پوشاک مردانه ست من

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

در لباس مردانه / کت اسپرت

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید قسمت اول کت اسپرت از جمله آیتم های جذابی است که کاربردهای زیادی در اکثر استایل ها به غیر از استایل رسمی دارد. با وجود اینکه نام اسپرت را یدک می کشد‌، اما می توان گفت که در استایل هایی همچون کژوال با پوشیدن کت اسپرت می توان کمی رسمی تر به نظر برسید. پس اگر جز افرادی هستید که پوشیدن لباس های رسمی را کمی سخت و دستو پا گیر می پندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کت اسپرت می باشد، اما برای بهره گیری از این مدل کت و نحوه ست کردن آن نیازمند داشتن اطلاعاتی در مورد این کت هستید که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت. تعریف کت اسپرت کت اسپرت را می توان غیر رسمی ترین نوع کت در میان آیتم های استایل آقایان به شمار آورد. در واقع این کت ها به صورت تک می باشند و مانند کت شلوارهای رسمی به صورت ست از یک نوع پارچه و برند وجود ندارد. البته که شما می توانید کت اسپرت را با شلواری مشابه ست کنید، اما این کار ماهیت این نوع کت را زیر سوال خواهد برد، زیرا کت تک اسپرت معمولا به این دلیل معروف است که به تنهایی می توان با شلوارهای اسپرت آن را ست کنید و حتی اغلب آن را به صورت متضاد با سایر آیتم ها از لحاظ رنگ و طرح در نظر می گیرند. حتی اگر جز آقایانی هستید که علاقه ای به پوشیدن لباس های رسمی و کت شلوار ست ولو در مراسم رسمی نمی باشید، می توانید با پوشیدن کت اسپرت و شلوار هماهنگ با آن تقریبا جایگزین استایل رسمی کنید و به راحتی درمراسم رسمی حضور پیدا کنید و از سخت و معذب بودن و دست و پا گیری کت شلوارهای رسمی رها شوید.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

کت اسپرت از جمله کت های غیر رسمی وکژوال محسوب می گردد. تفاوت میان کت اسپرت و کت بلیزر معمولا افراد کت اسپرت و کت بلیزر را به جای یکدیگر استفاده می کنند و تفاوتی بین این دو اعمال نمی کنند، اما خوب است بدانید که کت بلیزر و کت اسپرت از لحاظ جنس پارچه، دوخت و برش و یراق آلات به کار رفته در آن کاملا متفاوت می باشند‌ اگر شما قصد داشته باشید یک روز کامل از کت بلیزر استفاده کنید، می بایست هنگام ایستادن و راه رفتن آن را بپوشید و نمی توانید زمان نشستن آن را به تن داشته باشید و باید از رخت آویز آن را آویزان کنید، زیرا در غیر اینصورت زود چروک می گردند و قابل پوشیدن مجدد نیست، ولی کت اسپرت را می توانید بدون هیچ دغدغه ای در طول یک روز با خیال راحت بپوشید، بدون آنکه نگران چروک شدن یا مشکلات دیگر در این نوع کت باشید. کت های بلیزر معمولا از دوخت و برش ساده برای تولید آن استفاده می گردد و به همین دلیل می توانید به راحتی آن را در استایل های رسمی خود نیز به کار ببرید و از پارچه های ساده و بدون طرح و بسیار سبک و نازک در دوخت آن استفاده می شود، اما کت های اسپرت معمولا برای مهمانی های دورهمی و شبانه، قرارهای دوستانه و از این قبیل مناسبت ها کاربرد دارد و کمتر در استایل های رسمی از آن استفاده می گردد‌. برش کت اسپرت معمولا کاپ آزادی دارد و به همین دلیل فرد با پوشیدن آن در کل روز احساس راحتی خواهد داشت.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

کت اسپرت کاپ و برش آزادتری نسبت به کت بلیزر دارد. انواع پارچه های بکار رفته در دوخت کت اسپرت برای دوخت کت اسپرت از پارچه های متفاوتی استفاده می شود که علاوه بر سبکی و راحتی، زود چروک نگردند و جنس پارچه خشک و زبر نباشد و فرد هنگام پوشیدن آن، کاملا احساس آزادی و راحتی داشته باشد. در ادامه به معرفی معروف ترین پارچه های مورد استفاده در دوخت کت اسپرت خواهیم پرداخت. -پارچه فلانل به طور کلی به هر پارچه پشمی پنبه ای که دو خاصیت نرم بودن و برس خوردگی کامل را داشته باشد، فلانل گویند. منظور از برس خوردگی یعنی خواب و پرز آن گرفته شده باشد و کاملا لطیف و نرم باشد. پارچه های خیلی ظریف مانند ابریشم و یا خیلی ضخیم مانند پشم های ضخیم که نتوان حالت برس خوردگی را روی آن اجرا کرد، مناسب پارچه فلانل نمی باشند. بنابراین برای دوخت کت اسپرت پارچه فلانل بهترین گزینه است، زیرا کاملا نرم و قابل انعطاف است و بسیار کم چروک می گردد.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

برای دوخت کت اسپرت، پارچه فلانل جز بهترین انتخاب هاست. -پارچه لینن پارچه لینن یا همان کتان بسیار نرم و لطیف بوده و از الیاف طبیعی گیاه کتان بدست می اید. پارچه لینن دارای کیفیت های متفاوتی است و معمولا نوع بلژیکی آن از همه با کیفیت تر است و اگر در تولید کت اسپرت از نوع باکیفیت پارچه لینن بهره بگیرید، مسلما هیچگاه شاهد چروک شدن کت خود نخواهید بود‌. پارچه لینن کاملا خنک و لطیف بوده و گزینه مناسبی برای گرمای فصل تابستان محسوب می گردد و همچنین برای افرادی که علاقمند به استفاده از پارچه های گیاهی برای دوری از بروز حساسیت می باشند، بهترین گزینه می باشد. -پارچه هرینگ بون این نوع پارچه از قدیمی ترین انواع پارچه برای دوخت کت اسپرت محسوب می گردد و در واقع نوعی پارچه پشمی محسوب می گردد‌ که کاملا نرم و لطیف ایت و کرک و پرز آن کاملا برس خورده می باشد. لطافت این نوع پارچه در حد پارچه ابریشم ولی بسیار مقاوم و با کیفیت می باشد. پر فروش ترین رنگ های آن شامل رنگ خاکستری، قهوه ای و مشکی می باشد. -پارچه تویید اصالت پارچه تویید کاملا زمخت و زبر است و معمولا برای بیرونی ترین لایه لباس ها همچون پالتو و کت از آن استفاده می شود، اما برای دوخت کت های اسپرت تویید معمولا از نوعی تویید انگلیسی که کمی لطافت بیشتری نسبت به پارچه اصلی دارد، استفاده می شود‌ پارچه تویید از پشم خالص تهیه می گردد و به علت طبیعی بودنش، کاملا رنگ های متفاوتی دارند و در تولیدی های متفاوت رنگ های متفاوتی از آن ارائه می گردد و برای دوخت کت اسپرت کار کاملا گرم و پر طرفداری محسوب می گردد و معمولا در رنگبندی های متنوع وجود دارد و طبق استایل و سلیقه شخصی خود می توانید هر یک را انتخاب کنید. پارچه تویید کاملا کاری مناسب پاییز و یا زمستان می باشد و در فصول گرم سال نمی توانید از آن در کت اسپرت خود استفاده کنید.

هر آنچه در مورد کت اسپرت مردانه باید بدانید

پارچه تویید و پشمی از جمله پارچه هایی هستند که برای کت اسپرت پاییزه استفاده می گرند. خلاصه مطلب آقایانی که استفاده از کت شلوارهای رسمی برای آن ها کاری سخت و عذاب آور است، می توانند از کت اسپرت به عنوان جایگزین آن بهره ببرند. کت اسپرت نسبت به کت های تک دیگر کاملا سبک و راحت می باشد و برای استفاده در یک روز کامل، بسیار کار مناسبی محسوب می گردد. برای آشنایی با ویژگی های کامل کت اسپرت می توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید. لینک منابع مرتبط خارجی https://www.google.com/search?q=+what+is+sport+coat+for+men&client=ms-android-samsung-rvo1&ei=S7yGYajxEsazsAfnyqX4Bw&oq=+what+is+sport+coat+for+men&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMggIIRAWEB0QHjoCCCk6BAgpEA06BQgAEJECOgUIABCABDoLCC4QgAQQxwEQ0QM6BQguEJECOgQIABBDOgUILhCABDoICAAQgAQQyQM6BQgAEJIDOgcIABCABBAKOgQIIRAVOgcIIRAKEKABULcJWKBjYO9laAFwAHgBgAHlA4gBtU6SAQYzLTIyLjWYAQCgAQGwAQPAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sport_coat