پوشاک مردانه ست من

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید (4)

در لباس مردانه / کت اسپرت

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید قسمت چهارم کت اسپرت از جمله آیتم های جذابی است که کاربردهای زیادی در اکثر استایل ها به غیر از استایل رسمی دارد. با وجود اینکه نام اسپرت را یدک می کشد‌، اما می توان گفت که در استایل هایی همچون کژوال با پوشیدن کت اسپرت می توان کمی رسمی تر به نظر برسید. پس اگر جز افرادی هستید که پوشیدن لباس های رسمی را کمی سخت و دستو پا گیر می پندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کت اسپرت می باشد، اما برای بهره گیری از این مدل کت و نحوه ست کردن آن نیازمند داشتن اطلاعاتی در مورد این کت هستید که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت. تفاوت کت اسپرت با سایر کت های تک مردانه همانطور که در قسمت های قبل این مقاله گفته شد، کت های اسپرت برای هر دو استایل نیمه رسمی و غیر رسمی قابل استفاده هستند، اما آیا کت تک دیگری همچون کت های اسپرت تولید می گردند؟ باید بگوییم بله! البته دقت داشته باشید که کاپ و برش این کت ها یکسان نیستند، برای آشنایی با تفاوت این کت ها به اختصار توضیحاتی در مورد کت های تک پر طرفدار ارائه خواهیم داد‌.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

از پیراهن های رسمی و غیر رسمی می توانید همراه با کت اسپرت استفاده کنید. ۱-کت اسپرت کت اسپرت معمولا در دو مدل دو دکمه و سه دکمه طراحی و تولید می گردد که دارای یقه و جیب های متفاوتی می باشند. کت های سه دکمه معمولا رسمیت کمتری نسبت به کت دو دکمه دارد و معمولا بدون اپل سر شانه و یا آستر دوزی دوخت می گردد. البته در برخی از برندها برای ایستایی بهتر در قسمت های جلویی کت اسپرت از لایه و یا آستری نازک استفاده می کنند. از کت های اسپرت می توان به عنوان جایگزینی برای پیراهن در استایل های کژوال استفاده کرد، به نحوی که خیلی جذاب تر و شکیل تر روی بدن آقایان قرار می گیرد. در واقع غیر رسمی بودن کت اسپرت را از روی جیب های آن نیز می توان تشخیص داد‌. معمولا جیب های کت رسمی به صورت جلیقه ای و یا فیلتاپی است، این در صورتی است که جیب کت اسپرت به صورت پچ و وصله ای قرار می گیرند، تا حالتی کژوال تر و غیر رسمی به کت اسپرت بدهند.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

کت اسپرت معمولا در انواع دو دکه و سه دکمه تولید می گردد. ویژگی های کت اسپرت - ست شدن و هماهنگ کردن با سایر لباس ها و آیتم ها به راحتی امکان پذیر است و نیاز به خرید آیتم های مجدد برای هماهنگی لباس ها نیست. -در رنگ ها و طرح های مختلف طراحی و تولید می گردد، در نتیجه می توانید به راحتی با داشتن کت اسپرت تنوع رنگ زیادی را به استایل خود ببخشید. -این کت ها نسبت به سایر کت های تک کمی آزادتر و راحت تر هستند و کاملا جذب و فیت بدن نیستند، بنابراین به راحتی می توانید در فصول سرد از لباس های گرمتر، زیر آن ها استفاده کنید. -در مدل های اسپرت تر این کت ها دارای تکه دوزی در قسمت آرنج و یا سرشانه ها می باشد‌. ۲-کت بلیزر کت بلیزر از جمله کت های مردانه ای است که در سه نوع دو دکمه، سه دکمه و شش دکمه طراحی و تولید می گردد. با این تفاوت که جیب ها و یقه ها کاملا مشابه یکدیگرند، یعنی به صورت یقه برگردان و جیب های جلیقه ای طراحی می گردند. کت ها بلیزر نسبت به کت اسمرت کمی تنگ تر هستند و در قسمت کمر فرم بیشتری از نوع کمر شما خواهند گرفت. از لحاظ رسمیت چیزی مابین کت های رسمی و کت غیر رسمی یا اسپرت می باشند‌. برای دوخت کت بلیزر از پارچه هایی همانند پشم، فلانل و ترمه استفاده می گردد و برخلاف کت اسپرت درون این کت از لایه و یا آستری برای دوخت آن استفاده می گردد. برای ست کردن آیتم های لباس خود با کت بلیزر، بهتر است سعی کنید از شلوارهای پارچه ای و یا کتان همراه با آن استفاده کنید و همانند کت اسپرت می توانید از شلوار با رنگ هماهنگ یا متضاد استفاده کنید. اگر رنگ هماهنگ با کت باشد، استایل رسمی تر خواهد بود. معمولا از رنگ های خنثی و تیره در کت های بلیزر استفاده می کنند و کت شش دکمه آن بیشتر از سایر انواع مدل کت بلیزر، پر طرفدار می باشد‌. به علت اینکه کت های بلیزر نسبت به کت اسپرت جذب تر می باشند، برای زیر آن می توانید از آیتم هایی همچون تیشرت و یا پیراهن نازک تر استفاده کنید و با همین روش جذابیت استایل خود را افزایش دهید.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

کت های بلیزر نسبت به کت اسپرت کمی تنگ تر می باشد. ویژگی های کت بلیزر -کت های بلیزر همانند کت اسپرت بدون اپل و یا سرشانه می باشد. -در قسمت آرنج و سرشانه ها دوخت اضافه وجود ندارد. -قدیمی ترین رنگ کت بلیزر به رنگ آبی ملوانی بوده است، اما این روزها در رنگ های بسیاری تولید می گردند. -دکمه های کت بلیزر بر خلاف کت اسپرت معمولا از جنس فلز و به رنگ طلایی می باشند. ۳-کت رسمی کت های رسمی در سه نوع دو دکمه و سه دکمه با یقه برگردان و جیب جلیقه ای و همچنین مدل شش دکمه با یقه آرشال و جیب جلیقه ای تولید می گردند. رنگ کت های رسمی معمولا به رنگ مشکی بوده، اما در رنگ های خاکستری و سورمه ای نیز می توان آن را تهیه کرد. به طور کلی رسمی ترین رنگ برای کت رسمی رنگ مشکی می باشد. کت های رسمی بر خلاف کت اسپرت کاملا فیت بدن بوده و سرشانه و آستین و دور کمر کاملا فیت بدن فرد تهیه می شود، بنابراین فرد نمی تواند از لباس های گرم همچون پلیور و ژاکت در زیر این کت استفاده کند و تنها می تواند از پیراهن های فیت همراه با کت شلوار رسمی استفاده کند. معمولا کت های رسمی با جنسی از همان پارچه کت با شلوار خود ست می باشند، اما برخی کت های رسمی به صورت تک ارائه می گردند که رنگ آن ها نیز بین سه رنگ پر طرفدار مشکی، سورمه ای و خاکستری می باشد و همانطور که ذکر شد در سه نوع دو دکمه، سه دکمه و شش دکمه موجود می باشند. پر فروش ترین نوع کت رسمی همان کت سه دکمه می باشد.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

کت های رسمی نسبت به کت اسپرت کاملا فیت و اندازه بدن فرد می باشد. خلاصه مطلب آقایانی که استفاده از کت شلوارهای رسمی برای آن ها کاری سخت و عذاب آور است، می توانند از کت اسپرت به عنوان جایگزین آن بهره ببرند. کت اسپرت نسبت به کت های تک دیگر کاملا سبک و راحت می باشد و برای استفاده در یک روز کامل، بسیار کار مناسبی محسوب می گردد. برای آشنایی با ویژگی های کامل کت اسپرت می توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.google.com/search?q=+what+is+sport+coat+for+men&client=ms-android-samsung-rvo1&ei=S7yGYajxEsazsAfnyqX4Bw&oq=+what+is+sport+coat+for+men&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMggIIRAWEB0QHjoCCCk6BAgpEA06BQgAEJECOgUIABCABDoLCC4QgAQQxwEQ0QM6BQguEJECOgQIABBDOgUILhCABDoICAAQgAQQyQM6BQgAEJIDOgcIABCABBAKOgQIIRAVOgcIIRAKEKABULcJWKBjYO9laAFwAHgBgAHlA4gBtU6SAQYzLTIyLjWYAQCgAQGwAQPAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sport_coat