پوشاک مردانه ست من

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن (6)

در استایل / استایل

قسمت ششم

از موارد مهم در دنیای مد و فشن می توان به مفهوم واژه استایل و آشنایی با آن دانست. استایل برای هر نوع سبک پوششی انجام می گردد و خانم ها و آقایان می توانند استایل شخصی خود را داشته باشند و فرم جدیدی از آن را برای خود به وجود بیاورند و یا از میان استایل های موجود نسبت به انتخاب یک یا چند مورد برای امور رسمی, غیررسمی، اسپرت و... در طول زندگی اقدام کند. در این مقاله قصد داریم با مفهوم استایل و نکات مربوط به آن آشنا شویم.

استایل اسپرت یا ورزشی

از ویژگی‌های استایل ورزشی می‌توان گفت که باید از آیتم هایی در آن استفاده شود که به علت داشتن تمرین های ورزشی و فیزیکی کاملا مستحکم و مقاوم باشند و به راحتی پاره و یا خراب نشوند‌ لباس های ورزشی مانند شورت ها، شلوارها و تیشرت های ورزشی می باشد و برای سایر ورزش ها مثل غواصی و شنا باید از آیتم های مختلف آن استایل استفاده کند و در برخی ورزش ها که نیاز به کفش های قوی تری دارند، مانند اسکیت، دوچرخه سواری، دومیدانی نیاز به کفش‌های کاملاً حرفه‌ای و مستحکمی باشد‌ لباس های ورزشی به این علت که به طور تخصصی برای ورزش و تمرین استفاده می شود، باید از پارچه های کاملا مستحکم و قوی استفاده شود، اما در مورد این استایل می توان گفت که در آمریکا استایل اسپرت تعریف جداگانه‌ای دارد که در سال ۱۹۳۰ استایل اسپرت راه خود را به دنیای مد و فشن باز کرد و به طور تخصصی شروع به تولید لباس های اسپرت نه تنها برای استفاده ورزشی بلکه برای نیازهای روزمره بود.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل ورزشی می بایست از آیتم هایی استفاده کنید که به علت تمرین های ورزشی مستحکم و مقاوم باشند

اهمیت سایز لباس در استایل مردانه

همانطور که می دانید یکی از نکات بسیار مهم در استایل مردانه سایز لباس ها می باشد. میبایست در کنار انتخاب لباس های با کیفیت و شیک و با ارزش به انتخاب سایز مناسب نیز اقدام کنید. اگر لباس ها خیلی بیش از حد گشاد باشد یا خیلی بیش از حد تنگ باشند، هیچ گونه جذابیتی بر روی بدن شما نخواهند داشت، حتی اگر فرم بدنی مناسبی داشته باشید. این موضوع به ویژه برای افرادی که چاق هستند یا خیلی بیش از حد لاغر هستند نیز بسیار اهمیت پیدا می کند و این گونه افراد می بایست لباس هایی مناسب اندام خود انتخاب کنند. در واقع انتخاب لباس های بیش از حد گشاد می تواند شما را خیلی شلخته نشان دهد، البته این مورد با استایل اورسایز متفاوت است و اینجا بحث ما در مورد لباس های گشاد و سایز بزرگتر از خود می باشد نه لباس های فری سایز و یا اور سایز. در صورت گشاد بودن پیراهن یا بلند بودن شلوار و بلند بودن بیش از حد پیراهن، همه مواردی است که در استایل شما کاملاً تاثیرگذار است و باعث شلخته و نامرتب نشان دادن آن می‌شود. بنابراین سعی کنید حتماً لباس‌های خود را از برندهای معتبری خریداری کنید که حتماً سایز های معتبر جهانی را در آنها رعایت می‌کنند و قبل از استفاده از لباس یا خرید لباس حتماً آنرا پروکنید که سایز ان به اندازه بدن شما باشد و برای شما گشاد یا تنگ نباشد و در این مورد مشکلی برای شما به وجود نیاید. افرادی که دارای اندام های بسیار مناسب می باشند می‌توانند از لباس های اندامی استفاده کنند که بازهم پوشیدن لباس های اندامی با لباس تنگ متفاوت است.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

در استایل مردانه از سایز مناسب اندام خود استفاده کنید

اهمیت رنگ لباس در استایل مردانه

رنگ لباس نیز از جمله موارد بسیار مهم در استایل افراد به ویژه آقایان محسوب می‌شود. شما حتی اگر از لباس های با کیفیت و برند نیز خرید کنید، ولی لباس‌ها تطابق رنگی خاصی با یکدیگر نداشته باشند و با توجه به استایلی که در آن استفاده می کنید، حتما دارای رنگ‌های متضاد باشند می‌توانند به استایل کلی شما آسیب وارد کند و هزینه های شما بلا استفاده قرار بگیرد. بنابراین سعی کنید قبل از اینکه به دنبال خرید و انتخاب لباس باشید، از قبل رنگ های مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر قرار است که لباس‌های شما دارای تن رنگی خاصی باشد، آن را نیز لحاظ کنید و سعی داشته باشید کمربند و کفش شما در یک کد رنگی یا حداقل در یک طیف رنگی قرار بگیرد. انتخاب کفش و کمربند مشکی و قهوه‌ای بزرگترین اشتباه از نظر استایلیست ها برای پوشش مردان می باشد. انتخاب اکسسواری ها نیز باید با توجه به رنگ کلی استایل شما صورت بگیرد؛ به عنوان مثال شما نمی توانید از شلوار سرمه ای، پیراهن و آبی و به عنوان مثال کراوات قرمز رنگ استفاده کنید. در این صورت نیز باید کراوات شما هماهنگ با تم رنگی خود شلوار و پیراهن شما یکسان باشد. بنابراین اهمیت رنگ در اصطلاح آقایان را به هیچ وجه دست کم نگیرید، البته در برخی استایل ها مانند کژوال داشتن تضاد رنگی در برخی آیتم ها یک انتخاب جسورانه می باشد که به علت خاص بودن این استایل ها مورد بحث قرار نمی گیرد.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

آقایان شیک پوش به هیچ وجه اهمیت رنگ لباس را در استایل خود کم اهمیت جلوه ندهید

اهمیت اکسسواری در استایل آقایان

اکسسواری ها امروز به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های استایل افراد به ویژه آقایان محسوب می‌شود و در واقع تکمیل کننده هر نوع استایلی می باشد و بنابراین انتخاب درست و صحیح اکسسواری ها با توجه به فرم کلی شما می تواند در نمایش پوشش فرد تاثیر بسیار بگذارند. بهترین انتخاب برای اکسسواری مردانه به ساعت تعلق می گیرد، زیرا شما می توانید در همه سبک ها از این اکسسواری استفاده کنید و به علت تنوع طرح و رنگ و جنس آن می توانید در استایل‌های مختلفی از آن استفاده کنید؛ به عنوان مثال از ساعت های اسپرت در استایل اسپرت و کژوال، از ساعت های بند فلزی در استایل های رسمی و ساعت های بند چرمی در استایل‌های نیمه رسمی استفاده کنید. شایان ذکر است که استفاده بیش از حد از اکسسواری ها وسایل شما را رو به نابودی می برد. بنابراین تنها دقت کنید که به عنوان یک مکمل پوششی از آن استفاده کنید و در آن زیاده‌روی نکنید. انتخاب رایحه و بوی عطر مناسب را نیز می‌توان یکی از اکسسواری های شما نامید که تاثیر بسیاری در شیک بودن استایل شما خواهد داشت.

آشنایی با مفهوم استایل و انواع آن

اکسسواری ها نقش عمده ای در استایل مردان ایفا می کند

خلاصه مطلب

یکی از نکات مهمی که افراد می بایست در استایل خود به آن توجه کنند، فصل پیش رو می باشد و در فصل های مختلف باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بهترین استایل را برای خود خلق کنید. هز طرف دیگر میزان رسمیت پوشش شما نیز از دیگر دسته بندی ها برای استایل می باشد که در این مطلب به آن پرداخته شد.