پوشاک مردانه ست من

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

در برندها / زارا

هر آنچه درباره برند زارا(zara) باید بدانید! برند زارا یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید پوشاک و جواهر آلات است. البته پوشاک زارا برای ایرانیان شهرت بیشتری دارد و به علت کیفیت و تطبیق پذیری ندل های لباس آن با مد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این برند که در حوزه جهانی فعالیت می کند و کالاهای با کیفیت خود را به خیلی از کشورهای جهان صادر می کند، یک برند اسپانیایی است و برای دسترسی سریع تر افراد به محصولاتش، زارا اقدام به برپایی شعبات در بسیاری از شهرهای مهم جهان کرده است. برای آشنایی بیشتر با این برند جذاب و با کیفیت ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

زارا یک برند اسپانیایی است که محصولات خود را به سراسر جهان صادر می کند. تاریخچه زارا اولین فروشکاه زارا توسط فردی به نام آمانسیو اورتگا در سال ۱۹۷۵ در مرکز شهر لاکرونیای اسپانیا تاسیس شد. اورتگا که در کودکی به خاطر وضعیت معیشت نامناسب خانواده مجبور به ترک تحصیل و کار کردن شده بود، کار خود را از تولیدی لباس زنانه آغاز کرد و طولی نکشید که با سرمایه ای که جمع آوری کرده بود، توانست یک فروشگاه کوچک لباس زیر تاسیس کند و بعدها به کمک همسرش اولین فروشگاه زارا را بنا نهاد. نام برند زارا برگرفته از فیلمی باستانی یونانی به نام زوربا (zorba) بود، ولی از شانس وی از آنجا که دو بلوک بعدی فروشگاهی با همین نام بود، صاحب آن فروشگاه از اورتگا خواست تا نام فروشگاه خود را تغییر دهد و چون اورتگا غالب تابلوی سر در فروشگاه را سفارش داده بود، مجبور به انتخاب نامی در همان غالب گردید و سرانجام نام zara را انتخاب کرد و به سر در فروشگاه خود نصب کرد و هم اکنون این سر در در بیش از ۲۰۰ شهر مهم جهان بر روی فروشگاه های این برند با کیفیت نصب شده است. او در شروع با هدف تولید و فروش لباس های ارزان قیمت اقدام به تاسیس فروشگاه کرد که در عین ارزانی، با کیفیت و جذاب نیز به نظر می رسیدند. به همین دلیل طولی نکشید که این فروشگاه و لباس های آن در سراسر اسپانیا مشهور شد و اورتگا تصمیم گرفت در تمامی شهرهای اسپانیا شعبات زارا را تاسیس کند. از اوایل دهه هشتاد زارا شروع به تاسیس شعبات خود در شهرهای مهم جهان کرد و اولین شعبه بین المللی خود را در پرتقال افتتاح کرد و بعد ایالات متحده و سپس سایر شهرها و به این شکل زارا تبدیل به یک غول و برند با کیفیت جهانی گردید.

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

زارا در شروع تاسیس با هدف تولید محصولات با کیفیت و ارزان قیمت محصولات خود را تولید کرد. استراتژی زارا زارا یک جمله خاص و معروف را دارد و آن این است که برای تولید، توسعه و به بازار فرستادن یک محصول جدید، تنها دو هفته زمان نیاز است. با توجه به این ادعای زارا و اینکه محصولات خود را پس از تولید عمدتا به کشورهای ارزان قیمت صادر می کند و به علت قیمت و کیفیت مناسب محصولات آن، نیازی به تبلیغات برای این برند وجود نخواهد داشت و عملا پروسه زمانبر تبلیغات و جذب مشتری در فرآیند فروش زارا هیچ نقشی ندارد و یا نقش کمرنگی خواهد داشت. زارا همواره یک درصد از سود خود را به احداث شعبات جدید اختصاص می دهد و بنابراین با درنظر گرفتن سود عظیم این برند، می توان اینگونه نتیجه گرفت شعبات بسیار زیادی از زارا در سراسر جهان وجود خواهد داشت که حضور همین شعبات به نوبه خود یک تبلیغ بسیار بزرگ برای این برند خواهد بود و همواره طرح جدیدی از لباس برای ارائه به بازار دارد و این به مدد طراحان زیادی است که زارا در شعبه اصلی به کار گرفته است تا هماهنگ با نیاز بازار و مد روز اقدام به طراحی لباس های جدید و جذاب بنماید‌.

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

شعار معروف زارا این است که برای طراحی، تولید و به بازار فرستادن محصولات تنها دو هفته زمان نیاز است. روند تولید و توزیع زارا جالب توجه است که بدانید برند زارا تمام محصولات خود را از طراحی، تولید و توزیع به صورت مستقیم زیرنظر دارد و حتی سایر شعبات تولیدی خود در اروپا و کشورهای آفریقایی و آسیایی تماما زیر نظر شرکت اصلی زارا فعالیت می کنند. زارا با توجه به سیستم JIT یا (Just In Time) عمل می کند. به این معنی که روند طراحی تا تولید و توزیع تمامی محصولات آن، زمان زیادی به درازا نخواهد کشید و ظرف مدت دو الی سه هفته به سرانجام می رسد و به علت پخش و توزیع در شعبات بسیار زیاد خود در تمام شهرهای جهان، همواره حرفی برای گفتن دارد. از آنجا که بیشتر تولیدی های جهان به علت نیروی کار ارزان قیمت اکثر کارهای تولیدی خود را به کشورهای آسیایی سپرده است، زارا حدود ۵۸ درصد از تولیدات خود را در اسپانیا و بعد اروپا و بعد از کشورهای آفریقایی به آسیا سپرده است و این موجب می شود که زارا بتواند در اروپا نیز به یک صنعت و برند مهمی تبدیل گردد که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رساند.

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

درصدی از تولیدات برند زارا در کشورهای آسیایی و آفریقایی تولید می گردد. محصولات پر طرفدار زارا محصولات زارا تنوع بی نظیری دارد و ما در اینجا سعی کرده ایم به پر طرفدارترین دسته بندی لباس های زارا بپردازیم. ۱-لباس های مردانه زارا لباس های مردانه زارا شامل تمامی اقلام و لوازم لباس های فرمال و رسمی و همچنین غیر رسمی می باشد‌. در لباس های مردانه زارا توجه و دید کلی نسبت به لباس وجود دارد و با دوخت با دقت و با کیفیت به بازار ارائه می شود‌. علاوه بر این زارا به جزئیات نیز به طور ویژه ای توجه می کند و حتی به پوشت و کراوات نیز دقت کرده است و متناسب با استایل های تولیدی خود، اکسسواری های جذابی را نیز برای آقایان طراحی و تولید می کند. ۲-شلوار جین زارا کیفیت و زیبایی شلوارهای جین برند زارا بر هیچکس پوشیده نیست و حتی در کشوری چون پرتقال، خرید شلوار جین از برند زارا جز اولویت های جدید مردم محسوب می گردد و از آنجا که زارا همواره طرح جدیدی را ارائه می کند، خریدار مطمئن است که با خرید از یک برند به یکنواخت پوشی متهم نخواهد گردید.

هر آنچه درباره برند زارا (zara) باید بدانید!

کیفیت و تنوع محصولات زارا با قیمت مناسب آن مورد توجه و علاقه افراد زیادی می باشد. ۳-لباس های زنانه برند زارا در دسته بندی لباس های زنانه این برند تنوع بی نظیری را شاهد خواهید بود و تقریبا برای هر طرحی یک رنگ خاص نیز موجود است و تمام سلایق و علایق بانوان در این زمینه درنظر گرفته شده است و تمام لباس های مورد نیاز استایل بانوان در برند زارا طراحی و تولید می گردد. ۴-کیف و کفش بدون شک استفاده از کیف و کفش های با کیفیت برند زارا و با قیمت مناسب آن را نمی توان نادیده گرفت. در این دسته بندی از انواع چرم، نبوک، پارچه و ... در تولید کیف و کفش خود بهره می برند. خلاصه مطلب استفاده از برندهای مطرح و جذاب و با کیفیت همیشه جز دغدغه افرادی است که به استایل خود اهمیت می دهند‌. از این رو استفاده از برند با کیفیت و مدرن زارا را می توان از نمونه محصولاتی دانست که همواره بر پایه مد در حال حرکت است. برند زارا یک برند شناخته شده اسپانیایی است که در شهرهای زیادی شعبه دارد. استراتژی زارا مبنی بر طراحی، تولید و توزیع سریع می باشد. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.zara.com/ https://martinroll.com/resources/articles/strategy/the-secret-of-zaras-success-a-culture-of-customer-co-creation/