پوشاک مردانه ست من

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

در لباس مردانه / سبک رسمی

قسمت چهارم

سبک رسمی آن دسته از استایل های مردانه است که طرفداران زیادی دارد و از آنجا که معمولا اکثر آیتم های تشکیل دهنده آن به صورت کلاسیک است، لذا در تمام دوره ها روی مد خواهد بود و هیچگاه قدیمی نمی شود. در واقع شما اگر بع عکس های قدیمی خود با سبک رسمی خود بنگرید، به خوبی خواهید توانست درک کنید که هم اکنون نیز آیتم های آن قابل پوشیدن می باشد. بنابراین می توان گفت سبک رسمی تنها سبک مردانه ایست که علاوه بر شیک بودن، ست کردن آن کاملا آسان به نظر می رسد و از طرف دیگر صرفه اقتصادی قابل توجیهی دارد. برای آشنایی با قوانین سبک رسمی مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

فاکتورهای مهم سبک رسمی مردانه

برای داشتن سبک رسمی مردانه فاکتورهای متعددی پیش روی شما قرار دارد. از جمله فاکتورها می‌توان به کت شلوار، اکسسواری، کفش، کیف، کمربند. پیراهن، کراوات و حتی لباس زیر اشاره کرد که اگر آنها را در استایل رسمی خود رعایت کنید، سبک بی نظیری را به شما اهدا خواهد کرد. در قسمت های قبل این مقاله در مورد کت شلوار، کفش و کیف و برخی اکسسواری ها نکاتی ارائه گردید، ادامه آن را در این قسمت مقاله و قسمت های بعدی ارائه خواهیم داد.

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

پیراهن ها را میتوان یکی از ارکان مهم در سبک رسمی مردانه دانست

  1. پیراهن
  2. پیراهن مردانه در سبک رسمی نکته بسیار مهمی تلقی می گردد و شما می بایست سعی کنید حتما از پیراهن رسمی برای این سبک استفاده کنید. معمولا از پیراهن های کلاسیک برای رسمیت بیشتر استفاده می گردد، اما رسمی ترین پیراهن با نام پیراهن تاکسیدو شناخته می شود که معمولا با کت شلواری با همین نام و مدل ست می گردد. پیراهن مردانه تاکسیدو تنها در رنگ سفید تولید می گردد و اگر راغب به پوشیدن پیراهن هایی با رنگ دیگر در سبک رسمی خود هستید، بهتر است سراغ پیراهن تاکسیدو نروید. معمولا سر آستین پیراهن رسمی بدون دکمه می باشد و شما می بایست از دکمه سرآستین های شیک و فلزی برای بستن سرآستین استفاده کنید و اندازه آستین پیراهن باید به گونه ای باشد که حتما یک الی دو سانت از آستین کت بلندتر قرار بگیرد. همانطور که پیش تر گفته شد برای داشتن رسمیت بیشتر پیراهن ها، بهتر است سراغ رنگ های دیگر نروید.

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

پوشیدن جلیقه همراه با کت شلوار جز اصول اصلی سبک رسمی مردانه محسوب نمی گردد

مگر آنکه از رنگ کت و شلوارهایی همچون سورمه ای و یا خاکستری برای خود استفاده کرده باشید که در این صورت می توانید از طوسی بسیار روشن و یا آبی روشن متمایل به سفید برای پیراهن در سبک رسمی خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که رنگ سفید برای پیراهن در سبک رسمی جز رسمی ترین رنگ ها محسوب می گردد و هر چه رنگ سایر پیراهن های شما به سفید نزدیکتر باشد، رسمیت آن بیشتر خواهد بود. یقه پیراهن های رسمی با توجه به اینکه قصد پوشیدن کراوات یا پاپیون را دارید، متفاوت است و شما می توانید از انواع یقه ها برای سبک رسمی استفاده کنید، اما برترین آن مدل یقه کلاسیک می باشد که بتوانید از آن در سبک های دیگر نیز استفاده کنید. معمولا پیراهن های رسمی بدون جیب دوخت می شوند و دکمه های ان به صورت تک ردیف مخفی می باشند. دکمه مخفی به این صورت است که یک لایه پارچه از جنس پیراهن بر روی ردیف دکمه ها دوخته می شوند تا دکمه ها و جا دکمه ها مشخص نباشند‌. اندازه پیراهن مردانه در سبک رسمی نیز باید به گونه ای باشد که کاملا فیت و اندازه بدن شما باشد و از پوشیدن پیراهن هایی که برای شما گشاد و یا بیش از حد تنگ و چسبان است، خودداری کنید.

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

سعی کنید در سبک رسمی مردانه به هیچ وجه از آیتم های غیر رسمی استفاده نکنید

  1. جلیقه
  2. جلیقه را نیز می توان یکی از آیتم های استایل و سبک رسمی مردانه دانست. البته خوب است بدانید که در پوشیدن آن اجباری نیست، اما آقایانی که از آن استفاده می کنند، به وضوح شاهد افزایش جذابیت خود خواهند بود. جلیقه به خصوص برای افرادی که دارای بالاتنه درشت تری هستند، بسیار کاربردی است، زیرا که شکم و پهلوی آن ها را کاور می کند و باعث می گردد که لاغرتر به نظر برسند. از طرف دیگر با پوشیدن جلیقه دیگر نگران تنظیم قد کراوات خود نخواهید بود، زیرا اضافه کراوات در زیر جلیقه قرار خواهد گرفت و کوتاه بودن آن در چشم نخواهد بود. در استایل های دیگر به غیر از استایل رسمی می توانید از جلیقه ها با رنگ های متضاد برای جذابیت پوشش خود به کار ببرید، اما در سبک رسمی مجاز به پوشیدن جلیقه هایی با طرح و رنگ متفاوت نخواهید بود. شما می بایست از جلیقه هم رنگ و هم طرح کت شلوار خود در سبک رسمی بهره ببرید. برای یقه جلیقه نیز در سبک رسمی معمولا از یقه هفت بهره می گیرند و هر چه شکل هفتی آن واضح تر و بیشتر باشد، به لاغرتر نشان دادن شما کمک شایان توجهی خواهد کرد. سعی کنید از جلیقه هایی استفاده کنید که در قسمت پشت دارای تنظیم کمربندی نیز باشند و تنگ و گشادی جلیقه را بتوانید به راحتی تنظیم کنید، تا ظاهر پوشش شما جذابیت خود را از دست ندهد.

برای آقایانی که می خواهند جذاب به نظر برسند!

داشتن جلیقه در ست کت شلوار رسمی، می بایست حتما با طرح و رنگ کت شلوار هماهنگ باشد

  1. شلوار
  2. نکات مربوط به شلوار را در سبک رسمی در قسمت کت شلوار توضیح دادیم، اما برای اطمینان بیشتر در اینجا چند نکته ای را یادآور می شویم. انتخاب قد شلوار از مهمترین فاکتورهای مربوط به شلوار در سبک رسمی است. باید قد شلوار را به گونه ای تنظیم کنید که روی کفش شما قرار بگیرد و یک چین کوچک بخورد. کوتاهتر و بلند تر از این وضعیت جذابیتی را برای استایل شما به ارمغان نخواهد آورد. سعی کنید فاق شلوار را متناسب با اندام خود انتخاب کنید. مسلما پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه مناسب سبک رسمی نمی باشد و فاق را آنچنان بلند هم انتخاب نکنید که رسمیت پوشش شما را زیر سوال ببرد‌. از طرف دیگر هنگام بستن کمربند حتما دقت داشته باشید که عرض کمربند با بندینک های شلوار شما هماهنگ باشد و صرفا به علت رسمی بودن پوشش خود، کمربند را آنچنان باریک انتخاب نکنید که نتوانید کاور مناسبی به بندینک های شلوار خود بدهید و جذابیت سبک رسمی خود را زیر سوال ببرید.

خلاصه مطلب

برای داشتن سبک رسمی شیک و جذاب علاوه بر دانستن نکات و قوانین کلی آن، می بایست آیتم های مختلف سبک رسمی را بشناسید و بتوانید آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید. برای دانستن انواع آیتم های سبک رسمی این مطلب را حتما بخوانید‌