های پاستیلی، رنگ های روشن و یا رنگ های شاد برای مراسم رسمی به عنوان کت شلوار خود استفاده کنید.

سبک رسمی مردانه برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

رسمی ترین رنگ برای کت شلوار در سبک رسمی شامل رنگ مشکی می باشد.

رنگ کت شلوار نیز بسیار مهم است. شما می بایست از پارچه ای با جنس و کیفیت بسیار خوبی استفاده کنید که در روی بدن شما کاملاً به صورت اتو کشیده و صاف قرار بگیرد و حتماً از یک لایه اضافی در زیر کت به خصوص قسمت جلوی کت استفاده شده باشد که در اثر باز و بسته کردن دکمه ها در آن قسمت چین و چروک نیفتد و شکل ظاهری اصلی خود را از دست ندهد. معمولاً برندهای مختلف از جنس های مختلفی برای تهیه پارچه کخ شلوار خود استفاده می کنند و شما می‌توانید با پوشیدن و پرو کردن کت شلوار و همچنین راهنمایی گرفتن از اشخاصی که جنس پارچه را به خوبی می‌شناسند، کت شلواری مناسب و درخور و شایسته انتخاب کنیم. دوخت کت شلوار نیز نکته بسیار مهم دیگری است که حتماً می بایست آن رعایت کنید، زیرا اگر شما از کت شلواری استفاده کنید که رنگ آن کاملاً با استایل رسمی سازگاری داشته باشد و جنس آن نیز بسیار باکیفیت باشد، ولی دوخت آن نامنظم و به هم ریخته باشد، دقیقاً استایل شما را شلخته نشان خواهد داد. بنابراین سعی کنید اگر از کت شلوار آماده می خواهید استفاده کنید، حتماً اولویت شما برای خرید کت شلواری با برند و کیفیت معتبر باشد و اگر قصد دارید که از خیاط برای دوخت لباس خود استفاده کنید، سعی کنید خیاطی ماهر و زبردست را انتخاب کنید که اعتماد کامل به دوخت وی دارید و مطمئن هستید که از پارچه با کیفیت شما کت شلواری درخور و شایسته تولید خواهد کرد.

سبک رسمی مردانه برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

در سبک رسمی اندازه کت خود را به گونه ای انتخاب کنید که سر آستین پیراهن حداکثر دو سانت بیرون از آن باشد.

خلاصه مطلب

برای داشتن سبک رسمی شیک و جذاب علاوه بر دانستن نکات و قوانین کلی آن، می بایست آیتم های مختلف سبک رسمی را بشناسید و بتوانید آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید. برای دانستن انواع آیتم های سبک رسمی این مطلب را حتما بخوانید‌.